יתושים בקיץ ברמת גן זוהי המכה ה11 – פעולות לפני הדברת יתושים ברמת גן

יתושים בקיץ ברמת גן זוהי המכה ה11 – פעולות לפני הדברת יתושים ברמת גן

אחד המזיקים הנוראיים והמציקים ביותר הנו היתוש. זמזומים, עקיצות, גירודים, פריחות והפרעות שינה הנן רק חלק מן הרשימה הארוכה של הדברים שלהם הוא גורם. מדובר באחד מן המטרדים הפוצים ביותר בארץ ובשנים האחרונים רבים מן התושבים ברמת גן מתלוננים על בעיות קשות בלילות הקיץ החמים עקב אותם היתושים. מדובר במכה קשה הגורמת לכולם לאי נוחות רבה ואנחנו ננסה להסביר קצת על היתוש, כיצד ניתן למנוע ממנו להגיע אל הבית ואילו פעולות מומלץ לבצע לפני הדברת יתושים ברמת גן.

אז מי אתה היתוש?

היתושים הנם תת סדרה של הזבובאים. הם בעלי גוף מוארך ומחושים המחולקים לפרקים וזחלי היתושים חיים בדרך כלל במים. אותה עקיצת יתוש נעשית על ידי נקבת היתוש בכדי למצוץ דם. היא בעצם מעבירה חומר המונע קרישת דם למקום העקיצה. העקיצה תופחת בדרך כלל לאחר כמה שעות והיא מגרדת במשך ימים. הגירוד נגרם בגלל אותו חומר הנוגע קרישה עקב תגובתו אל העור. העקיצות יכולות לבצע העברה של מחלות כמו הפלסמודיום (מה שגורם למלריה) ווירוסים שונים ולכן באזורים רבים מבצעים יבוש ביצות בכדי למזער את אוכלוסיית היתושים.

למה בכלל היתושים מגיעים אלינו?

כפי שהבנו היתושים מבצעים את דגירתם והתרבותם באזורים שבהם יש מים עומדים. חייו של היתוש מתחלקים לארבע, הטלת הביצים, זחל, גולם ולבסוף הפיכה שלו ליתוש. הבעיה העיקרית שגורמת ליתושים להגיע לבית הנה עקב אותם מקורות מים עומדים אשר בהם הם מבצעים את ההתרבות. לכן בעיקר בחודשי הקיץ החמים הם מופיעים וזאת בגלל יכולת ההשרדות שלהם, יש להם קושי להתמודד עם קור וכן דרך נוספת אשר מרחיקה את היתושים הנה מאוורר וזאת מכיוון שהוא מעיף אותם לכיוונים שונים.

מתי צריך לבצע הדברת יתושים?

היתושים מהווים מטרד מאוד בעייתי המקשה על אורח חיינו. הנקבות כפי שהבנו עוקצות אותנו בכדי שהן יוכלו לבצע התרבות. העקיצה היא לא נעימה ומגרדת במיוחד. חשוב להבין שהיתושים מגיעים עקב מקורות מים עומדים. קודם כל לפני שאנחנו מבצעים הדברה ברמת גן של היתושים יש לבצע בדיקה של תקינות הרשתות בבית, תקראו האם הן תקינות, לא נקרעו ובמידה והן נקרעו תחדשו את הרשתות (כנראה שהחידוש יעלה פחות מן ההדברה). לכן לא בכל מקרה שאתם מרגישים שיש לכם המון יתושים בבית עליכם לבצע באותו הרגע הדברה, אין מדובר במזיק שצריך להדביר אותו בבית אלא צריך לחפש את אזור הקינון שלו.

אז איך מדבירים את המזיק הנוראי הזה?

חשוב להבין שבכדי לבצע הדברה של היתושים חשוב למצוא קודם כל את אזור הדגירה. היתושים מבצעים את הדגירה שלהם באזורי המים העומדים. אנשים משתמשים בכל מיני מכשירים בכי לבצע הרחקה של היתושים אך הם לא מבינים שהמקור לבעיה הנו מקור חיצוני שהוא אזור הקינון שלהם. לכן בכדי לבצע הדברה של היתושים חייב למצוא את מקור המים העומדים הקרוב ולבצע יבוש של המים העומדים ולהדברה לאזור ולא באמת יעזור להרחיק את היתושים מהבית. ההדברה כנגד יתושים תיעשה תמיד קודם כל כלפי אזור הדגירה לפני ההדברה בבית ורק במידת הצורך יש לבצע הדברה בתוך הבית ומדובר במעשה שאינו שכיח וקורה לעיתים נדירות בלבד. יבוש האזור לצד הדברתו יבצע פגיעה בהתרבותם של היתושים, לאחר הפגיעה בהתרבות היתושים על ידי שימוש באותם חומרי הדברה והריסת מקומות הקינון שלהם נבצע בדיקה וראייה על מקומות נוספים באזור בכדי שנוכל לנטרל את הנגע באופן המוחלט ביותר.

אז אילו פעולות עלינו לבצע לפני הזמנת הדברה כנגד יתושים?

לפני שאנחנו מבצעים הדברת יתושים ברמת גן קודם כל עלינו לבצע מספר פעולות מנע שיכולות למנוע את הגעת היתושים לבית. דבר ראשון תבצעו בדיקה יסודית של כל חלונות הבית והרשתות, אם אינכם יודעים כיצד הזמינו איש מקצוע הסבירו לו את הבעיה ותבקשו ממנו להתקיים מחדש את הרשתות ולהחליפן במידה והן ישנות. לאחר מכן ניתן להביא מרחיקים ומשמידים לאזורים שבהם אתם מרגישים יתושים כל הזמן, אלתושים לדוגמא יכולים להיות אחלה אופציה בכדי להרחיקם ומניסיון אישי הם בהם יעילים. בנוסף ניתן להביא מכשירים אלקטרוניים המשמידים את היתושים בעת הגעתם על ידי חשמול לדוגמא (מדובר לא במעשה ההומני ביותר ואם אתם מתנגדים לו אין צורך לבצע התקנה של הדבר הזה). לאחר שעשיתם סריקה ביתית של כל הדברים הללו ועדיין אתם רואים שיש מכת יתושים קשה בביתכם, תבדקו בחצר הבית או הבניין למקורות מים עומדים שעלולים לגרום להתרבות היתושים. לאחר מכן תתקשרו אל המדביר, הסבירו לו את הבעיה ותבקשו ממנו להגיע בכדי לעזור בהדברה עצמה.

אילו פעולות עלינו לבצע אחרי הזמנת המדביר ברמת גן

לאחר שהזמנו הדברת מזיקים ברמת גן עלינו קודם כל לבדוק את מקצועיות המדביר ולכך יש חשיבות רבה. מדביר שאינו מדביר מוסמך לא יכול לקרוא לעצמו מדביר ולא יכול להשתמש ולרכוש את החומרים הדרושים לשם ההדברה. בכדי להיות מדביר במדינת ישראל עליך להחזיק ברישיון מוסדר של מדביר אשר ניתן לקבלו אך ורק מהמשרד להגנת הסביבה ומדובר במערך קורסים עצום והשתלמויות המלמד אותך את סוגי ההדברה, כיצד מבצעים הדברה נכונה ובטוחה ללא סיכונים לבריאות הדורשים ובנוסף לכך עליך לבצע מבחנים אשר הם בפיקוח של משרדי הממשלה השונים. לכן חשוב לבקש מן המדביר לפני הגעתו להראות את רישיון ההסמכה שלו מהמשרד להגנת הסביבה ולוודא שהוא משתמש בחומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות.

יש עוד דרכים לבחון את מקצועיות המדביר?

דרך נוספת לבחון את מקצועיות המדביר הנה לעשות סריקה קצרה ברשת על שיטות ההדברה השונות שיש להדברת יתושים, אם הוא מתחיל לבצע הדברה בבית ללא סריקה של מקורות מים עומדים באזור, בים אם בחצר ובין אם מסביב לבית אתם יכולים להבין שמדובר במדביר שאינו מקצועי דיו אשר סתם עושה עבודה שאינה תהיה נכונה בשבילכם. אם לא נפגע באזור הקינון של היתושים לא נצליח להשמיד אותם.

בנוסף תמיד אבל תמיד תעשו סריקה ברשת על המדביר עצמו, תראו המלצות ואפילו תתייעצו עם חברים או שכנים שכנראה יצעו גם הם את ההדברה כנגד היתושים ברמת גן והם יגידו לכם על מי הם ממליצים, למה וכיצד הוא ביצע את העבודה והאם ההדברה הייתה יעילה דיה.

שורה תחתונה

לכן אם אתם מעוניינים להדביר מזיקים ברמת גן תמיד אבל תמיד תבצעו את כלל הפעולות הללו בכדי שתוכלו הן להישמר מפני היתושים והן מעלי מקצוע שאינם מהימנים או שהם במילים אחרות קצת "חאפרים". לא תמיד אפשר לדעת האם איש המקצוע הוא איש מקצוע מהימן, אבל תמיד ניתן להימנע מן חוסר מקצועיות על ידי בדיקה קצרה ובקשות של רישיון המדביר המוסמך שהוא קיבל. לכן תבצעו תמיד בדיקה מקדמית של הרשתות, הצטיידו בציוד כנגד יתושים ואל תהססו להתייעץ עם מומחים ואנשי מקצוע, הבריאות שלכם והנוחות שלכם באזור הבית או העסק שלכם הנה חשובה במיוחד ולכן אסור לכם להתמהמה.

צילום: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf