התמודדות עם הדילמות הנוגעות לתהליכי רכישת צמיגים לרכב

התמודדות עם הדילמות הנוגעות לתהליכי רכישת צמיגים לרכב

רכישת צמיגים לרכב צריכה להתבסס על עומק דריכה תקין כדי להשיג אחיזה טובה בתנאי שטח או בתנאי מזג אוויר מורכבים, מכיוון שאם הדריכה על הצמיגים אינה בעומק המתאים, עלול להיווצר סיכון מוגבר למצב של אובדן השליטה על הרכב.

כאשר רכב נוסע מהר מדי, או שהצמיגים אינם מסוגלים להזרים מספיק מים מתחת לצמיג, עלולה להתרחש הידרופלנינג, מצב שבו צמיגי הרכב מאבדים מגע עם הכביש וחולפים על פני שכבת מים דקה במקום זאת, מה שגורם לאובדן שליטה

התפקיד החשוב של צמיגי רכב: תמיכת עומס, העברת משיכה, בלימת זעזועים ובקרת כיוון

לצמיגי רכב יש כמה תפקידים חשובים שכוללים:

תמיכה בעומס. צמיגים נושאים את משקל הרכב, מספקים תמיכה ויציבות לנסיעה בטוחה ונוחה.

מתיחה ובלימה. הם מאפשרים להעביר את כוחות המתיחה והבלימה בין המכונית למשטח הכביש, ומאפשרים תהליכים יעילים של האצה, האטה ותמרון.

בלימת זעזועים. צמיגים סופגים זעזועים מהכביש, ממזערים את הפגיעה שחשים הרכב והנוסעים בו, ומבטיחים חווית נהיגה חלקה ונוחה יותר.

בקרת כיוון. לצמיגים יש תפקיד מרכזי בשינוי ושמירה על כיוון הנסיעה, ומאפשרים לנהג לנווט ולנווט את הרכב בבטחה בנתיב הרצוי.

בלאי של צמיגי הרכב שלך הוא תוצאה נורמלית של נהיגה, אבל הנה מה שחשוב להבין:

חלקים מסוימים של הצמיגים, או אפילו אחד א; עשויים להציג סימני בלאי יותר מאחרים. בלאי לא אחיד של הצמיגים יכול להיות תוצאה של מגוון סיבות כולל צמיגים מופחתים או מנופחים מדי, יישור גלגלים לא תקין, או כל סיבה אחרת.

בלאי לא אחיד בצמיגים יכול להפחית משמעותית את עמידותם לטווח הארוך, מה שבסופו של דבר מוביל להשקעת כספים רבים על רכישת צמיגים לרכב מסוגים תקינים, במקום הצמיגים שנרכשו מאיכות שאינה אופטימלית.

בלאי שנוגע לצמיגים שאינם תקינים

צמיגים מנופחים מדי הופכים להיות נוקשים, מה שגורם לתפקוד שאינו תקין, שנוגע לכמות הגומי הנוגעת בכביש, במצב שמוביל לנסיעה פחות נוחה, כמו גם לבלאי דריכה לא אחיד. הסוג הנפוץ ביותר של בלאי דריכה לא אחיד נובע מנפח יתר ומכונה בלאי מרכזי.

רכישת צמיגים לרכב שאינם מנופחים כראוי מובילה להתפתחות פס של דריכה רגילה לאורך מרכז הצמיג, ולגמישות מוגברת במהלך הנהיגה, מה שמוביל להתנגדות מוגברת ולירידה בצריכת הדלק.

ניתן למצוא נזקים ופגמים במהלך בדיקות צמיגים רגילות

חשוב לבדוק את משטח הצמיגים ואת הדפנות שלהם לאיתור סדקים, שריטות, בליטות, חתכים, קרעים, פנצ'רים, חפצים זרים או נזק אחר הנובע משימוש יומיומי ולהסיר את כל האבנים, הזכוכיות, החפצים זרים, המסמרים, הברגים וכו' המוטבעים במשטחים, על מנת למנוע נזק נוסף.

הנקודה שחשוב להפנים במהלך רכישת צמיגים לרכב היא שאפילו נזק קל ופסולת יכולים להוביל לפגיעה חמורה ובסופו של דבר לכשל בתפקוד הצמיגים, לכן חשוב לבחור צמיגים תקינים מחנות מוסמכת ומורשית למכירת מוצרי ואביזרי רכב.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf