חשיבות ביצוע "כיול" להשגת דיוק מרבי במכשירי מדידה

חשיבות ביצוע "כיול" להשגת דיוק מרבי במכשירי מדידה

ברוב המקרים, כיול כולל את תהליך התאמת הפלט או האינדיקציה על מכשיר מדידה כדי להסכים עם הערך של התקן המיושם, תוך דיוק מוגדר, אבל האמת היא שאלו הם שני תהליכים: כיול והתאמה. לכן חשוב להבין בדיוק איזה שירות אתם צריכים. כמו כן, חשוב להבין מהם המכשירים שיש לכייל ואיך לבצע נכון את התהליך.

כך, לדוגמה, כדי לכייל מדחום דיגיטלי המשתמש בבדיקת טמפרטורה חיצונית, חלק מספקי שירותי כיול יבצעו את הכיול באמצעות ערך טמפרטורה מדומה המוחל על המדחום בלבד (כלומר ללא בדיקת הטמפרטורה).

בדוגמא זו, מכשיר בדיקה מחובר למדחום הדיגיטלי ומופעל על המדחום הדיגיטלי מתח שווה ערך לטמפרטורה מסוימת. התוצאה מתועדת, ולאחר מכן מדחום נחשב כמכויל.

דוגמאות לביצוע כיול

רשימה קצרה של דוגמאות שבהן הכיול מתבצע בשקט מאחורי הקלעים ומבטיח מדידות מדויקות קריטיות לנוחות, איכות ובטיחות של מוצרים ברמת חדשנות שמאפשרת שימוש מדויק מדי יום, כוללת:

  • מערכות תחבורה לרבות מכוניות, רכבות, מטוסים ומשאבות בנזין.
  • מכשירים אלקטרוניים כולל טלפונים, שירות טלפונים סלולריים, מחשבים, מכשירי חשמל ומכשירי בדיקה ומדידה.
  • תרופות ומוצרים רפואיים.
  • מכשירים רפואיים כמו קוצבי לב.
  • מערכות תעופה וחלל לרבות רקטות ולוויינים.
  • ייצור מזון, משלוח ואחסנה.
  • סחר במוצרים כמו שמנים, דגנים וזהב.
  • מחקר מדעי, פיתוח וחדשנות.

והרשימה נמשכת עוד עם שפע של שירותים וייצור סחורות שונות בתהליכים שמתבצעים בתנאי  מעבדת כיול על ידי המומחים בתחום.

שימוש במיקרומטר חיצוני

בדוגמא זו, דיוק הסולם הוא הפרמטר העיקרי לביצוע תהליך כיול, ומכשירים אלו מכוילים גם לאפס שגיאות במצב סגור לחלוטין ושטוחות ומקביליות של משטחי המדידה. לכיול הסולם מתבצע שימוש במד החלקה מכויל. שטוח אופטי מכויל משמש לבדיקת השטיחות וההקבלה.

חשיבות ההקפדה על כיול מכשירי מדידה בהתאם להמלצות המומחים בתחום

שפע עצום של מוצרים ושירותים, כגון מחשבים, מכשירי חשמל ושירות סלולרי מיוצרים במפרטים מדויקים כמעט בכל התעשיות כולל ייצור, מו"פ, תרופות, נפט וגז, תחבורה, ייצור מזון , וכן הלאה.

קיים גם מספר עצום של התקני בדיקה ומדידה כגון מצלמות טמפרטורה אינפרא אדום, מולטימטרים ומנתחי מנוע הפרוסים כמעט בכל תחומי מדידת הייצור כגון טמפרטורה, חשמל ולחץ, כדי למדוד במדויק ולשלוט בייצור של מוצרים, שירותים וטכנולוגיות איכותיים.

תהליכי כיול צריכים להתבצע בהתאם להמלצות המומחים

חשוב להקפיד על כיול של הציוד והמכשירים בהתאם להמלצות המומחים בתחום, במרווחי זמן שנתיים, רבעוניים או חודשיים.

כיול מכשירי מדידה מאפשר לוודא שתהליכי בקרת האיכות מדויקים, כמו גם ליצור תהליך יעיל שמאפשר לוודא שמכשירי המדידה מתפקדים כראוי. ציוד שאינו מכויל כהלכה יגרום לתוצאות ייצור בלתי צפויות ולמוצרים שאינם מדויקים.

צוות מקצועי של חברה שמשווקת ומייצרת מכשירי מדידה, ומספקת גם שירותי כיול, מסבירים ללקוחותיהם את חשיבות ביצוע מדידות שמניבות תוצאות שמאפשרות לקבל החלטות חשובות כגון בדיקת בטיחות או אם מוצר מיוצר עומד בדרישות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf