הקיץ כבר כאן – זה הזמן לטפל בבעיות האיטום בבית

הקיץ כבר כאן – זה הזמן לטפל בבעיות האיטום בבית

לקחים מסוימים בחיים אנחנו לומדים רק אחרי שנים רבות של ניסיון וביצוע אותן טעויות שוב ושוב. אחת הטעויות הנפוצות ביותר בארץ (וכנראה שגם בעולם) בכל הנוגע לתחזוקה השוטפת של הבית, היא לחכות ולהיזכר בבעיה עונתית מסוימת רק כאשר מגיעה העונה בה בעיה זו כבר משמעותית. בשלב זה בדרך כלל כבר הרבה פחות נוח לטפל בבעיה, והטיפול הופך מורכב ויקר יותר. זה בדיוק המצב בכל הנוגע לבעיות איטום בבית. מדוע דווקא בתחילתו או בשיאו של הקיץ, ולא של החורף, כדאי לפעול ולטפל בבעיות שונות של איטום בבית וכיצד מומלץ לעשות זאת?

בעיות שפשוט, קל וזול יותר לטפל בהן בזמן הנכון – איטום הבית

התחום של איטום מבנים ובפרט איטום הבית מפני נזילות ומפגעי רטיבות מהווה דוגמה מושלמת לתחום בו בא לכדי ביטוי כלל זה של טיפול מוקדם הוא זול, פשוט ונוח הרבה יותר. הסיבה לכך פשוטה – כאשר החורף כבר כאן ואנחנו חווים ימים גשומים, במידה ורק אז נשים לב לנזילות ובעיות אטימות בבית ונחליט לטפל בהן, התהליך יהיה הרבה יותר מורכב (ולכן גם יקר) מפני שקשה יותר לעבוד על גג הבית או על איטום קירותיו החיצוניים בימים גשומים, הרטיבות המחלחלת כבר מתחילה לעשות נזקים פנימיים בקירות ובתשתית המבנה (ולכן מורכב יותר לבצע את התיקון כולו) ובקיצור – העבודה כולה מתארכת והופכת להיות מאתגרת וארוכה יותר. בימים גשומים לא ניתן לעבוד כלל (בסוגים מסוימים של עבודות איטום יש צורך בימים יבשים לחלוטין), במקרים מסוימים יש לחכות לכמה ימים יבשים ברציפות על מנת לתת להכל להתייבש ועוד.

לכן, דווקא הקיץ הוא התקופה להכין ביתך לחורף, בדיוק כפי שטיפול חורף לרכב כדאי לעשות לפני שהחורף ממש מתחיל במקרה של איטום הבית כדאי להיזכר ממש בתחילת הקיץ או אמצעו ולא לחכות ממש לסתיו מפני שבתקופה זו נזכרים כולם בצורך לאטום את הבית, ובעלי המקצוע הרלבנטיים הופכים להיות עמוסים ועסוקים הרבה יותר.

לא משתלם להתפשר על איכות העבודה

איטום בתים ומבנים שונים ובפרט איטום הגג מהווה דוגמה גם לתחום בו ממש לא משתלם להתפשר על רמת העבודה, על איכותם של בעלי המקצוע או אפילו על המחיר. נכון שאין סיבה לשלם מחירים מופקעים, אך אל תתנו למחיר להיות שיקול מרכזי בבחירת אנשי המקצוע עימם תעבדו לאיטום הבית שלכם.

וכאן אנחנו מגיעים לשאלה החשובה ביותר בנושא זה – נניח ונזכרנו בזמן (עוד בקיץ) בצורך לבצע בדיקת אטימות ולאטום את הבית כמו שצריך – למי לפנות? התשובה היא כי רק חברה מקצועית המתמחה באיטום בתים צריכה להוות מועמדת מבחינתכם. אל תתפתו לאנשי מקצוע העוסקים בתחומים שונים ומציעים לכם לאטום את הבית "על הדרך" ובמחיר נמוך באופן מחשיד. כאשר מדובר באיטום המבנה יש לעשות זאת בצורה מקצועית ואיכותית, וזאת יכולה להבטיח רק חברה המתמחה ספציפית בתחום זה.

המאמר באדיבות חברת איטום פז המבצעת מגוון עבודות בתחום האיטום.

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf