כיצד מייבשים חול מתחת לריצוף?

כיצד מייבשים חול מתחת לריצוף?

ייבוש תת רצפתי הוא תהליך אשר נדרש כאשר קיימת הצטברות של מים כלואים ברצפה וזאת בשל סיבות שונות כגון: ליקויי איטום, פיצוץ צנרת, הצפה שהייתה בבית ועוד. בעבר, בכדי לייבש מצע תת רצפתי היה צורך להרים את כל המרצפות ולבצע את תהליך הייבוש. אין ספק כי הדבר הסב אי נוחות רבה לדיירי הבית, לכלוך ועוד. כיום כבר אין צורך לבצע ייבוש בשיטה המדוברת וכל שיש לעשות זה לבחור בחברה אשר מבצעת את תהליך הייבוש באמצעות מכשיר שאיבה מקצועי. המכשיר המדובר יכול לפעול בביתכם באופן עצמאי במשך כשבועיים עד חודש וזאת בהתאם להיקף הרטיבות, עד שהמצע יהיה יבש לחלוטין.

מהם הסימנים שיכולים להעיד על רטיבות תת רצפתית?

כאמור, יש לבצע ייבוש תת רצפתי כאשר יש הצטברות של מים ברצפה. ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שיש אצלכם רטיבות תת רצפתית והם: אם יש רטיבות של מים מטפסים כלפי מעלה בתוך הקיר בשל העובדה שהם אינם יכולים לצאת מהריצוף, סביר להניח שמדובר על רטיבות תת רצפתית שיד לטפל בה באופן מידי. סימן נוסף יכול להיות אבקה לבנה בין המרצפות שיכולה להיווצר כתוצאה ממים כלואים או לחות  ייתכן שגם בשל רטיבות בתקרה של השכנים, תיווצר רטיבות תת רצפתית אצלכם. כמו כן, בכל מקרה שבו אתם מקבלים חשבון מים גבוה רגיל ללא סיבה מיוחדת, ייתכן מאוד שיש נזילה סמויה בביתכם וחשוב מאוד שתבדקו היכן היא ממוקמת. ייתכן שתגלו כי היא ממוקמת בצנרת המצויה תחת המרצפות וההתאם לכך המצע התת רצפתי רטוב.

למה חשוב לטפל ברטיבות תת רצפתית?

חשוב לדעת כי רטיבות תת רצפתית יכולה ליצור סכנה אמיתית גם למבנה וגם לבריאות שלכם. מים כלואים גורמים לנזק בבטון וכן לנזק לתשתית הבית, לריהוט, לציוד ולעיתים גם למערכת החשמל שבדירה. מעבר לכך, חשוב שתזכרו כי רטיבות יכולה גם להזיק לכם מבחינה בריאותית שכן, מים עומדים יוצרים טחב ועובש, דברים שיכולים לגרום להתפתחות מחלות נשימתיות ובעיקר בקרב ילדים.

כיצד מתבצע ייבוש תת רצפתי.

השיטה העתיקה ביותר לייבוש תת רצפתי היא פשוט להרים את כל המרצפות או רק חלק מהם בהתאם להיקף הרטיבות, לחשוף את המצע התת רצפתי ופשוט לתת לו להתייבש באופן עצמאי. מדובר על שיטה זולה יחסית אך היא יכולה לקחת זמן ממושך. שיטה נוספת לצורך ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף היא להשתמש במכולה ייעודית אשר שואבת את המים מתחת לריצוף באמצעות וואקום ומייבשת אותם באמצעים שונים. מדובר על שיטה איכותית, אפקטיבית וכזאת שלא יוצרת יותר מדי נזק או דורשת פרק זמן משמעותי מדי.

בכדי שתהליך ייבוש תת רצפתי יתבצע בצורה הטובה ביותר, יש לבחור בחברה מקצועית, אמינה ומנוסה בתחום המדובר.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf