כל מה שחשוב לדעת על חוזה מכר דירה

כל מה שחשוב לדעת על חוזה מכר דירה

עורך דין מקרקעין הוא איש מקצוע חשוב מאוד בכל עסקת מקרקעין. בין אם מדובר על מכירת נכס, בין אם מדובר על רכישת נכס, בין אם מדובר על השכרת נכס, רכישת קרקע, מכירת קרקע ועוד. לעורך הדין יש תפקידים חשובים ורבים במסגרת העסקאות הללו והמטרה שלו הוא לדאוג לשמור על האינטרסים ועל הזכויות של הלקוח שלו. אחד הדברים הנוגע לעסקאות מקרקעין שכדאי לבחור עבורו עורך דין מקרקעין מומלץ ומקצועי הוא ליווי וייצוג בחוזים שונים בין הצדדים השונים בעסקה, כאשר המטרה של עורך הדין היא כמובן לוודא שהחוזה לא פוגע באופן כלשהו בלקוח שלו.

חוזה מכר – במה מדובר?

פעמים רבים קורה שמוכרי נכס וכן קוני נכס מעוניינים לחתוך ביניהם על מסמך זיכרון דברים. למסמך המדובר עשויות להיות השלכות נרחבות ביותר על כל אחד מהצדדים והתוקף שלו עשוי להיות דומה לחוזה. החוזה מתייחס לכל ההיבטים המסחריים והתנאים המשפטיים של עסקת המקרקעין ומומלץ ביותר להתייעץ עם עורך דין מומחה אשר מציע טיפול משפטי בתחום הנדל"ן.  עורך דין מקרקעין מומלץ יבדוק את חוזה המכר כאשר הבדיקות שעליו לבצע הם: בדיקת הזהות קוני ומוכר הנכס שמהווה את הבדיקה הראשונית והחשובה ביותר. מטרת הבדיקה היא לוודא כי הגורם שמולו מבצעים את ההתקשרות הוא אכן בר סמכא לבצע זאת. מצד שני, לא פעם העסקאות הללו נחתמים מול גופים גדולים לרבות שותפויות וחברות. בין כך ובין כך, לכל צד בעסקה יש אינטרס גלוי ומובהק לדלות כמה שיותר פרטים על הצד השני החל מפרטים בסיסיים ועד לבחינת מרשמי זכויות בלשכת המקרקעין.

שנית, יש לבדוק את זכויות הצדדים בחוזה. מדובר על אחת הבדיקות הבסיסיות ואולי החשובות ביותר בכל חוזה התקשורת. בכל מה שנוגע לחוזי מכר על דירות יש לבחון את הזכויות של מוכרי הדירה במקום שבו היא רשומה: טאבו, מנהל מקרקעי ישראל או חברה משכנת. בהנחה והנכס אכן מופיע בטאבו יש צורך להזמין נסח טאבו. אם מדובר על דירה הרשומה ברשות מקרקעי ישראל או בחברה משכנת יש לפנות אליהם בכדי לבחון את מרשמי הזכויות של הדירה כאשר בין היתר יש לבדוק האם קיימות זכויות המוענקות לצדדים נוספים חוץ ממוכרי הנכס, האם קיימים חובות קודמים, האם קיים רישום משכנתא על הנכס, האם יש שעבודים, האם קיימים עיקולים רשומים על הנכס, האם הדירה מצויה בשכירות ועוד.

בדיקה של מצב הדירה והנכס

עוד דבר שחשוב מאוד לבדוק לפני חתימה על חוזה מכר דירה הוא המצב של הנכס. המצב שלו יכול להשפיע על כך שהחתימה על חוזה בנוגע לדירה לא תקינה פשוט לא תתרחש ועל כן, בין אם מדובר על הסכם מחר אשר נחתם מול קבלן או מול מוכר דירה יד שניה, יש לבצע כמה בדיקות חשובות הנוגעות למצב הפיזי והתכנוני של הדירה ועבור ביצוע הבדיקות הללו ניתן להיעזר באנשי מקצוע שונים לרבות מהנדס, שמאי, אדריכל ועוד אשר יבחנו כמה דברים חשובים: האם קיימות חריגות בנייה, האם קיים צו הריסה לנכס, האם קיים היתר בניה לנכס, האם ניתן לזהות פגמים גלויים בדירה, האם קיימים פגמים נסתרים בדירה ועוד.

מעבר לכך חשוב מאוד לבדוק היבטי מיסוי שונים וכן מרכיבים נוספים בחוזה על מנת להגן על הזכויות של הקונה בצורה הטובה ביותר. יש לבחור עבור בחינת החוזה המדובר וכן ייצוג בהליך רכישת דירה עורך דין מקרקעין מומלץ ומנוסה שיסייע לכם בצורה הטובה ביותר. אם אתם מחפשים עורך דין מקרקעין מומלץ שיסייע לכם, צרו קשר עם עורך דין: אחיה וקסלבאום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf