יש ברשותי מספר רכבים – איפה הכי משתלם לעשות ביטוח רכב לכולם?

יש ברשותי מספר רכבים – איפה הכי משתלם לעשות ביטוח רכב לכולם?

ביטוח רכב הוא אחד מאותם תשלומים חודשיים שאין לנו ברירה אלא לשלם אותם. גם אם נרצה, במיוחד בתקופה זו, לצמצם את כמות ההוצאות החודשית שלנו – ביטוח רכב הוא דבר חשוב מאוד ומהווה תנאי בסיסי לעלייה על הכביש. זאת מכיוון שנהיגה ללא ביטוח בתוקף היא דבר מסוכן מאוד וגם לא חוקי.

בשנים האחרונות נכנסו לשוק הביטוח מספר שחקניות חדשות, והן משווקות את עצמן ללא הרף באמצעי התקשורת ומנסות לגייס לקוחות. בנוסף לחברות החדשות, ישנן לא מעט חברות וותיקות וגדולות בשוק – שמגלגל מיליוני שקלים בישראל מדי שנה. התחרות בתחום ביטוח הרכב גרמה לאפשרות להוזיל מעט את הפרמיה החודשית. זאת על ידי הצטרפות לתכניות מסוימות, כמו תכניות שמבוססות על גיל הנהגים ברכב, על כמות המרחק החודשית שעושה הרכב ועל פרמטרים נוספים. היכולת להוזיל את מחיר הביטוח היא משמעותית ביותר, בייחוד בתקופה בה אנשים רבים נאבקים מול מצב כלכלי לא פשוט.

למשפחות רבות בארץ יש יותר מרכב אחד, וחלקן מחזיקות שניים או שלושה רכבים לשימוש שוטף ויום יומי. עבור אותם אנשים שבבעלותם יותר מרכב אחד, נשאלת לא פעם השאלה – איפה כדאי להם לעשות ביטוח רכבים? חלק מהמשפחות מעדיפות לפצל את תשלום הביטוח ליותר מחברה אחת, אך כלל לא בטוח שזה משתלם. במרבית המקרים, עשיית ביטוח באותה החברה למספר רכבים תאפשר להוזיל לא מעט את העלות הכוללת של הביטוחים.

ביטוח עם סוכן או בלי?

כאשר רוצים לבטח מספר רכבים ומתחילים לבדוק את האפשרויות, נתקלים בחברות שמתחייבות לבצע ביטוח רכבים ללא סוכן. חברות כמו "9 מיליון", למשל, מעלות באופן קבוע קמפיינים שיווקיים שמעודדים את בעלי הרכבים לעשות אצלן ביטוח ולהוזיל אותו באמצעות הביטוח הישיר – ללא סוכן. למרות שהדבר יכול להיות כדאי, אנשים רבים מעדיפים שיהיה להם סוכן אישי שיהיה זמין להם ויכיר אותם, והם חוששים לוותר על כך ולהתנהל מול נציגים טלפוניים של חברות ביטוח שאינם מכירים אותם.

לעשיית ביטוח ללא סוכן יש מגרעות אמנם, אך כדאי לשקול זאת במקרה שמבטחים כמה רכבים בבת אחת. ההוזלה במחיר יכולה להיות משמעותית, ולכן מומלץ לפחות לקבל הצעת מחיר גם מחברה כזו, לפני שמקבלים החלטה בעניין.

החשיבות של ביצוע סקר שוק

מכיוון שהתחרות בשוק ביטוח הרכב היא כה גדולה, חשוב מאוד לבצע סקר שוק לפני שמבטחים. את סקר השוק הזה ניתן לבצע כשקונים רכב חדש, או כשמגיע הזמן לחדש את הביטוחים. הדבר הבלתי-כלכלי ביותר שתוכלו לעשות, במיוחד כאשר מדובר בביטוח של כמה רכבים במקביל, הוא לחדש את הביטוח מבלי לבדוק אופציות נוספות. כמעט תמיד תוכלו לקבל הצעות מחיר נמוכות יותר מחברות אחרות, ובמקרים שבהם תעברו לחברה חדשה תוכלו לקבל מחירים של לקוח חדש בשנה הראשונה, ואף לקבל חלק מחודשי השנה בחינם – בהתאם לכל הצעה ספציפית.

כך, למשל, חברות ביטוח לא מעטות כיום מציעות מבצעים משתלמים. חלק מהתכניות החדשות מציעות לתמחר את הביטוח על סמך כמות המרחק החודשית שהרכב עובר. בתכניות אלה מותקן GPS ברכב, ומחיר הפרמיה החודשית מותאם לכמות הקילומטרים שהרכב נסע. אפשרויות נוספות להוזלת המחיר קשורות בגיל הנהגים ובגיל של הרכבים שאותם מבטחים. כאשר מבצעים ביטוח בבת אחת למספר רכבים, ניתן לקבל הצעות מותאמות אישית, וכך לחסוך בשנה אלפי שקלים על ביטוח הרכב. בכל מקרה, סקר השוק הוא שלב חשוב ביותר ואסור לוותר עליו – מפני שהוא יכול להוביל לחיסכון כספי גדול מאוד.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf