כיצד תבחרו את חנות הגיטרות שלכם לרכישת מיתרים לגיטרה?

כיצד תבחרו את חנות הגיטרות שלכם לרכישת מיתרים לגיטרה?

אחד הדברים המעסיקים נגני גיטרה באופן קבוע הוא רכישת מיתרים לגיטרה. דבר זה מעסיק לא רק נגנים מתחילים, אלה גם נגנים מקצועיים. חיפוש המיתרים הנכונים להפקת הצליל הנכון משתנה מגיטרה לגיטרה ומנגן לנגן. כיום, יש סוגים רבים של מיתרים וההבדלים בינהם הם מהותיים ביותר ומשפיעים מאוד על הצליל הסופי שאותו תרצו להפיק.

לכן, אנו ממליצים לכם לבחון היטב את חנות הגיטרות וכלי נגינה שתבחרו לרכוש ממנה. לכל חנות יש המיתרים הבלעדיים שאותם היא תייבא ולכל חברה יש את האופי שלה. בכל חנות גיטרות שתלכו אליה תמצאו מוכר עם טעם שונה ואיכויות צליל שונות. לכן, רצוי שתבחרו חנות שאתם סומכים עליה, לא רק ברמת מותגי המיתרים שהיא מביאה, אלא גם מבחינת המוכר הספציפי שיושב שם ומולו אתם מתנהלים. לרוב, המוכר ייתן לכן רקע גדול מאוד וניסיון רק על כל פריט שתרכשו בחנות הגיטרות.

מהם ההבדלים בין מיתרי הגיטרה השונים?

ובכן, כאשר נרצה לרכוש מיתרים לגיטרה באופן רציני, נצטרך לשאול את עצמינו כמה שאלות לפני כן ולהבין את הדברים האלה בעצמינו:

  • מה ההבדל בין מיתרים לגיטרה במתח גבוהה לבין מתח בינוני?
  • מה ההבדל בין מיתרים לגיטרה חשמלית לבין מיתרים לגיטרה אקוסטית?
  • מה ההבדל בין מיתרים מצופים למיתרים רגילים? תשובות לכל השאלות ועוד תמצאו במאמר שלפניכם.

לשאלות אלו ושאלות נוספות ננסה לענות בקצרה במדריך זה שהכנו עבורכם:

לנגנים מתחילים או כאלה שטרם הספיקו לעצב את היכולת הטכנית שלהם בגיטרה, אנו ממליצים מיתרים לגיטרה במתח בינוני, כך שלחיצה על המיתר תהיה עדינה ולא נצטרך להשאיר לעצמינו צלקות על האצבעות. לנגנים מתקדמים שכבר יש להם יכולת טכנית בגיטרה, אנו ממליצים לרכוש על מיתרים במתח גבוהה – מה שיכלל מאוד את יכולת הנגינה שלהם והאצבוע יהיה אמנם קשה יותר, אך הם יידרשו להפעיל שרירים ולפתח מהירויות נגינה בצורה מהירה יותר עם מיתרים במתח גבוה.

אילו מותגי מיתרים לגיטרה כדאי לרכוש?

אנו ממליצים על המיתרים של Ernie Ball לגיטרה אקוסטית או קלאסית. ארני בול היא חברה ותיקה מאוד בשוק המוזיקה הבינלאומי והם כבר מבינים לעומק את צרכיהם של נגני הגיטרה. המיתרים של ארני בול נותנים למוסיקאים את היכולת לבחור בדיוק מרבי את הצליל של המוסיקה שלהם. בגיטרות אקוסטיות וקלאסיות, מכיוון שאין הגברה, למיתרים יש תפקיד חשוב בהפקת הצליל, לכן חשוב לבחור מותג ידוע ומנוסה. גם אם תבחרו כל מותג אחר, בחרו מותג מנוסה ולא חברות סיניות.

החומרים מהם עשויים מיתרים לגיטרה

בכדי להימנע מהחלפה חוזרת ונשנית של מיתרים לגיטרה אקוסטית או גיטרה קלאסית, היא לרכוש מיתרים עם ציפוי עדין בחומר אשר מונע מהמיתר להחליד ומאפשר אורך חיים ארוך, אחרת המיתר הופך לחלוד ומקשה מאוד על נגינת הגיטרה. הנגינה שלכם לעולם לא תהיה חלקה על מיתרים חלודים. מיתר חלוד גם יקשה מאוד על כיוון הגיטרה ויפיק צליל מזמזם, לכן כאשר אנו רוכשים מיתרים, כדאי מאוד לשים לב מאיזה חומר עשוי המיתר ומה אורך החיים שלו כאשר הוא מותקן על הגיטרה. ישנו חסרון אחד במיתרים אלו והוא שהתחושה בלחיצה על המיתר היא מעט שונה ביחס למיתרים ללא ציפוי. ישנם גיטריסטים רבים הטוענים כי הציפוי מפריע להם לתחושת הנגינה, שכן הציפוי יותר עוד שכבה על פני המיתר ולכן לא מרגישים את המגע על המיתר עצמו, אלא על הציפוי, לעומת זאת, ישנם נגנים אחרים שאומרים כי הכל עניין של הרגלי נגינה.

לסיכום

כאשר אתם פונים לחנות גיטרות, בקשו מהמוכר לתת לכם להרגיש על היד כמה סוגי מיתרים ובחרו מה שהכי נח לכם לנגן איתו. הדבר מאוד ישפיע על ההנאה שתפיקו מהנגינה שלכם ועל נוחות הנגינה עצמה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf