כל הפרטים על אגרנות כפייתית ואיך ניתן להתמודד איתה

כל הפרטים על אגרנות כפייתית ואיך ניתן להתמודד איתה

לכל אחד מאתנו קשה להיפרד מפריטים אהובים שמשמשים אותנו לטווח הארוך. זו יכולה להיות שמלה תכולה ואהובה שתלויה בארון שלך מימיי הבת מצווה. זה יכול להיות כיסא וינטג' שקיבלת בירושה מסבי סבך – כיסא שלא ניתן לשבת עליו, והוא רק תופס מקום בבית. כולנו עשויים להיקשר  לפריטים מסוימים ולסרב לזרוק אותם גם אם אין בהם שימוש, אך ישנם אגרנים כפייתיים שאוספים חפצים מבלי לראות את הגבולות.

הסימנים: מהי אגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית מוגדרת כמצב פסיכוטי שבו האדם נוהג לאסוף דברים בלי סוף. אספן כפייתי מתאפיין בכך שהוא אוסף לא רק חפצים לשימוש אישי, אלא כל דבר שהוא מוצא, בין אם הוא צריך אותו ובין אם לא. בדרך כלל, דירתו של אספן כפייתי נראית כמו מחסן שבו נערמים החפצים מהרצפה עד התקרה, שכן הוא אוהב להרגיש שהבית "מלא".

האגרנות הכפייתית עלולה לגרום לסבל ועוגמת נפש עבור בני משפחתו של האספן ושכניו. אלה כמה סימנים המאפיינים אגרנות כפייתית שכדאי להכיר:

  • האגרן מתקשה להיפטר מחפציו, גם אם אין להם ערך עבורו.
  • אינכם יכולים לעבור בחופשיות בדירה בגלל החפצים ההולכים ומצטברים.
  • האספן מגן בתוקף על החפצים ואינו מוכן לזרוק אותם.
  • לאספן קיימת נטייה לרכוש פריטים מרובים מבלי להשתמש בהם.
  • ויתור על פריטים מסוימים – האגרן הכפייתי יכול לוותר על רהיטים כמו ארון או שולחן, ובלבד שיהיה די מקום לחפצים שהוא אוגר.

איך אפשר לגרום לאגרן כפייתי לפנות את חפציו מהדירה?

אם אתם מתמודדים עם אגרן כפייתי, כדאי לפנות לסיוע פסיכולוגי על מנת לטפל בבעיה. מעבר לכך, חשוב להכין את האגרן לקראת הפינוי הצפוי. שתפו אותו ברעיון הפינוי. תנו לו לנסות ולהחליט אילו חפצים הוא מוכן לזרוק ואילו להשאיר. ישנם גם בני משפחה שמחליטים שהאגרן לא יהיה נוכח במהלך הפינוי, כדי שלא ייכנס למצב של לחץ אם יראה את חפציו מחוץ לדירתו.

שכנענו אותו לפנות, מה עושים כעת?

כשיש צורך לפנות מספר רב של פריטים, שירות פינוי אגרנות כפייתית הניתן על ידי חברה מקצועית נכנס לתמונה. הצוות של חברת הפינוי מתייחס ברגישות למצב שבו יש צורך לפנות חפצים רבים היקרים ללבו של האדם. אז לאחר שהאגרן הכפייתי עבר את הטיפול הדרוש, והוא מוכן, פחות או יותר, להיפרד מאלפי הפריטים שהוא צבר, צוותי הפינוי ייגשו לעבודה כדי למיין, לארוז ולפנות.

לעתים יהיה צורך לבצע פינוי תכולת דירה של אגרן כפייתי. אם, למשל, קיבלתם בירושה דירה של אדם שנהג לערום את חפציו בכל החדרים עד בלי גבול, או שאתם עומדים להשכיר דירה של אגרן כפייתי לשעבר, כדאי לחסוך בזמן ולפנות לאנשי מקצוע שיעשו לכם קצת סדר.

לפעמים גם האגרנות הכפייתית משתלמת

יש לכם חפצים במצב טוב שנשמרו היטב בדירתו של האגרן? במקרה זה, אפשר לשקול לבצע עסקת קניית תכולת דירה. חברה מקצועית תעריך את שווי החפצים שלכם, ומי יודע? אולי תוכלו אפילו לזכות בסכום כסף מכובד תמורתם. כמו כן, במצב שבו מרבית החפצים והרהיטים שווים הרבה כסף, תוכלו לקבל פינוי דירות בחינם. במקרים מסוימים קיימת אפשרות להמיר את שווי התכולה בשירות פינוי דירות. כך שהמפנים המקצועיים יבצעו עבורכם את השירות בחינם, ואתם תתנו להם את החפצים שנערמו במשך זמן רב.

נאלצים להתמודד עם אגרן כפייתי? לא יודעים איך לגרום לו לפנות את חפציו? חברת מומי פינויים מציעה עבורכם שירותי פינוי דירה גם עבור אגרנים כפייתיים במיוחד. הצוות יודע עד כמה קשה להיפטר מחפצים לפעמים, ולכן הוא קשוב ורגיש לאורך כל הפינוי. כמו כן, במומי פינויים מבצעים עבודה יסודית ודואגים לנקות את הדירה עם סיום העבודה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf