כיצד לבחור מכונת קפה?

כיצד לבחור מכונת קפה?

בחירת מכונת קפה חדשה היא לא משימה עד כדי כך קלה כאשר התחברות כל כך רבה ויש כל כך הרבה מכונות קפה כיום בשוק, אז איך מחליטים איזו מהן לבחור? בואו נבחן את היתרונות והחסרונות הגורמים השונים.

קפסולות או פולי קפה?

החלטה ראשונה שכדאי לקבל היא איך נקנה את הקפה שלנו: פולי קפה, קפה טחון או קפסולות? פולי קפה הם האפשרות הזולה ביותר ואז גם אין התחייבות לקפסולות של חברה מסוימת (או תואמות) אבל מצד שני הם מגיעים בצורתם הגולמית, דבר הדורש מכונה שיודעת לטחון את פולי הקפה בעצמה, או מטחנת קפה נפרדת שמוסיפה שלבים להכנה. אם כל מה שאתם מחפשים היא כוס קפה טובה – קפסולות יהפכו את חייכם לקלים יותר.

אם נסכם: קפסולות יקרות יותר ומגיעות במבחר טעמים מצומצם יחסית. מצד שני קפסולות דורשות מינימום ניקוי לאחר הכנת הקפה וכוס הקפה תהיה תמיד באיכות זהה: אותה כמות קפה, אותה טחינה ואותה מידת דחיסה. שיקול נוסף הוא השמירה על איכות הסביבה. קפסולות יוצרות זבל שלא קל למחזרו בעוד ששאריות קפה טחון יכולות להיות תוספת חיובית מאד לצמחיה ביתית.

אוטומטי או ידני?

אם אתם חובבי קפה מושבעים, אולי לא תרצו לוותר על השליטה שיש לכם על תהליך יצירת הקפה במכונות קפה ידניות. אם, מצד שני, אתם תמיד בלחץ זמן – אולי דווקא מכונה אוטומטית שתעשה את העבודה עבורכם ותשאיר אתכם מפוקסים ביתר ענייני דיומא  מתאימה יותר. קחו גם בחשבון כי מכונות ידניות לרב תופסות שטח שיש גדול יותר ממכונות אוטומטיות ודורשות תחזוקה וניקוי.

כמה קפה תרצו?

עוד שאלה שתצטרכו לשאול את עצמכם לפני הבחירה היא כמה קפה אתם מצפים להכין במכונה ולצורך מה היא מיועדת. מכונות קפה למשרד יכולות להיות מצוידות בקורא כרטיסים או אפשרויות חיוב תשלום, דבר שהוא מיותר עבור מכונה ביתית. מכונת קפה למשרד גם יכולה לעבוד שעות נוספות. אם מדובר במשרד גדול, כדאי לבחור במכונה שלא תיצור צוואר בקבוק של מחכים לקפה בזמן שהיא מתאוששת אחרי הכנת כל כוס.

למי שקונה מכונת קפה לבית, כדאי לשאול את עצמו מי הם שתייני הקפה בבית? אם אתם לרב מכינים שתי כוסות בכל פעם – אפשר תמיד לבחור במכונה בעלת שתי פיות ולחסוך בזמן ההכנה.

איך תרצו את הקפה שלכם – עם או בלי חלב?

אם כבר משקיעים במכונות קפה, אז אפשר כבר ללכת עד הסוף ואם אתם מאלה שאוהבים את הקפה שלהם מלווה בקצף חלב חם – דאגו למכונה שיודעת לשלב ולהפיק משקאות קפה מדויקים וגם להקציף את החלב עבורם.

בחירת המכונה המדויקת עבורכם משלל מכונות קפה הקיימות היום בשוק יכולה להראות משימה בלתי אפשרית אבל לאחר צמצום האפשרויות בהתאם לרצונות והצרכים שלכם – כל מה שנותר הוא לבחור מתוך היצע מאיים הרבה פחות.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf