השכרת רכב בחו"ל – טיפים להשכרת חכמה

השכרת רכב בחו"ל – טיפים להשכרת חכמה

עומדים לשכור רכב בחו"ל? לצד המחיר, סוג הרכב הרצוי ושאר המאפיינים ה"רגילים" שמומלץ לבדוק ולשקול לפני הפנייה לחברת ההשכרה, הנה עוד כמה מאפיינים שחשוב לשים עליהם דגש לפני שאתם סוגרים את עסקת השכרת הרכב בחו"ל.

טיפ ראשון: השכרת רכב בחו"ל לא דומה להשכרה בארץ

השכרת רכב בחו"ל, בשונה מהשכרת רכב בארץ, צריכה להתחשב במספר מאפיינים שבד"כ לא באים לידי ביטוי בארץ, כמו: תנאי שטח מאתגרים מאוד, נסיעה בערים לעומת הנסיעה מחוץ לערים, חוקי תעבורה שונים וכד'. בעוד שבארץ למשל, תוכלו להסתדר עם מרבית הרכבים בתנאי שטח שונים, נסיעה באזורים לא מוכרים בחו"ל יכולה לעמת אתכם עם גבהים, סוגי דרכים ושאר מאפייני דרך שאינכם מכירים ולכן, מומלץ מאוד לא להתפשר על סוג הרכב, מבחינת ההתאמה לתנאי השטח).

נושא נוסף השונה בין הארץ לחו"ל הוא ההבדל בין האזורים העירוניים ללא-עירוניים. אז נכון, אנחנו כישראלים רגילים לחשוב שהתחבורה הציבורית בחו"ל היא מצוינת, אולם פעמים רבות נגלה שהדבר נכון רק בערים המרכזיות ובאזורי התיירות, בעוד שאזורי הפרוורים או האזורים הכפריים אינם מתאפיינים בתחבורה ציבורית יעילה. לכן, אם אתם מעוניינים לשכור רכב לנסיעה באזורים שאינם עירוניים או לא מרכזיים בחו"ל, קחו בחשבון שייתכן ותצטרכו להשתמש ברכב הרבה יותר ממה שתכננתם. אולם לחלופין, השכרת רכב בערים מרכזיות היא פשוט לא כדאית לרוב.

מאיפה לקחת את הרכב?

מבחינת השכרת רכב בחו"ל קיימות חברות השכרה הממתינות לתיירים ממש בשדה התעופה עצמו, בעוד שחלקן ממוקמות בסמוך או במרחק מסוים ממנו. החיפוש אחר מיקום חברת ההשכרה, בייחוד עם ילדים, עלול להיות מאוד מייגע, בייחוד באזורים שלא מוכרים לכם. בנוסף, קחו בחשבון שהמרחקים בחו"ל לא בהכרח נתפסים כמו המרחקים בארץ, כלומר – אם סוכנות\חברת השכרת רכב מסוימת מציינת כי היא ממוקמת קרוב לשדה התעופה עצמו, זה לא אומר שהיא נמצאת בסמוך אליו ולעיתים תגלו להפתעתכם שמדובר במרחק נסיעה. בקיצור – בררו מראש מה עדיף לכם ומה יהיה לכם הכי נוח בשכלול עם המחיר שתהיו מוכנים לשלם על קבלת הרכב בשדה התעופה עצמו (שכן, קבלת הרכב בנוחות כזו עלול לעלות יותר).

מה לברר עם חברת ההשכרה?

מעבר לתנאי ההשכרה עצמם, חשוב מאוד לוודא כי הרכב שהזמנתם יישמר עבורכם וימתין לכם כשתגיעו, שכן תיירים רבים מגלים ברגע הגעתם כי הרכב שהזמינו כבר לא נמצא במלאי וכד'. נכון, חברות השכרה רבות מאפשרות לתיירים לקבל רכבים משודרגים יותר באותו המחיר, אולם סוכנויות אחרות מכריחות את התיירים לבחור ברכב קטן יותר במחיר מוזל, או לשדרג את ההזמנה לרכב טוב יותר בתוספת תשלום. כך או כך, וודאו שלא תמצאו את עצמכם במצב כזה כדי לא להסתבך סתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf