כל מה שחשוב להכיר על ייעוץ פיננסי לעסקים

כל מה שחשוב להכיר על ייעוץ פיננסי לעסקים

הסיבה העיקרית לכישלון עסקים היא התנהלות פיננסית שגוייה וכן חוסר הבנה וחוסר ידע בייעוץ פיננסי. בעל העסק הינו איש מקצוע בתחום העסקי שבו הוא עוסק, אך אינו איש מקצוע בתחום ניהול תקציב, חישוב הכנסות והוצאות, תזרים מזומנים והכנת תוכנית עסקית לעסק שלכם.

השאלה היא, איך מוצאים יועץ פיננסי מקצועי ואיכותי שיתאים לצרכי החברה וידאג היטב למצבה הפיננסי. מהן הפעולות שהוא צריך לבצע עבור החברה כדי להבטיח תכנון פיננסי נכון לתקופה הקרובה ולעתיד הרחוק יותר.
זאת, כדי להשאיר את העסק בתזרים מזומנים חיובי ובהתנהלות פיננסית נבונה ומקדמת.
צוות היועצים הפיננסיים של חברת FRONTIS – ייעוץ עסקי –  אספו לכם בכתבה זו מבחר של טיפים מקצועיים להתנהלות פיננסית נכונה בעסקים. חברת FRONTIS עומדת לשירותכם כדי לעזור לכם למצות את  הפוטנציאל הפיננסי של העסק שלכם.

למידע נוסף אודות שירותי ייעוץ פיננסי לעסקים ב – FRONTIS הקליקו כאן >>

קביעת תקציב לעסק – כל עסק מסחרי חייב שיהיה לו תקציב עסקי, שלפיו ניתן לתכנן את הפעילות העסקית שלו ולתכנן את העבודה השנתית בו.
על התקציב חייבת להיות בקרה כדי לוודא שאין סטייה ממנו ושאם מתגלה בעיה – ניתן לתקנה מיידית.

ניהול מקצועי וחכם מול הבנקים – ההתנהלות מול הבנקים חייבת להתאים לגודל העסק וליעדיו הכלכליים והעסקיים.
הקפידו לעבוד עם הבנקים בשיתוף פעולה ועל בניית יחסי אמון ביניכם.
אתם זקוקים לבנקים לשם תמיכה פיננסית בעסק ומתן אשראי נוח שתוכלו לעמוד בו.

פיקוח על תזרים המזומנים בעסק – אחת הסיבות הנפוצות לכישלון עסקי וכלכלי של עסקים הוא ניהול לא תקין של תזרים המזומנים שלהם.
ניהול תזרים מזומנים מתבטא במחזור המזומנים העכשווי ובעריכת  תחזית מזומנים עתידית.
בעזרת תוכנית זו ניתן לאתר מראש מוקדים שיכולים להיות בעייתיים העלולים ליצור פער תזרימי שלילי וחריגות תקציב אפשריות.
האיתור המוקדם יימנע משבר פיננסי לעסק.

היו מודעים לכך – שסכום המכירות אינו נחשב להכנסה נטו – כל הכנסה ממכירות או תשלום עבור שירותים הנכנסת לעסק – אינה הכנסה נטו.
זאת מכיוון, שיש לקחת בחשבון את עלויות הייצור, עלויות חומרי הגלם, הוצאות פרסום, תשלומים לעובדים, דמי שכירות חודשיים ועוד.

אז מה נחשבת הכנסה נטו?

סכום הכסף שנשאר מכל מכירה לאחר קיזוז כל ההוצאות.
ובמילים מקצועיות ניתן לומר – ההבדל בין מחזור כספי בעסק להכנסה מהעסק.
האם העסק שלי ריווחי? – רישום הוצאות, הכנסות ומשכורת לבעל העסק

רישום חודשי של הוצאות ייתן לבעל העסק מידע חשוב על "כמה עולה לו העסק" בכל חודש.

כשנתוני ההוצאות וההכנסות לפנינו ניתן להעריך כמה מוצרים או שירותים העסק צריך למכור כדי שיהיה ריווחי ולבחון האם הוא אכן רווחי ומשתלם.
לחשוב קדימה – להשקיע את  הרווחים בפיתוח העסק – כדי שהעסק לא יקפא על שמריו ויהיה בתנופת פיתוח כל הזמן, מומלץ להשקיע לפחות שליש מהרווחים חזרה בעסק.
הרווחים יכולים לשמש להוצאות עבור פרסום ושיווק, גיוס עובדים, פיתוח מוצרים קיימים או החלטה על התחלת יצור של מוצרים חדשים.

לא להישען על מוצר או על שירות יחיד – בעסקים הפתגם "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" מוכיח את עצמו ללא הרף.
המודל העסקי שבונה לעצמו כל עסק חייב להתבסס על כמה מוצרים במקביל ולא להתבסס על מוצר או שירות אחד בלבד.
יכול להיות שמוצר מסוים הוא הפופולרי והמוכר ביותר, אולם הוא חייב להיות מגובה בעוד מוצרים. כמו למשל: מוצרים המיועדים לקהל יעד ספציפי או מוצרים חדשים זולים – המגבים את הכנסת העסק.

לתמחר את מוצרי העסק בצורה הגיונית ומתאימה לשוק – כל עסק רוצה שרווחיו יהיו גבוהים כמה שאפשר, אבל הוא לא יגיע למטרה הזו אם יקבע מחיר מוגזם ולא ריאלי למוצריו או לשירותיו.

להשוות בין הצעות מחיר לחומרי גלם או לשירותים שהעסק רוכש – סקר שווקים היא אחת ההמלצות החשובות לניהול פיננסי תקין של עסק.
אם אתם מחפשים לקנות, לדוגמה, חומרי גלם המיועדים ליצור בעסק עשו סקר מחירים של ספקים, השוו מחירים ואל תתביישו לנהל משא ומתן על המחיר המוצע לכם.
צעדים אלו יעזרו לכם לייעל ולהפחית את הוצאות העסק.

להכין לעסק, במיוחד בשלביו הראשונים – עתודה כספית – אף עסק לא צומח ומשגשג בין לילה. תהליך של חדירת עסק לשוק והכרת מוצריו או שירותיו לוקחת זמן רב והשקעה ניכבדת בתחומים שונים. לכן, חשוב במיוחד, בשלבים הראשונים של העסק, להכין עתודה כספית (לחצי שנה עד שנה) ,שתתמוך בקיומו עד שיתחיל לתפוס תאוצה ולהניב רווחים.

לקחת בחשבון שניהול עסק מחייב גם עיסוק באדמיניסטרציה ושיווק – ניהול עסק מחייב התעסקות לא רק בצד המקצועי של העסק, אלא גם במקביל בתחומים נוספים.
זה אומר: הפניית זמן, קשב, סבלנות ולמידה לתחום השיווק והפרסום, לפעילות אדמיניסטרטיבית, לגיוס כוח אדם, לקשר עם ספקים, לגביית כספים וביצוע הזמנות ועוד.

לחשב את גובה השכר של בעל העסק כך שלא יפגע ברווחיותו – מצד אחד בעל העסק מעוניין במשכורת נאה שתשמור על רמת חיים טובה לו ולמשפחתו, אך מצד שני עליו לשקול מהו הסכום הכספי שהוא יכול לקחת מהעסק כל חודש ולא לפגוע ברווחיותו.
בקיצור, יש לעשות חישוב ותכנון מוקדם מהי המשכורת שאותה בעל העסק יכול לקחת לעצמו מבלי שיפגע בפעילות העסקית של העסק שלו.

המסקנה הברורה – מומלץ לפנות ליועץ פיננסי מקצועי . בעל העסק מתמצא היטב בצד המקצועי של העסק, אך לא בצד של הייעוץ הפיננסי שלו. לשם כך חשוב שייעזר ביועץ פיננסי שזה מקצועו.
זה יכול להיות יועץ שיעבוד כשכיר בעסק או כפרילנסר. מומחה שיוכל לתת תשובות ולהביע דעות מקצועיות בכל הנושאים הכלכליים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf