כל מה שצריך לדעת על השקעה ירוקה – ESG

כל מה שצריך לדעת על השקעה ירוקה – ESG

קשה שלא לשים לב למודעות החברתית הרבה שצומחת בשנים האחרונות בקרב צעירים רבים, המוצאים את עצמם משקיעים מזמנם, כמו גם נעזרים במשאבים נוספים, כדי לעשות טוב ולהשפיע בצורה חיובית על אחרים. אחת ההשקעות, שהופכת ותוספת תאוצה לאחרונה היא השקעה ירוקה, המשתלבת עם הרעיון של מודעות חברתית והרצון לבצע התנהלות שהיא נכונה, חכמה וגם כזו שתורמת רבות לסביבה, או – לכל הפחות, מונעת נזקים חמורים והרס, שיהיה קשה לתקן.

מה זה מדד ESG ולמה ניהול תיק השקעות כזה משתלם לנו?

השקעה ירוקה, המכונה ESG בלועזית – Environmental, Social, Governance, מוכרת גם כהשקעה אחראית, וכפי שמשתמע משמה, היא כזו הכוללת השקעות בגופים, המשפיעים על הסביבה וגם על החברה באופן חיובי. גופים שמתנהלים תחת הליכים ממשלתיים תאגידיים תקינים, גופים שאינם מנצלים את עובדיהם ומקפידים על זכויותיהם באופן שוטף, גופים שאינם מזהים את הסביבה או פוגעים בה באופן כלשהי וכאלה שמנהלים סיכונים באופן אחראי. דירוג חברות שכאלו נעשה בהתאם למדדים מסוימים, המדרגים את החברות על פי מספר קריטריונים שונים. למדדים האלה ישנן מספר גרסאות, ביניהן מדד ההשפעה הסביבתית, אותו מפעיל המשרד להגנת הסביבה. ניהול תיק השקעות המתבססות על השקעות ירוקות, אחראיות, הוא הזדמנות לתשואה גבוהה וגם כזו, המאפשרת לנו לשלב בין כמה תיקים שונים, בעלי רמות סיכון משתנות, כמו גם תקציבים מגוונים.

מי היא החברה הראשונה בישראל שהתחילה לאמץ מדיניות השקעה זו?

השקעות ירוקות, שהחלו להפוך לנפוצות יותר ויותר לאחרונה, נכנסו גם לישראל, כאשר החברה הראשונה בארץ שאימצה אותן היתה מגדל ביטוח, שראתה בכך פוטנציאל אדיר. החברה עשתה מהלך שכזה מתוך אחריות חברתית ומתוך מבט בוחן וחכם על האפשרויות השונות, הקיימות בשוק, כאשר הלקוח עומד לנגד עיניה. החברה עשתה וממשיכה לעשות צעדים אלה מתוך הסתכלות מותאמת ללקוחותיה ומתוך הרצון לצמצם סיכונים לטווח ארוך. לדבריה, לא ניתן כיום לבצע השקעות מבלי לקחת בחשבון את הנושאים הסביבתיים והנושאים החברתיים וכל השקעה חייבת להתחשב בתשואה וגם בתרומתה לעולם.

איך מדרגים חברות לפי ESG?

חברות מדורגות לפי מדד ה – Environmental, Social, Governance, מדד המתייחס כאמור הן לסביבה והן לחברה. מעלה מדד הוא מדד המתבסס על אחריות חברתית והוא ניתן בבורסה בת"א לחברות העומדות בכך. מדד נוסף הוא, כאמור, מדד ההשפעה החברתית והוא מדרג את פעילותן של חברות התעשייה הציבוריות בישראל.

למה חשוב ללמוד את הנושא הזה היום ולמי קורס כזה יתאים?

תחום ההשקעות והשקעות ירוקות בפרט הוא תחום שמתפתח כל הזמן וכולל לא מעט כלים פיננסים העומדים לרשותם של המשקיעים. מכיוון שמדובר, לא אחת, בסכומי כסף גבוהים, חשוב להתנהל חכם ובטוח, גם כאשר מדובר בהשקעות נמוכות יחסית או פיזור ההשקעה בין חברות שונות. קורס המתמקד בנושא ההשקעה הירוקה הוא הזדמנות להיחשף אל העולם המרהיב הזה ולקחת בו חלק בצורה נכונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf