כיצד עסקים קטנים יכולים להחזיק מעמד גם בקורונה?

כיצד עסקים קטנים יכולים להחזיק מעמד גם בקורונה?

עסקים קטנים שעוברים לאונליין עשויים להרוויח גם בתקופה הכלכלית הקשה

החשש מהפסדים מהווה את ההתמודדות העיקרית של עסקים קטנים בתקופת הקורונה. הירידה המשמעותית במכירות – ניכרת בכל ענפי המשק, אבל ישנם בכל זאת בעלי עסקים שהצליחו לשמר פעילות עסקית בהיקף סביר ואפילו להרוויח. אלו הם האנשים שעיקר המכירות שלהם מתבצעות באינטרנט והקניות או קבלת השירות מהם – נעשה מבלי שהלקוח יצטרך לצאת מהבית.

האתגר הכלכלי הגדול של החנויות הפיזיות בקורונה

בעלי עסקים שמעוניינים להציע אפשרות לערוך קניות אצלם באמצעות הרשת, ישקיעו בשירות של בניית אתרי תדמית הכוללים חנות וירטואלית בתוכם, כדי להפיק את המיטב מן התקופה המאתגרת ולייצר תנועה בעסק- גם אם התנועה הזו היא של גולשים ולא של קונים שממש נכנסים במו רגליהם אל החנות. מצד שני, בנייה של אתר תדמיתי לא חייבת לכלול גם הקמת חנות מקוונת ולעתים האתר שעולה לאוויר – יהיה "חלון ראווה" בלבד, אבל כזה שיעודד את הגולשים לצרוך את השירות או לבצע את הרכישה, דווקא מאותו בית העסק.

חנות פיזית מתקיימת על בסיס מוצק של לקוחות, המגיעים ומבצעים רכישות. כאשר ישנן הגבלות של יציאה מהבית והתקהלויות, באופן טבעי גם ההגעה לחנויות ולמרכזי הקניות הולכת ופוחתת ולכן הקורונה פגעה כל כך בעסקים, בעיקר הקטנים ביניהם שלא הייתה להם פעילות אינטרנטית כשהחלה המגפה. יצירת נוכחות ברשת, אם כך, היא מתכון בטוח לשימור לקוחות קיימים ולחשיפת בית העסק בפני לקוחות חדשים.

מהו החסם העיקרי של בעלי עסקים קטנים במעבר לאונליין?

אין ספק שעבור מנהלים שנתקלים בקושי למכור בגלל הקורונה, המעבר למכירות אונליין הוא מתבקש ממש והוא יכול אפילו להציל עסקים מסגירה. עם זאת, ישנם רבים שעדיין לא מצליחים "להאמין באינטרנט" בהיבט המכירה ולהישען עליו ככלי אמיתי, שווה ערך, לחנות פיזית. החסם הגדול ביותר קיים, בדרך כלל, אצל בעלי עסקים וותיקים שעובדים כבר שנים רבות באותה החנות הקטנה, שמקבצת אליה את הלקוחות המקומיים המגיעים מהרחובות הסמוכים.

האנשים הללו יתקשו "לסמוך" על הרשת ואולי גם יחששו מצמיחה מהירה של העסק שלהם. אותם מנהלים, אם כך, מוטב שישכרו אנשי מקצוע שילוו אותם לכל אורך הדרך עד להקמת חנות מתפקדת שעובדת היטב, כלומר שלאחר בניית האתר – הם ישכרו מומחים לקידום אתרים שיבצעו עבורם תכנית שיווקית וימצו את הפוטנציאל מן האתר החדש.

להרגיל את הלקוחות לשירות מקוון

גם לקוחות שרגילים ללכת לאותה החנות הקטנה בקצה הרחוב, כדי לקנות מוצר כזה או אחר – ייתכן שיתקשו בתחילה להסתגל לתצורה החדשה של קבלת השירות מן העסק המוכר. בדיוק בגלל זה, יצירת ההרגל בקרב קהל הלקוחות תהיה הדרגתית. שירות מקצועי של פרסום דיגיטלי, יעזור הן לבעלי העסקים והן ללקוחות שלהם, בכך שיחשוף בפניהם את היתרונות העיקריים שבאופן קבלת השירות החדש מהחנות שהם כל כך אוהבים ויאפשר גם להם- לבצע בקלות את המעבר לאונליין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf