הסוגים וההבדלים בין הכוננים הקשיחים

הסוגים וההבדלים בין הכוננים הקשיחים

אחד מחלקיו החשובים של המחשב הינו הכונן הקשיח. הכונן הוא רכיב במחשב שתפקידו לשמור על נתונים. הוא יכול להכיל כמות גדולה מאוד של נתונים אך פעולתו יחסית איטית.

את הכונן הקשיח ניתן למצוא בשתי צורות: פנימית – כחלק מתוך חלקי המחשב הפנימיים או חיצונית – מכשיר העומד בפני עצמו ומתחבר למחשב באמצעות כבל מסוגים שונים.

כיום שוק הכוננים הקשיחים מתחלק לשניים:

  • כונני HDD – אלו הם כוננים הפועלים בטכנולוגיה ישנה, הם זולים משמעותית אך הרבה פחות עמידים. כוננים אלו הם בעלי מהירותו נמוכה אך מאפשרים נפח אחסון מאוד גדול.
  • כונני SSD – אלו הם כוננים בעלי מהירות קריאה וכתיבה גבוהות מאוד, הם בעלי אמינות גבוהה וצריכת חשמל כמעט אפסית. כוננים אלו הביאו לשיפור ביצועים גדול מאוד בעת הפעלה של מערכת הפעלה אך הם סובלים מנפח אחסון קטן ויותר יקרים מכונן ה – HDD.

אם אתם מעוניינים לרכוש כונן קשיח עבור העסק שלכם או אפילו עבור ביתכם הפרטי, בשלב הראשון יש להבין מהם הצרכים שלכם. אם הצרכים שלכם הם בעלי אופי סולידי ולא נדרשת מהירות עבודה גדולה תוכלו להסתפק בכונן HDD רגיל מה שבוודאי יוזיל לכם עלויות ובנוסף תזכו בנפח גדול אך אם נדרשת לכם שליפת נתונים מהירה והעברת נתונים מהירה,  אז יתאים לכם כונן SSD אך קחו בחשבון שהוא יותר יקר.

המידע אותו אנחנו נוהגים לאחסן על הכונן הקשיח הוא לרוב רגיש ומאוד חשוב ומאחר והוא רכיב עדין ורגיש, מומלץ לרכוש אותו רק מחברה מוכרת בעלת אמינות גבוהה. אל תשכחו לבדוק גם כמה שנות אחריות מציעים לכם עליו. לרוב נהוג להציע תקופה שבין שנה לשלוש שנים.

קיים כמובן גם הכונן הקשיח החיצוני. כונן מסוג זה מהווה פתרון נפלא כאשר אנחנו רוצים לגבות את כל המסמכים והתמונות החשובים שלנו. הרי קורה לא פעם שהכונן הקשיח הפנימי, המורכב בתוך המחשב, מתקלקל או נפגע על ידי וירוסים ותולעים למיניהם או שבטעות מחקנו קבצים ואז נוצרת פניקה – מה נעשה? איך נשחזר? כמה כסף זה יעלה לנו? לאיזה מומחה לגשת על מנת שנצליח לשחזר את הנתונים? גיבוי שוטף על כונן חיצוני הוא הפתרון היעיל ביותר. בנוסף ניתן לשמור על הכונן החיצוני גם קבצים שאנחנו רוצים שלא יהיו זמינים על המחשב  ועל ידי כך אנחנו גם יכולים לחסוך המון מקום על המחשב. את הכונן הקשיח החיצוני ניתן כמובן לקחת איתנו ממקום למקום מה שיכול להיות מאוד נוח אם לדוגמא במסגרת התפקיד שלנו אנחנו אמורים להתנייד עם חומרים.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון היא שהנפח אותו מציינים היצרנים על גבי הכוננים אינו בדיוק תואם את הנפח שנקבל בפועל. תמיד יהיו חסרים כמה GB

ובכלל ככל שנפח הכונן עולה, העלות ליחידת GB יורדת ולכן אנחנו ממליצים לרכוש כונן בנפח גדול מעט יותר ממה שתכננתם כך תוכלו לקבל תמורה גבוהה יותר בהשוואה לעלות.

צילום: מאתר פי. סי סנטר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf