ישיבה שלא מניין… הסיבה: תכנית האסטרטגית של העירייה

ישיבה שלא מניין… הסיבה: תכנית האסטרטגית של העירייה

חברי מועצת העיר קיבלו אתמול הזמנה לקיום ישיבת מועצת עיר מיוחדת שלא מן המנין עליה חתומים 15 חברי הקואליציה בעיר. הישיבה האמורה שתתכנס תוך 7 ימים מיום ההודעה (ביום ב' הקרוב 10.7) צפויה לדון בתכנית האסטרטגית של העירייה. משרד המתכננים דוידוביץ'-מרטון עומלים מזה מספר שנים על בניית תכנית אסטרטגית עירונית וראש העירייה החליט ששנה לפני הבחירות הוא הזמן המתאים והנכון להציג את התכנית לחברי מועצת העיר ולהביאה לאישור.

בהקדמה לתכנית שתוצג צוין כי: "הכנת תכנית אסטרטגית לעיר הינה מהלך מכונן של הגדרת הקוד הערכי העירוני, ה"אני מאמין" ותפיסת האיכות אליה העיר שואפת" עוד צויין כי העירייה החלה לפעול להכנת התכנית האסטרטגית במהלך שנת 2015 בהובלת ראש העיר ובריכוז המנכ"ל. נכתב עוד כי במהלך הכנת העבודה נוהלו דיונים במגוון פורומים המשקפים את הדגש שניתן על שיתוף, שקיפות לימוד ושיח בין יחידות.

נתונים מעניינים שניתן לדלות מהמסמך שהגיע בלעדית לידי מערכת רמת גן פור יו מציינים כי העיר מאכלסת כבר כ- 170 אלף תושבים, מתפרסת על פני כ- 16 קמ"ר ושהקהילה העירונית מצויה במצב סוציואקנומי גבוה (8 מתוך 10). עוד עולה כי העיר מושכת אליה שגרירויות ומסתבר כי למעלה מ- 20 שגרירויות שוכנות באזור מתחם הבורסה בעיר. כן מציין המסמך את הצורך בחיזוק מערכות היחסים עם המוסדות השוכנים בעיר כגון מוסדות הלימור האקדמיים בעיר (בר אילן, מכללת רמת גן, שנקר וגם המכללה למשפט ועסקים [תוספת העורך]).

המסמך מציג את החזון ככזה המאופיין ב- 4 מרכיבים מרכזיים משולבים –
1. מבנה העיר
2. דפוסי צמיחה והתחדשות תוך התייחסות לשאיפה לקדם מערך שירותים ציבוריים הניתנים לתושב
3. המרחב הציבורי
4. מיצוב המרחב – רמת גן כעיר פתוחה, מזמינה ומקשרת בין מגוון ערי המטרופולין.
מטרות העירייה לפי המסמך הינן
– חינוך וחברה מובילים התחדשות וצמיחה
– מרחב ציבורי איכותי מקדם תרבות מקומית
– ירוק מוביל תנועה
– התושבים יוצרים שכונות ביתיות
– ערוץ פתוח לקהילה
– מוקדי צמיחה אינטנסיביים יוצרים תשתית כלכלית יציבה ועדכנית
– מרכז העיר – שילוב בין אינטנסיבי ופתוח

מהדברים הכתובים ואלה שנאמרים מבין השורות עולה כי המסמך מכוון להיערכות לשנת המאה לעיר ולא בהכרח בתכנון ארוך טווח מעבר לשנת המאה

יחד עם זאת ניכרת השקעה וחשיבה יסודית בהכנת המסמך ובהבנה שלו לחשיבות התכנון וקביעת המדיניות לצורך צמיחתה של העיר.
לא ניתן היה למצוא את התייחסות ראש העירייה עצמו למסמך וניתן רק לקוות שהחזון שהוצג בו והמטרות והיעדים שהוצבו הינם על דעתו ובאישורו ואינם אלא רק תוצר של חברת ייעוץ חיצונית בלא מעורבות של ראש העיר.

תגובת האופוזיציה לתכנית האסטרטגית שתוצג עשויה להיות מעניינת ביותר עת מחד הישיבה טרפה את הקלפים ולקחה להם את הזכות לקיים ישיבה עד חודש ספטמבר ומאידך הנושא שבדיון הינו מהותי וקריטי להמשך קידמוה של העיר וחבריהם לסיעות הקואלציה מצפים מהם לנהוג באחריות ולאשר את התכנית האסטרטגית העירונית כפי שתוצג.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf