כך תצמצמו מקרים של הכחשת עסקה בבית העסק שלכם

כך תצמצמו מקרים של הכחשת עסקה בבית העסק שלכם

בעלי עסקים רבים נתקלים פעמים רבות בהודעות של הכחשת עסקה כאל, הכחשת עסקה מקס ועוד מקרים רבים של לקוחות שעורכים שימוש בשאר כרטיסי האשראי השונים, כאשר לא תמיד הסיבות למצבים אלו ברורות. אולם, חשוב מאוד לציין כי בהינתן המידע הנכון אודות הנושא של הכחשת עסקה והסיבות לקיומה, יהיה ניתן לצמצם משמעותית תופעה זו ובכך בעצם לדאוג כי מרבית העסקאות שעוברות בבית העסק שלכם ייחשבו לתקינות. על כן, בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא של הכחשת עסקה וכל היוצא בכך.

הכחשת עסקה – למה זה קורה?

בין אם מדובר על הכחשת עסקה כאל או על הכחשת עסקה מקס, חשוב מאוד להבין מדוע הדבר מתרחש לפני שנדע כיצד למנוע אותו:

  • הלקוח לא קיבל תמורה – על פי חוק כרטיסי האשראי (שקיים משנת 86'), במקרים בהם לקוח שילם עבור שירות מסוים או מוצר מסוים ואינו קיבל את התמורה על התשלום, הוא בהחלט יהיה זכאי לבקש ביטול עסקה מול חברת האשראי שלו.
  • הלקוח לא מכיר בחיוב – בכל סיטואציה בה הלקוח מעיין בפרטי עסקאות האשראי שלו ורואה חיוב שאינו ביצע בעצמו בבית עסק מסוים, הוא רשאי להתקשר אל חברת האשראי שלו וזו תבטל מיד את העסקה ותחזיר את כספו, כאשר בין היתר מצבים שכאלו יכולים להתרחש בעקבות הונאות אשראי.
  • שם העסק לא מוכר ללקוח – ייתכנו מקרים בהם הלקוח אכן ביצע אצלכם עסקה, אך הוא בכל זאת אינו מכיר את בית העסק שלכם ועל כן, הוא החליט לבצע הכחשת עסקה אל מול חברת האשראי שלו. בדרך כלל, מצבים מבלבלים שכאלו מתרחשים בעקבות מצב נתון בו רישום העסק אצל חברת האשראי הבלעדית שלו ורשויות המס הוא שונה מהשם המסחרי שמוכר ללקוח או לחילופין, מדובר על מספר עסקים אשר רשומים תחת אותם בעלים.

כך תצמצמו מקרים של הכחשת עסקה

  • חיוב פיזי בלבד – הקפידו לדרוש שכל עסקאות האשראי בבית העסק שלכם יתבצעו אך ורק על ידי אשראי פיזי ונוכחות של בעל הכרטיס במקום, כך בעצם תוכלו להימנע ממקרים של הונאת אשראי שכן, האדם שמחזיק בפרטי האשראי יצטרך להשתמש בו באופן פיזי ולא יוכל לבצע זאת.
  • עסקאות עם תעודת זהות בלבד – בכל רכישת אשראי שתתבצע אצלכם, עליכם לבקש תעודת זהות של בעל הכרטיס, כך שתוכלו להיות בטוחים כי אכן מדובר על האדם שמחזיק בכרטיס האשראי ולא על מקרה של כרטיס גנוב.
  • להחתים את הלקוח על ספח האשראי – בתור אישור אחרון כי הלקוח אכן מודע לתנאי העסקה והוא זה שביצע אותה בעצמו, החתימו אותו בסיום תהליך העסקה על ספח האשראי, כך שתוכלו להיות בטוחים כי ביצעתם את שלכם ומדובר על עסקה לגיטימית לכל דבר ועניין.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf