המדריך המלא לסקר שוק

המדריך המלא לסקר שוק

אם אתם מתכננים לפתוח עסק חדש, סקר שוק הוא לגמרי משהו שכדאי לכם להתחיל ממנו. מדובר בעצם בתהליך של איסוף וניתוח מידע על שוק המטרה של העסק שלכם, שיכול לסייע לכם להבין דברים חשובים מאוד בקשר לשוק שאליו אתם עתידים להיכנס – הצרכים והרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, התחרות בשוק ואפילו את ההזדמנויות העסקיות הקיימות.

סקר שוק יסודי הוא חיוני לפני פתיחת כל עסק חדש כיוון שהוא יכול לעזור לכם להימנע מטעויות יקרות ולשפר את סיכויי ההצלחה של העסק שלכם. היות ונתקלנו בלא מעט עסקים חדשים (בעיקר עצמאיים שפתחו לראשונה בחיים עוסק פטור) שמרגישים מוצפים בתחילת הדרך ולכן בוחרים לוותר על סקר השוק, הכנו לכם מדריך קצר שמתמצת איך כדאי לערוך אותו בקלות וביעילות.

אז איך עושים את זה?

  1. הגדרת שוק המטרה: השלב הראשון הוא להגדיר את שוק המטרה של העסק שלכם. מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? מה הם הצרכים והרצונות שלהם? כאשר אתם מבינים את שוק המטרה שלכם, תוכלו להתאים את העסק שלכם בצורה יעילה יותר לקהל שלכם.
  2. אספו מידע על השוק: לאחר שהגדרתם את שוק המטרה שלכם, עברו לחפש מידע על השוק. מומלץ להתרכז בשני הדברים המרכזיים הבאים:
    • חיפוש אחר מקורות מידע עצמאיים: ניתן למצוא מידע רב על שווקים שונים במקורות מידע מהימנים ובלתי תלויים כמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אתרי חדשות וכו'. חפשו מידע רלוונטי שיעזור לכם ללמוד על התפתחויות, מגמות וכל דבר מעניין אחר שקורה בשוק שלכם.
    • ניתוח מתחרים: הבנת הזירה התחרותית בשוק שאליו אתם נכנסים יכול לעזור לכם להכיר את החולשות והחוזקות של השחקנים השונים, ובכך גם לזהות הזדמנויות עסקיות שאולי תוכלו לנצל.
  3. השתמשו בממצאים שלכם כדי לקבל החלטות: הממצאים שלכם מסקר השוק צריכים לעזור לכם לקבל החלטות לגבי העסק שלכם. הנה דוגמאות לדברים שיכולים להיות מושפעים ממה שלמדתם בסקר השוק שלכם:
  • קהל יעד: ייתכן שתבחרו להתמקד בסקטור מסוים של קהל היעד שראיתם שאינו מקבל מענה מספיק טוב מהמתחרים.
  • סוג המוצר או השירות: אם מצאתם מוצר או שירות שיש לו ביקוש לא ממוצה, ייתכן שתבחרו להתמקד בייבוא של המוצר או בפיתוח של השירות הנ"ל.
  • תמחור: סקר השוק יכול לתת לכם אינפוט רב על התמחור של המוצר או השירות שאתם עתידים להציע. לאחר שתלמדו מהם המחירים השונים הקיימים, תוכלו לקבל החלטה מושכלת אודות התמחור שלכם – האם תרצו למתג את עצמכם כמוצר 'פרימיום' שיקר יותר מהחלופות הקיימות כרגע? או שתחפשו דווקא למשוך אליכם לקוחות בעזרת מחיר או מבצע משתלם במיוחד?

בגדול, מחקר שוק הוא לא משהו מאוד קשה לביצוע (בעיקר בעידן האינטרנט שבו אנחנו חיים היום) והוא בהחלט נחשב לאחד הדברים החשובים ביותר עבור כל עסק מתחיל. לכן אנחנו ממליצים לא לוותר עליו, ולהשקיע בו מספיק זמן על מנת לעשות את ההחלטות הנכונות בתחילת הדרך. שיהיה בהצלחה!

כאן יש תמונה resized_pexels-photo-7937690.jpeg

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf