חוויית משתמש בחנות אונליין

חוויית משתמש בחנות אונליין

חוויית משתמש היא דבר חשוב ביותר בכל אתר באינטרנט. הכוונה בחוויית משתמש טובה היא שהאתר יענה על הצרכים של הגולש, ינגיש לו את המידע הדרוש בצורה ברורה ונוחה לניווט ובאופן כללי שהאתר יגרום לגולש לרצות להיעזר בו.

כאשר מדובר בחנות אונליין, הדבר חשוב עוד יותר. מדובר באתר בעל מטרה ברורה ומובהקת – למכור את המוצרים שמוצעים באתר. במקרה הזה, הגולש לא רק מחפש מידע אלא מחפש לרכוש מוצר. מאחר ובדרך כלל הגולש, שהוא גם לקוח פוטנציאלי, יוכל למצוא מוצרים דומים גם במקומות אחרים (ברשת או מחוצה לה) – חשוב לגרום לו להישאר באתר ולבחור לעשות את הקנייה שלו באותה החנות.

אלמנטים חשובים של חוויית משתמש

חוויית משתמש נקראת באנגלית UX/UI (ממשק משתמש וחוויית משתמש – מושגים משלימים). חברות בניית אתרים איכותיות יודעות לשלב את הדגשים האלו באתרים שהן בונות. יש כמה אלמנטים חשובים של חוויית משתמש בכל חנות אונליין:

  • התאמה למובייל. קיים סיכוי לא קטן שהגולש שיגיע לחנות האינטרנטית יעשה זאת ממכשיר הטלפון החכם שלו. כמחצית מנפח הגלישה ברשת קיים מתבצעת ממכשירים ניידים. לכן חשוב מאוד שהאתר ייראה מצוין על מכשירים אלו ושיהיה קל לנווט בין המוצרים לקבל את כל המידע הדרוש לקנייה. התאמה למובייל יכולה אפילו להשפיע על קידום האתר בגוגל וחשוב מאוד להקפיד על כך כאשר מקימים את האתר.
  • קטלוג מפורט ומצולם. חשוב מאוד שכל המידע על המוצרים יוצג בצורה ברורה מפורטת ושתהיה תמונה ברורה וניתנת להגדלה של כל מוצר. העניין הוויזואלי חשוב מאוד בחנות אינטרנטית. מכיוון שהלקוח אינו יכול לראות במציאות את המוצר, הוא צריך להיות מסוגל לקבל תמונה טובה ככל הניתן של המוצר באתר. הדבר יכול להשפיע בצורה די משמעותית על הרצון שלו לקנות את המוצר המוצע.
  • ניווט נוח בקטלוג ובאתר. חשוב גם שהגולש יוכל למצוא בקלות את המוצר שהוא מחפש בקטלוג. הניווט בין המוצרים צריך להיות נוח וברור. ברגע שהלקוח נאלץ לבזבז זמן רב בניסיון לאתר את המוצר שהוא צריך, יש סיכוי רב יותר שהוא יחליט לנטוש את האתר ולקנות במקום אחר.
  • אפשרויות תשלום באתר. יש חשיבות גם לכך שהלקוח יוכל לשלם בכרטיס אשראי או בפייפאל באתר. קיימים אתרים בהם הקטלוג מפורט בהם, אך הלקוח נשלח לבצע הזמנה בטלפון. חנות אונליין צריכה לאפשר לגולש לבצע את כל תהליך הרכישה המלא בתוך האתר.

אלמנטים משלימים לחוויית משתמש איכותית

בנוסף לכל האמור לעיל, יש צורך גם לדאוג ליכולת של הלקוח ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החנות. הדרך הטובה ביותר מבחינת חוויית המשתמש באתר היא להוסיף אפשרות לצ'אט עם נציג שירות. לא כל חנות יכולה להוסיף אלמנט זה לאתר, אך הדבר יכול להיות תוספת משלימה טובה לחוויה של הלקוח באתר. צ'אט עם נציג שירות יכול גם לעודד את הרצון של הגולש לבצע רכישה וגם לשפר את התחושה שלו לגבי איכות החנות.

אם אין יכולת להחזיק נציג שירות שיענה על שאלות, ניתן להקים בקלות צ'אט אוטומטי רובוטי שעונה על שאלות נפוצות ושדרכו ניתן להשאיר פנייה לשירות הלקוחות. ניתן גם לעודד את הלקוח לשמור על קשר עם העסק על ידי הצטרפות לרשימת תפוצה.

לסיכום

כפי שכל חברת UI מקצועית יודעת – לחוויית המשתמש בחנות אונליין יש ערך רב מאוד. אתרים עם חוויית משתמש טובה הם אתרים שממירים ומוכרים באחוזים גבוהים יותר. כדאי לקבל ייעוץ מפורט ומקצועי לכל חנות כזו על מנת להבטיח שהגולשים יבחרו להישאר בה ולרכוש את המוצרים, ולא יחפשו אתר מוצלח יותר לאותה מטרה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf