התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

כל אדם הרוכש רכב חשמלי מעוניין כמובן להיות עצמאי, ולא להיות תלוי לחלוטין ברשתות הציבוריות ובעמדות הקיימות בתחנות הדלק, בחניונים וברחוב. לשם כך צריך כמובן להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי המותאמת לסוג המכונית שקניתם, תוך התייחסות להיבטים כמו הספק, יצרנית, עלויות, זרם ישיר או חלופי, ועוד. בנוסף לכך, יש להתקין את העמדה בצורה נכונה בעזרת אנשי מקצוע המוסמכים לכך, ובשורות הבאות נביא מידע על הנושא החשוב של ההתקנה.

איך מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אינה פעולה שכל אדם יכול לבצע על דעת עצמו. מדובר במתקן חשמלי, על כל הסיכונים שיכולים להיות כרוכים בדבר, ולכן קיימות הנחיות ברורות של רשות החשמל לעניין זה. מדובר בהנחיות שמטרתן להגן על המשתמש מהתחשמלות, מבלי לסכן אנשים נוספים המצויים בסביבה, תוך תמיכה בתשתיות החשמל הקיימות בבית. אז קודם כל, את ההתקנה והתחזוקה, או כל עבודה חשמלית בהקשר לעמדת הטעינה של הרכב, יכול לבצע רק בעל רישיון מתאים בדרגת חשמלאי מוסמך לפחות.

חשוב להדגיש כי מי שאחראי על המערכת הוא אתם, בעליה, וזה אומר שעליכם מוטל לשמור על התוכניות שלה, לרבות ציון ארונות חשמל, מיקום העמדה, לוחות חשמל, תוואי התשתיות העוברות בקרקע וכדומה. הלכה למעשה, העמדה חייבת להיות מקובעת  על משטח יציב, שלרוב יהיה קיר חיצוני של הבית, אך אם אין קיר מספיק קרוב ללוח החשמל ניתן לעשות זאת גם על גבי עמוד. בנוסף, כניסת הכבל אל העמדה חייבת להיות בעלת התקן מבודד, בעוד שעל המעגל הסופי צריך לגונן מפסק אוטומטי. מעבר לכך, חובה שיהיה שילוט המאפשר לזהות את הלוח, ממנו המערכת מקבלת את ההזנה, ושתהיה הגנה מזרם יתר על נקודת החיבור.

התקנה מקצועית של עמדת טעינה לרכב

כאמור, מי שיכול להתקין את הטעינה הוא לפחות חשמלאי מוסמך. הבעיה היא שעמדות טעינה אינן כמוצרים אחרים. הין מצריכות הבנה ובקיאות מרובה, שלעיתים אינן מצויות אצל חשמלאים רגילים. כך נוצר מצב שחשמלאי מוסמך אינו מכיר היטב את המערכת ומבצע התקנה שגויה, אינו מבין את האפשרויות שהמערכת מציעה, או מתקין את המערכת בניגוד לאמור בתקנות של הרשות המקומית. כבר היו מקרים בהם אנשים גילו שלאחר ההתקנה עליהם לנתק מכשירים בבית, או אפילו לבטל את העמדה, ומובן שעדיף להימנע מכך. לכן, כדי להיות על הצד הבטוח, עדיף להתקין את העמדה עם חברה שבאמת מתמחה בתחום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf