התזונאית ד"ר רוני אנטן ויסוקר תומכת בעמדת משרד הבריאות לתזונה עשירה במגנזיום

התזונאית ד"ר רוני אנטן ויסוקר תומכת בעמדת משרד הבריאות לתזונה עשירה במגנזיום

ד"ר רוני אנטן ויסוקר, תזונאית מוסמכת תומכת במוצהר בעמדת משרד הבריאות לתזונה עשירה במגנזיום, והעשרת מי השתיה בישראל במגנזיום.  רוני מסייעת למשפחות ולילדים על הספקטרום האוטיסטי, ולא רק, לחיות חיים בריאים ולהיות מאושרים יותר באמצעות תזונה מותאמת אישית וייעוץ תזונתי  אישי.

תזונה מותאמת אישית

המונח תזונה המותאמת אישית, הוא מונח שנטבע לאחר עבודת מחקר עמוקה ורחבה המיושמת על ידי מטפלים ותזונאים רבים ברחבי העולם כולו. הגישה פותחה על מנת לתמוך בבריאות הנפשית והפיזית של ילדים על הספקטרום האוטיסטי לצד אוכלוסיות נוספות, על מנת לשמור את ההתפתחות שלהם ולהזין את הגוף בצורה המדויקת לו. חלק חשוב ממכלול הערכים התזונתיים שהגוף שלנו דורש – הוא מגנזיום. המגנזיום הוא מינרל חיוני ביותר לתפקוד השוטף של מערכות הגוף ולתפקוד התקין של התאים. זהו המינרל הרביעי בשכיחותו בגוף האדם.

משרד הבריאות קובע: מגנזיום חיוני לבריאות!

על פי כל המחקרים בנושאי התזונה ותוספיה, חוסר במגנזיום בגוף משפיע על קצב הלב, ולעיתים מהווה הפרעה בקצב, שמנבא אוטם בשריר הלב ותוצאותיו קשות. על פי דברי משרד הבריאות, ישנם לא מעט מחקרים המראים שהיעדר מגנזיום עלול לייצר פגיעה בתפקוד הלב, ומחקרים נוספים מצביעים כך שריכוז מגנזיום נמוך במי השתייה עלול לגרום לתחלואה ואף למוות כתוצאה ממחלות לב וכלי דם, עמדת משרד הבריאות היא בעד החזרה של המגנזיום למי השתייה, מאחר ובעקבות צעד כזה צפויה הפחתה של כ-250 מקרי מוות ממחלות לב שונות בשנה. ד"ר רוני אנטן ויסוקר מצדדת בעמדה הזו, במיוחד כאשר עולים דיווחים רבים דווקא במדינות מערביות ומודרניות שמדברים על  ירידה בצריכת המגנזיום בעקבות שינוי בשגרת התזונה ומעבר האזרחים למזון מעובד.

העשרת המזון במגנזיום

המזון של האדם יכול להיות מספיק מאוזן ובריא, גם בנושא צריכת המגנזיום. המקורות העיקריים לאספקת מגנזיום לגוף הם ירקות (בעיקר עלים ירוקים, דגנים מלאים וזרעים) כאשר מי הברז מהווים מקור זמין נגיש וחשוב למגנזיום. במדינת ישראל מי השתייה מעניקים לאדם הממוצע כעשרים אחוז ממקור המגנזיום החיוני לבריאותו. ולכן חסר של מגנזיום במי השתייה לאורך זמן עלול לגרום לירידה בתכולת המגנזיום הרצויה בגוף, ולאחר מכן לעלייה בתחלואה ואף למקרי מוות. אצל מבוגרים וקשישים, קיימת ירידה כפולה, גם בצריכת מזונות עשירים במגנזיום, וגם ביכולת הספיגה של המגנזיום בגוף העייף.  בנוסף, באוכלוסיית מדינת ישראל צפויה להתרחש ירידה נוספת במדיי המגנזיום בגוף האזרחים שתקרה בעקבות חשיפה לחום המתפשט והמחמיר במדינה, החום גורם לאיבוד מגנזיום בזיעה, גם חשיפה למצבי לחץ ומתח ממושכים גורמים לאיבוד מגנזיום בשתן בשל העלייה ברמת האדרנלין. ולכן העשרת מי השתייה במגנזיום היא חיונית ומצילה חיים.

מגנזיום במי השתייה

ד"ר רוני אנטן ויסוקר מצדדת בעמדת משרד הבריאות , המדברת בחשיבות השבת המגנזיום למי השתייה בישראל, דווקא משום שמדובר בהצלחה בטוחה של הזנת הציבור במדינת ישראל במינרל חשוב, בצורה פשוטה ולא מתאמצת, כאשר אין בה נזק, ויש בה רק תועלת לקבוצות גדולות מאד של האוכלוסייה בישראל, והפחתה מוכחת של תחלואה ותמותה.

תזונה מותאמת אישית בהמלצת ד"ר רוני אנטן ויסוקר

משנת 2001 תומכת ומסייעת ד"ר רוני אנטן ויסוקר למשפחות ולילדים לחיות חיים בצורה בריאה יותר ומאושרת יותר באמצעות תזונה מותאמת אישית, כאשר המטרה לשפר עבורם את איכות החיים. כל אלו מבוססים על מחקרים שנערכו ברחבי העולם, ניסיון מקצועי של שנים רבות ומטופלים רבים. אין ספק שחיוניותו של המגנזיום לגוף האדם, גם זה שאין לו בעיה כזו או אחרת, חשובה ונצרכת עד מאד. הפתרון שמציע משרד הבריאות קל וישים, ואין שום סיבה לא ליישם אותו.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf