הוצאת תעודת הוראה לאחר תואר ראשון בחינוך

הוצאת תעודת הוראה לאחר תואר ראשון בחינוך

בוגרים ובוגרות רבים של לימודי תואר אקדמאי מגלים רק ממש לאחר סיום התואר כי בפועל עבודה רבה עוד לפניהם – תואר ראשון הוא כיום בגדר דרישת בסיס עבור מרבית המשרות והעבודות השונות, ומפאת התחרות הרבה השוררת בשוק העבודה, פעמים רבות תואר ראשון אינו מספיק. מי שמגיע עם תעודות נוספות ותארים מתקדמים יותר, זוכה פעמים רבות ליתרון משמעותי בסיכויים לקבלת משרה מסוימת. אך לימודי תואר שני אינם תמיד נחוצים. קיימים מסלולי לימודים משלימים גמישים, קצרים ונוחים יותר. במיוחד עבור בוגרי תארים בחינוך, השלמה של תעודת הוראה יכולה להיות דרך טובה להרחיב משמעותית את אופק אפשרויות התעסוקה הפתוח בפניכם.

תואר בחינוך אינו מספיק על מנת ללמד – תעודת הוראה

גם בקרב משתתפי התארים השונים בחינוך, רבים אינם מודעים לעובדה כי תואר ראשון בחינוך, חשוב ככל שיהיה, אינו מספיק על מנת ללמד באופן מקצועי ורשמי בארץ, וטוב שכך – אנו רוצים שהמורים שמלמדים אותנו ואת ילדינו יחזיקו בהסמכות והכשרות מסוימות, אשר אינן בהכרח מועברות לסטודנטים במסגרת תואר ראשון בחינוך (אשר נוטה, בדומה לתארים ראשונים רבים אחרים, להיות כללי יחסית ותיאורטי במידה רבה).

לכן, גם מי שמחזיק בהסמכה אקדמאית מתחום החינוך, ואפילו בתואר ראשון, עדיין זקוק לתעודת הוראה על מנת לעסוק בהוראה בפועל. עבור בוגרי תארים בחינוך, ההשלמה זמינה, פשוטה ומתבקשת במיוחד.

תעודות הוראה על פי תחומים שונים

תעודת הוראה ניתנת להשלמה בתקופה קצרה (יחסית ללימודי התואר), כאשר קיימות מספר אפשרויות שונות לתעודות הוראה, כל אחת מהן מתמקדת בהוראה מסוג מעט שונה, הנבדלת בעיקר בגילאי התלמידים ותחומי הלימוד. לדוגמה, ניתן למצוא מסלול לתעודת הוראה לגיל הרך, תעודת הוראה לבית הספר היסודי עם התמחות במקצועות מסוימים, תעודת הוראה ללימוד אומנות בתיכון ועוד מספר מסלולים שונים. בעוד כדאי להחליט על המסלול אליו פונים בהתאם לתחומי העניין וסוג התעסוקה הרצויה, תמיד ניתן לבצע הסבות בשלב מאוחר יותר, כאשר עבור המחזיקים בתעודות הוראה הסבה מסוג זה עשויה להיות פשוטה וקצרה הרבה יותר.

מה כולל המסלול להוצאת תעודת הוראה?

במסגרת מסלולי הלימודים להוצאות תעודת הוראה ניתן למצוא מספר מאפיינים שונים, מאפיינים שלא תמיד ניתן למצוא בכל מסלול לימודים אקדמאי. במסגרת לימודים לתעודת הוראה ניתן למצוא לרוב לא רק קורסים פרונטאליים, אלא גם סדנאות שונות בהן משתתפים התלמידים, אימונים שונים הכוללים סימולציות של סיטואציות בהן נתקלים במסגרת ההוראה, וכמובן שגם התמחות – בדומה למרבית התפקידים האחרים בשוק, גם מורים צריכים להתמחות ועבור תקופה של סטאז', במהלכה הם מלמדים בפועל אך עדיין נמצאים תחת מעקב וליווי צמוד של מוריהם שלהם.

מסלול הלימודים המגוון להוצאת תעודת הוראה מושך אליו אינספור ישראלים וישראליות מדי שנה. מדובר בדרך מעמיקה, יסודית, נוחה ומהירה יחסית לרכוש את הידע הנדרש על מנת לעמוד מול כיתה, ולפתוח לעצמכם עולם חדש ורחב של אפשרויות תעסוקה בעולם החינוך.

המאמר בחסות אתר מכללת אורנים http://www.oranim.ac.il/

קרדיט לתמונה: istock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf