כל האפשרויות של טיפול באקנה בפנים

כל האפשרויות של טיפול באקנה בפנים

אקנה היא אחת מהמצוקות האסתטיות היותר רווחות, ואולי אף הנפוצה ביותר: אצל בין 80 ל-90 אחוז מבני ובנות הנוער מופיעים פצעי אקנה (שמוכרים גם בשמות פצעי בגרות וחצ'קונים), וללא טיפול נכון עלולים פצעים אלה להפוך לצלקות שיפגמו במראה הפנים לאורך כל החיים. בין האפשרויות שכדאי להכיר – טיפול בגלי רדיו לפנים.

מהי אקנה?

אקנה היא למעשה דלקת. היא נוצרת עקב הפרשת כמות גדולה של שומנים מבלוטות החלב וסתימת זקיקי השערות – סתימה שגורמת להצטברות חומרים שונים בנקבובית שהופכת עד מהרה לסביבה אידיאלית להתרבות של חיידק בשם אקנה. התגובה של הגוף לחיידק זה היא דלקת, שבאה לידי ביטוי בפצעים לא אסתטיים שמלווים במרבית המקרים בירידה בדימוי העצמי.

איך להפחית את הסיכון להיווצרות אקנה?

הבסיס של טיפול באקנה בפנים הוא קודם כל לנסות למנוע את היווצרות הפצעים, בבחינת להקדים תרופה למכה.

ההמלצה החשובה ביותר היא לשנות את התזונה – להפחית משמעותית את צריכת השומנים מן החי, וכן לוותר על מזונות מעובדים ועל פחמימות ריקות לטובת יותר פירות, ירקות ודגנים מלאים. המלצות נוספות לטיפול למניעת אקנה הן להימנע משטיפת הפנים במים חמים (ובאופן כללי לרחוץ אותם עד פעמיים ביום), לוותר על קרמים שומניים (כולל לשיער) ולהשתמש בסבונים מיוחדים.

אילו תכשירים מסייעים להעלים פצעי אקנה?

את אותם פצעונים שכן צצו, אפשר לרפא – טיפול באקנה בפנים אפשרי עם תכשירים שונים שמבוססים על חומר פעיל אפקטיבי. בין החומרים הפעילים: אבץ, חומצה סליצילית, חומצה אזלאית, פרופוליס, תה ירוק ועוד. כדאי לדעת כי ישנם תכשירים שנמכרים בכל הפארמים, אולם אחוז החומר הפעיל בהם נמוך יחסית, בעוד שאצל קוסמטיקאית מוסמכת ניתן לעבור טיפול עם תכשירים עם חומר פעיל באחוז גבוה (למשל בחומצה אזלאית הריכוז המומלץ הוא 15-20%) ולכן אפקטיביים יותר.

טיפול באקנה בפנים עם גלי רדיו

עוד אופציה של טיפול באקנה בפנים היא לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת של גלי רדיו. טיפול בגלי רדיו לפנים מבוסס על אנרגיית חום אשר יוצרת פגיעה זעירה ומבוקרת בעור הפנים, הן בשכבת האפידרמיס (השכבה החיצונית) והן בדרמיס (שכבת העור שמתחת לזו החיצונית). הפגיעה, שאינה נראית לעין, גורמת לגוף להאיץ את קצב הייצור של אלסטין וקולגן, שני חלבונים שלוקחים חלק בתהליך החשוב של יצירת רקמות עור חדשות, כך שתיווצר רקמה חדשה ובאופן טבעי חלקה ונאה. טיפול בגלי רדיו לפנים מאפשר לטשטש צלקות אקנה ואף להעלים אותן. בדרך כלל נדרשים מספר טיפולים בהתאם למצב הצלקות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf