טיפול בפיברומיאלגיה באמצעות אבחון בגלגל העין

טיפול בפיברומיאלגיה באמצעות אבחון בגלגל העין

פיברומיאלגיה נקראת בעברית דאבת שרירים וזהו אכן המאפיין העיקרי שלה, אך הוא אינו היחיד. בעזרת אבחון אירידיולוגי וטיפול טבעי ניתן להקל על התסמינים ולמנוע את התפרצות המחלה.

אם הגעתם למאמר זה, אין צורך להסביר לכם מהי פיברומיאלגיה אך במאמר זה ננסה להסביר לכם מדוע כדאי להעזר באירידיולוגיה על מנת להקל את סבלכם מהפיברומיאלגיה. אירידיולוגיה הינה שיטת אבחון אלטרנטיבית באמצעותה, ניתן לקבוע את מצבו הבריאותי של האדם לרבות הנטיות הגנטיות שלו וזאת באמצעות התבוננות בקשתית העין, תוך דגש על הצבע,התבנית ותכונות נוספות של הקשתית. שיטה זו, פותחה על ידי רופא הונגרי בשם ד"ר ואן פאצקלי בסוף המאה ה19 לאחר שגילה נקודה שחורה בקשתית עין של ינשוף בעל כנף שבורה ותוך כדי טיפול בו והחלמת הכנף, הבחין הד"ר כי הנקודה הוקפה בשוליים לבנים ושכבה לבנה דקה.

חשוב לדעת שאירידיולוגיה איננה מתנגדת או סותרת את הרפואה הקונבנציונלית. אירידיולוגיה מבוססת על בחינה מדעית ועקרונות מדעים בדוקים ובאה להשלים פערים הקיימים ברפואה המערבית, פערים הגורמים לכך שלא תמיד ניתן לאבחן נכון במעבדה או בשיטה פולשנית את הגורם לסימפטומים השונים ולכן לא תמיד ניתן המענה הנכון ביותר לשיקום תפקוד הגוף ולריפוי הגורם שעומד בבסיס הקושי והסבל האישי.

כיצד באה לידי ביטוי פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא מחלה אוטואימונית, המתבטאת בכאבים עזים ומופשטים בשרירים ובמפרקים. בין 2%-4% מכלל האוכלוסיה סובלים מפיברומיאלגיה, המחלה שכיחה בעיקר בקרב נשים(95%) רובן בגילאי 30-50. המחלה באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים חזקים לאורך זמן, הפוגעים באיכות החיים ובשגרה היומיומית. בחלק מהמקרים, הכאבים כה עזים עד כדי חוסר יכולת לנהל אורח חיים תקין. כ90% מהמאובחנים סובלים גם מתשישות כרונית ומתחושת חולשה, אצל רוב החולים יופיעו גם הפרעות בשינה, קשיי הירדמות, ויקיצות מרובות. ייתכנו גם כאבי ראש, קשיים בריכוז, בעיות בזיכרון, נימול בידיים ורגישות בקיבה.

כיצד ניתן לאבחן פיברומיאלגיה?

אחת הבעיות היותר מורכבות בכל הקשור לפיברומאלגיה היא היכולת (או יותר נכון חוסר היכולת) לאבחן את המחלה ולהעניק בזמן את הטיפול הנדרש, ככל שאבחון המחלה מתבצע באופן מהיר יותר, כך גדל הסיכוי לשפר את מצבו הגופני והפיזי של המטופל. בבדיקות קונבנציונליות כאמור אין ממצאים קליניים, לכן האבחון האירידיולוגי נחוץ ויעיל מאד. נוכל לראות בקשתית העין את הדברים המתבטאים בבירור בגוף.

אבחון אירידיולוגי לפיברומיאלגיה:

תהליך האבחון האירידיולוגי נמשך כשעתיים ומחולק למס' שלבים. השלב הראשון שאורכו כמעט שעה, במהלכו רושם המאבחן את הנתונים שנצפו בקשתית כגון אופי המארג הסיבי של הקשתית, הגוון, חלוקת אזורי המוח ומשמעות מיקום הסימנים שהתגלו. האבחון מבוצע ע"י שימוש בזכוכית מגדלת ומקור אור בוהק. אפשרות נוספת היא צילום הקשתית במצלמה דיגיטלית וסקירת התמונות במחשב. השלב השני של התהליך כולל ראיון עם המטופל, במסגרתו מסביר המאבחן למטופל את תוצאות האבחון. בשלב האחרון מתבצעת שיחה מקיפה עם המטופל, בסיומה מבצע האירידיולוג את המסקנות הסופיות על סמך הבדיקה, והוא מוכן כעת להרכיב תוכנית טיפול אישית.

לאחר האבחון, כיצד מטפלים בפיברומיאלגיה?

לאחר האבחון ובהתאם לממצאים מורכבת תוכנית טיפול אישית לטיפול בבעיה הספציפית שנמצאה מתוך מגוון טיפולים טבעיים, המשלבים תזונה צמחי מרפא ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf