טיפול ביתי בציפורן חודרנית

טיפול ביתי בציפורן חודרנית

5 עצות ששוות זהב

סבתא אף פעם לא טועה, ובמקרה זה, במידה והנכם סובלים מציפורן חודרנית ומחפשים אחר טיפול סבתא איכותי ומועיל באמת

המאמר הבא בדיוק עבורכם!

  1. השרו את כף הרגל במים

הכאב משגע אתכם? הנפיחות מטרידה אתכם? השריית כף הרגל במים חמימים 2-3 פעמים לאורך היום למשך 20 דקות במקסימום יכולה לחולל שינוי והרגשה טובה יותר. אם תוסיפו מלח למים, תוכלו לחוש אף  בהקלה משמעותית יותר.

  1. חומץ תפוחים הוא לא אגדה

יש שיטענו שמדובר ב'אגדה', אך לא, לפחות לא במקרה של ציפורן חודרנית. ישנה השערה כי לחומץ תפוחים יכולת אנטי דלקתית המביאה להקלה בכאבים. רוצים לנסות? זה פשוט: קחו כלי ומלאו אותו במים חמים יחד עם רבע כוס של חומץ תפוחים והשרו את הרגל למשך 20 דקות במקסימום כל יום. בתום ההשריה, יבשו את הרגל היטב.

  1. גרביים ונעליים נוחות הן לא מותרות

כמה שיותר צמוד, כך יפה יותר? אולי, אבל ממש לא בריא יותר, אופנת דור ה-y  עלולה להיות סותרת לעקרונות בריאותיים מסוימים כמו חשיבות נוחות הנעליים והגרביים, ולכן, אין צורך להתנזר מאופנות עדכניות, אך חשוב לגלות תשומת לב לפריטים אותם אתם רוכשים, האם הנעל טובה עבורי? או שמא צמודה מדי ועלולה להוביל להיצמדות הבהונות ומכאן הדרך לציפורן חודרנית, לא ארוכה כלל. על הסובלים כבר מציפורן כזו להימנע מנעילת נעליים שאינן משאירות מספיק מקום לבהונות ועלול להוביל להפעלת לחץ על הציפורניים.

  1. השתמשו במשחה אנטיביוטית

היא לא דורשת מרשם, ויכולה לתרום במניעת הדרדרות מצבה של הציפורן החודרנית לכדי מצב של התפתחות זיהום. את המשחה או הקרם האנטיביוטי יש למרוח על הציפורן עד 3 פעמים ביום, ובתום המריחה לחבוש את הציפורן.

  1. מגן או סד הבוהן

מגן בוהן מתואר כמעין טבעת המחפה את אזור הבוהן כולו או לאזור פגוע ספציפי. מגן בוהן יכול להגיע גם כג'ל בעל יכולת ריכוך הציפורניים לצורך קציצתן. יש להשתמש בתכשיר בהתאם להוראות היצרן המופיעות על האריזה. סד בוהן, לעומת זאת, עשוי מחומר דקיק ודבק, ומודבק לראש של הבוהן. מטרתו של הסד לתרום להגנה על העור מפני מסמרים חדים וחודרים ולגרום לעלייתן של קצוות הציפורן עם משך צמיחתה. את הסד ניתן לרכוש באופן מקוון או לחלופין, בבתי מרקחת מסוימים.

זכרו, עם התמדה וקביעות אפשר להגיע רחוק, גם בתחום הרפואי.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf