החזר מס שבח – מה צריך לדעת?

החזר מס שבח – מה צריך לדעת?

מס שבח מוטל על נכסים שעלו בערכם מאז מועד הרכישה. נכסים שנרכשו במחיר נמוך משווי השוק ההוגן שלהם אינם מחויבים במס על השבח אלא כאשר הם נמכרים או משמשים אותם במסחר. קיימת הוראה לפטור למס זה אם נכס הוחזק למעלה מחמש שנים. מס הכנסה גם יאפשר לנישומים לנכות כל הפסדי הון שנגרמו במהלך תקופה זו ממס ההכנסה שלהם. גובה החזר מס שבח תלוי במגוון גורמים.

מס שבח הוא מס הנגבה על שווי נכס. ניתן לנכות אותו מההכנסה החייבת. המס מוטל על פי חוק על עליית ערך של כל נכס או נכס שנרכש על ידי יחיד/גוף בתקופה קצובה. המס מוטל על סך הכנסתו של הנישום ולא רק על רווח ההון.

תקבלו הכוונה של רואה חשבון

מס שבח הוא מס המוטל על השבח בשווי נכס. זה נגבה בדרך כלל כאשר אדם מוכר את ביתו או נכס אחר. מס שבח זכה לביקורת על היותו לא הוגן ומכביד על בעלי הדירות, משום שהוא עלול לגרום לכפל מס אם ביתו של יחיד עולה בערכו. בדרך כלל רצוי להתייעץ עם רואה חשבון כאשר מדובר על הנושא הזה, שכן כך יהיה ברור לכם כיצד לפעול. במקרה הזה אינדיגו ישמחו לעזור לכם ולייעץ ככל שנדרש.

בחינת המחיר לרכישה יכול לעזור לאנשי עסקים להפוך את העסקאות שלהם להרבה יותר משתלמות, וזה בוודאי לא משהו שיהיה כדאי לכם להתפשר עליו. תמיד יהיה כדאי לכם לחשוב היטב על הדרך שבה אתם ניגשים לסגור את העסקה שלכם, ולפעול מתוך הבנה מעמיקה של מה שאתם הולכים לעשות.

מס שבח הוא מס המוטל על תוספת ערך של נכס, כגון עליית ערך המקרקעין. המס הזה הוא דרך לגייס הכנסות לממשלה. על מנת לעשות זאת, הממשלה מטילה מס נוסף על שבח של נכס, כגון מקרקעין. המשמעות היא שאם מישהו רוכש בית בסכום מסוים, ולאחר תקופה מסוימת יש עליה בשווי, הוא יצטרך לשאת בתשלום מס בהתאם.

תכנון מס חכם באמצעות בחינת כדאיות העסקה

מס השבח הוא מס שיושם בשנות ה-20 כתמריץ לאנשים לקנות יותר. זה היה היטל על סחורות מיובאות, שתמרץ את הישראלים לקנות יותר מיצרנים מקומיים. הכניסה של המס הזה לשוק הנדל״ן השפיע עליו ללא היכר, אך רבים לא מבינים שאם הם רוצים לייעל את העסקאות שלהם, זה יהיה הכרחי להתייעץ תחילה עם רואה חשבון.

כאשר בוחרים להתייעץ עם רואה חשבון, אפשר להפוך כל החלטה להרבה יותר חכמה, וזה ללא כל ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשים עליו דגש מרכזי מהצד שלכם. אתם רק צריכים להתייעץ כנדרש עם רואה החשבון ולשמוע ממנו על מה שהוא ממליץ לכם לעשות.

בשל העובדה שיש עסקאות מקרקרעין שיכולות להיות מורכבות ולא תמיד משתלמות, אנו סבורים שאם תבחרו להתייעץ עם רואה חשבון, זה יוכל לפתור לכם לא מעט לבטים ולעזור לכם להבין בצורה מדויקת יותר כיצד יהיה כדאי לכם לפעול. זה משהו שלא יהיה כדאי לכם להתפשר עליו בשום צורה כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf