העבודה המאתגרת של אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה

העבודה המאתגרת של אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה

יש דעה רווחת בקרב הציבור והיא שכל מה שקשור לאינסטלציה וזרימה של מים או ביוב מתרחש בצורה מובנת מאליה. בפועל יש לא מעט פעולות שצריך לבצע על מנת שאכן כל מה שצריך לזרום בצינורות יזרום בצורה תקינה ויש לא מעט אנשי מקצוע שעמלים יומם ולילה בדיוק לשם כך.

החשיבות של זרימה תקינה של מים וביוב

על מנת להבין את החשיבות של זרימת מים תקינה בצינורות (כמו גם ביוב) צריך להבין מה קורה אם אלה לא זורמים או שיש תקלה במערכות הצנרת – אם יש נזילת מים במיקום כלשהו של הצינור המים ייצאו ממנו החוצה ועלולים להציף את כל הסביבה. יכול להיות שיהיה מדובר בתקלה בצינור שממוקם מתחת לרצפה או בתוך הקיר והימצאות של מים תגרום לטפטוף, להצפה דרך הרצפות או לרטיבות בקיר עצמו, מה שעלול להביא לכדי היחלשות והתפוררות שלו. אם הביוב לא זורם היכן שהוא צריך עלולה להיווצר בעיה תברואתית חמורה מאד שתפגע בבריאות של כל הסובבים. מכאן החשיבות לביצוע איתור נזילות מים בין אם באופן שגרתי ובין אם מיד ברגע שעולה החשד לנזילה.

איך מאתרים נזילות או תקלות בצנרת?

מצד אחד – הצינורות מונחים לאורך קילומטרים רבים הן מתחת לאדמה והן בתוך הקירות או מתחת לרצפה. מצד שני – יש חובה לוודא שהצינור תקין לכל אורכו, אז איך עושים את זה הלכה למעשה? בעבר לא היה מנוס משבירת רצפה או חפירה לעומק על מנת לחשוף אזורים שונים של הצנרת ולהבין היכן יש תקלה. כיום אפשר לבצע איתור נזילות מים בדרכים הרבה יותר יעילות ונוחות, בזכות טכניקות עבודה שהתגבשו עם השנים והפכו את תחום האינסטלציה לכזה שנחשב לכמעט טכנולוגי. יש אפשרות לאתר מיקום מדויק של חור בצינור על ידי השחלת מצלמה זעירה אל תוך הצינור, באמצעות שימוש בגז שמגיב בנוכחות מים או בעזרת מגוון כלי עבודה מתקדמים אחרים.

מתעורר חשד לפיצוץ בצינור? חשוב לפעול מהר!

אין זה תקין שמים יזרמו מחוץ לצינורות וכאמור – נזקים חמורים עלולים להיגרם. מכאן שכאשר מתעורר חשד שיש נזילת מים חשוב לפעול מהר ולהזמין אנשי מקצוע שיטפלו בעניין, יאתרו את המקור שבו המים יוצאים מהצינור, יבינו מדוע זה קרה ויגבשו את תוכנית הפעולה הכי נכונה ומתאימה. בזכות עירנות גבוהה ופעולה מהירה אפשר יהיה לצמצם את הנזק שנגרם למינימום או אפילו לדאוג לכך שלא ייגרם שום נזק בכלל. חשוב שיהיו בהישג יד פרטי יצירת קשר עם אנשי מקצוע שאפשר יהיה להתקשר אליהם מיד בלי לבזבז זמן. בזכות שיטות העבודה המתקדמות אפשר יהיה לפתור את הבעיה מהר ולהחזיר את זרימת המים אל תוך הצינור בצורה תקינה כפי שאמור להיות וללא חריגות או תקלות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf