כך תרצפו עם אריחי פורצלן

כך תרצפו עם אריחי פורצלן

כאשר מגיעים לבחור אריחים לריצוף חלקים שונים מהבית במסגרת שיפוץ כללי או נקודתי, כמו גם עבור דירות ובתים חדשים הנמצאים בשלבי בנייה או תכנון, מגלים כי מבחר סוגי האריחים השונים שעומדים לבחירתנו הוא רחב, מגוון ועלול להיות גם מבלבל. ניסיון רב שנים באינספור בתים ומבנים מסוגים שונים מראה כי אריחי פורצלן (או ליתר דיוק – גרניט פורצלן) הם לא רק חלומם של רבים המעוניינים לראות את אזורים שונים בבית מרוצפים בפורצלן רב המוניטין, אלא גם אחת הבחירות האיכותיות והמתבקשות ביותר שניתן לבצע בהקשר זה

השילוב שיוצר את האריח האולטימטיבי – גרניט פורצלן

בישראל ניתן למצוא שימוש נרחב ביותר באריחי גרניט פורצלן, מסיבות ברורות – מדובר מבחינות רבות באחד מסוגי האריחים החזקים, עמידים ואסתטיים ביותר בשוק.

אריח זה נולד כתוצאה משילוב בין שני סוגי חומרים שונים. הראשון הוא פורצלן, הידוע בעברית גם כ"חרסינה" ("פורצלן" הוא השם שניתן לחרסינה באנגלית…). באריחי פורצלן (או גרניט פורצלן) לא מדובר בחרסינה פשוטה ורגילה, אלא בחומר המתקבל לאחר שגורסים חרסינה דק דק ודוחסים את החומר, עד לקבלת חומר חדש ובעל תכונות רצויות ביותר – עמיד למים, חזק ועמיד ביותר, גם בפני שחיקה מתמשכת לאורך זמן (תכונה חשובה במיוחד עבור אריחים…). החומר השני אמור להיות, לפי שם האריח, גרניט. בפועל לא מדובר בדיוק בגרניט, והשימוש בשם זה נעשה מתוך מטרות שיווקיות בעיקרן. מה שכן ניתן למצוא באריחי גרניט פורצלן הן תוספות של חומרים שוינם לפורצלן, במטרה לחזקו עוד יותר ולקבל את התכונות המזוהות עם הגרניט – בעיקר חוזק ועמידות. חומרים אלו המוספים לפורצלן כוללים דבקים חזקים שונים, חול, אבנים גרוסות דק ועוד. את התערובת של שני החומרים מחממים בחום גבוה, ומקבלים את האריח המוכר, העמיד והחזק כל כך.

אריחי גרניט פורצלן אכן משמשים במגוון רחב של בתים ובניינים בארץ, והשימוש בהם נרחב כל כך בעיקר בזכות התכונות של האריח הסופי המתקבל לאחר המיזוג בין שני החומרים, כפי שהוסבר לעיל. אריחים אלו חזקים ועמידים לאורך שנים ארוכות בפני כל פגעי מזג האוויר או גורמים שוחקים אחרים, הם ניתנים לניקוי בקלות רבה ואינם מצריכים כל תחזוקה שוטפת, בניגוד לסוגי אריחים אחרים.

מה חשוב להכיר כשמשתמשים באריחי גרניט פורצלן?

אריחים אלו הם אמנם פופולאריים ואיכותיים במיוחד, ולכן ניתן למצוא אותם בכל מקום בארץ ולרכוש אותם במגוון מקומות שונים, אך ישנם כמה דברים שחשוב להכיר בנוגע לאריחים אלו, על מנת לבצע את הבחירה הנכונה באריח הספציפי בו נשתמש בכל אזור ואזור בבית –

בשוק הבנייה בישראל תוכלו למצוא כיום מגוון רחב ביותר של עיצובים, דגמים וגימורים של אריחי גרניט פורצלן. מגוון רחב של צבעים וגוונים, צורות ספציפיות של אריחים המתאימות לאזורים שונים בבית וכו'. החל מאריחים פשוטים ובסיסיים ביותר בצורת ריבוע (60X60 ס"מ) ועד לאריחי משושה צבעוניים המשמשים לריצוף דקורטיבי ובמקומות רבים מעטרים את קירות או רצפת המטבח.

לכן, במידה ואתם מתעניינים באריחי גרניט פורצלן לבית, חשוב להכיר כי כבר קיימים דגמים רבים ושונים, ולא רק אלו שהציעו לכם בחנות, כך שלבטח תוכלו למצוא את האריח המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם. ניתן לרכוש כיום אריח גרניט פורצלן דק וגדול במיוחד (עובי של כשלושה מילימטרים וגודל של שני מטר על שני מטר) המותאם לחפות על ריצוף קיים, אריחי גרניט פורצלן דמויי פרקט ועוד שלל עיצובים ודגמים נוספים.

חשוב גם להיות מודעים להרכב האריח. אריחים המורכבים ממאה אחוז גרניט פורצלן צפויים להיות מעט יקרים יותר, בעוד אריחים זולים בצורה מחשידה כנראה מכילים רק אחוז קטן של חומרים אלו, ולכן יהיה הרבה פחות חזק ועמיד לאורך זמן.

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf