כיצד פועלת תעשיית רכבים לפירוק?

כיצד פועלת תעשיית רכבים לפירוק?

כפי שאומרים "אלוהים ברא את האדם, אך לא נתן לו חלקי חילוף" אבל האדם לא רק יצר את המכונית, אלא גם העניק לנו יכולת יוצאת דופן לתקן אותה במהירות, בחלק מקורי וחדש או משומש, אם אנחנו מדברים על חלקי חילוף שנלקחו אצל רכבים לפירוק. בדרך כלל, מכוניות ישנות ופגומות נופלות לפירוק אוטומטי, לאחר תאונה, שלא ניתן לשחזר, שאין טעם לתקן אותה, אך ניתן להשתמש בכל חלקיהן באופן רציונלי. ואכן, מוסכים רבים על ידי רכישת רכבים לפירוק יכולים לרכוש לא רק חלק מקורי אחד, אלא כמה בבת אחת, ובמחיר זול יחסית.

רכבים לפירוק- אינדיקטור למצב הכלכלי

עד כה, תעשיית רכבים לפירוק בדרך שלה משמשת כאינדיקטור למצב הכלכלי. אם פלח המכוניות החדשות עולה, לאנשים יש הזדמנות לקנות ולתת שירות למכוניות מהיבואן הרשמי, ולהשתמש בחלקי חילוף חדשים בתיקונים. במקרה זה יש רגיעה בפירוק מכוניות. אם יש משבר במדינה, מכירת המכוניות החדשות יורדות – זה הופך להיות פתרון זמין עבור האנשים המאפשר לשמור על הרכבים שלהם בתנועה, ואז הביקוש לשירותי פירוק עולה.

איך לקנות מכונית לפירוק ומה הם היתרונות?

מוסך אשר קונה רכבים לפירוק מתבסס על הרעיון לקנות מכוניות מקולקלות או במצב לא תקין על מנת להוציא מהם חלקי חילוף ולהרכיב אותם על רכבים אחרים. המחירים לחלקים מקוריים חדשים גבוהים מאוד, וכך ניתן לרכוש חלקים משומשים, במחיר זול בהרבה. כאשר קונים מכונית כזו, יש לזכור כי יש להסירה ממרשם המדינה במשטרת התנועה. ככלל, תהליך הקנייה והמכירה עצמו אינו שונה מהרגיל, שתוצאתו היא חתימה על הסכם מתאים בין הקונה למוכר. לתהליך פירוק מכוניות ישנו יתרון בולט והוא המחיר המשתלם של העסקה. תמורת מחיר נמוך, ניתן לרכוש מכונית פגומה, שבה עדיין יש הרבה רכיבים ומכלולים שלמים, באמצעותם ניתן לתפל ברכב הזקוק לטיפול, מה שיחסוך משמעותית בכסף. בקניית חלקים מקוריים סביר להניח כי תשלמו הרבה יותר.

מאילו סיבות מוכרים רכבים לפירוק?

אם אתם בעלי רכב שעבר לאחרונה תאונת טוטאל לוסט, והתיקון של הרכב פשוט לא אפשרי או לא משתלם לכם מבחינה כלכלית, כנראה שמשתלם להשתמש במכוניות אלו לחלקי חילוף. למרבה הצער, בדרך כלל המכה נופלת על החזית וכלל המערכות מתחת למכסה המנוע ניזוקות. סיבה נוספת למכור את המכונית עבור חלקים היא אם הוא ניזוק בשריפה או שיטפון, למרות כי לאחר שריפה, לרוב אין כמעט מה למכור: השריפה יכולה להשאיר רק מסגרת חרוכה מהמכונית תוך 5-10 דקות. נזק חלקי הרבה יותר מעניין. לדוגמה, תא המנוע נשרף, בעוד הפנים, המתלים ושאר האלמנטים נשארים שלמים. במקרה זה, מכירה עבור חלקים יכולה לפצות על המרירות שבאובדן, במיוחד כשמדובר במכוניות מודרניות או יקרות שיש להן ביקוש רב. כמו כן, גם רכבים שיש להם בעיות רישום, אי התאמה בין השלדה לניירת, לא יכולות לעלות על הכביש, ולכן הפתרון המשתלם ביותר עבורן הוא חיפוש מוסך הקונה רכבים לפירוק. אם אתם זקוקים למקום אמין, שיעריך את הרכב שלכם בצורה הוגנת, ואתם תצאו גם מורווחים, צרו קשר עם שי רכבים, וקבלו הצעות מחיר משתלמות עבור מכירת רכב לפירוק.

 

קרדיט תמונה: freepik.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf