הקשר בין ניהול תקציב משפחתי לאיכות חיים

הקשר בין ניהול תקציב משפחתי לאיכות חיים

כסף לא יהפוך אותנו למאושרים יותר- אכן משפט נכון, אבל אם לא יהיה לנו אותו נוכל להיקלע ללא מעט בעיות כמו חובות שמצטברים ומינוס בבנק שתופח. עם כל אלה מגיעים גם לחץ נפשי וחרדות. כסף גם יכול לפרק משפחות ונמצא שהוא הסיבה מספר אחת לגירושים. בשביל לא להיות בסיכון מתמיד ולהיקלע למשברים אין סופיים, חשוב לנהל תקציב משפחתי מושכל ולייצר לעצמכם יציבות כלכלית.

לאן הולך הכסף?

בשביל להתחיל לעשות ניהול תקציב משפחתי חכם חשוב לעשות את הדברים בצורה מסודרת ונכונה ולא לפספס אף הוצאה. כאשר יש מחסור במידע נקבל תקציב לא מאוזן ולא נכון, מה שיגרום לאורך זמן להיווצרות בור כלכלי. בשלב הראשון חשוב לרשום כל הוצאה, קטנה כגדולה. בשביל הנוחות כדאי לחלק כל סכום שיוצא מחשבון הבנק לקטגוריות: מזון- קניות גדולות ומרוכזות וקניות קטנות מזדמנות. רכב- דלק, טיפולים, הוצאות על ליסינג. דיור- תשלומי משכנתא או שכירות, ועד בית, ארנונה. ביגוד והנעלה. תשלומים עבור תשתיות מים, חשמל, גז, אינטרנט, סלולרי וטלוויזיה. טיפולים רפואיים, תרופות וקניות פארם. חינוך הילדים- תשלומי בית ספר וגנים, חוגים, שיעורים פרטיים וציוד נלווה שנרכש. חופשות והוצאות חריגות כמו מתנות וקניות יוצאות דופן. ביטוחים, החזרי הלוואות, עמלות בנקים וחברות אשראי. תעשו את הרישום לכל השנה והוצאות חד פעמיות תחלקו לסכומים שווים למשך כל חודשי השנה. בחלק מהקטגוריות תמצאו את המידע בקלות יותר ובחלקם יותר קשה, אחת הסיבות לכך יכולה להיות בגלל שההוצאה נעשתה במזומן. עם קצת יותר השקעה תוכלו להגיע לסכום הנכון גם בהוצאות אלה. מהרגע שתתחילו את הרישום חשוב לתעד כל הוצאה, כך התהליך יהפוך לקל הרבה יותר, מדויק ונכון.

חיסכון בהוצאות

יש כמה פעולות מאוד מועילות, ולכאורה פשוטות, שיוכלו לחסוך לכם הרבה מאוד כסף:

אני באמת צריך את זה? קניות שנעשות מתוך צורך רגשי וכפיצוי לבעיה רגשית מאוד בעייתיות ולא עוזרות. חשוב להבין שאנחנו לא באמת פותרים בעיות שקשורות לרגש על ידי קניות. חשוב לנתב את בעיות הרגש למקומות הנכונים. במצבים כאלה תמנעו מעצמכם מלהגיע למרכזי קניות ומקומות מסחר.

קניות מזון מרוכזות- חשוב לעשות את קניות המזון בצורה מרוכזת בסופרים הגדולים. רכישות קטנות במכולת השכונתית מייקרת מאוד, לכן חשוב לתכנן ולרכז את הקנייה.

הוצאות על ביגוד- יש הרבה מאוד חברות ואתרי אינטרנט מחו"ל שמוכרות בגדים במחירים מאוד זולים. קניות של בגדי ילדים שקונים בתדירות מאוד גבוהה אפשר להוזיל בצורה משמעותית. לעומת זאת, השוק הישראלי והחנויות המקומיות יותר יקרות.

לסיכום, חשוב להשקיע זמן ומחשבה בתהליך. כמו כל דבר חדש, ייקח לכם קצת זמן להסתגל להתנהלות החדשה אבל תראו שזה יעשה פלאים להתנהלות הכלכלית בבית. מדובר בתהליך חדש וגם אם יש כישלונות בדרך חשוב לא להתייאש, מהטעויות תוכלו רק ללמוד ולהשתפר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf