הדרכות ממונה בטיחות אש

הדרכות ממונה בטיחות אש

סכנת האש היא הסכנה המשמעותית ביותר במפעלים, בבתי עסק, בחברות ועוד. אחת לכמה חודשים שומעים על שריפה אשר פרצה במפעל או בבית עסק וגרמה לנזקים מהותיים מאוד לרכוש ולא פעם גם לפגיעות בנפש. מומחים בתחום בטיחות טוענים בתוקף כי אם במפעל או בבית העסק שבו פרצה שריפה היה ממונה בטיחות אש שמעביר בין היתר הדרכות בטיחות אש מתאימות ומסייע לכך שתהיה אכיפה של כל הכללים והתקנות הנוגעים לבטיחות באש במקום, היה ניתן למנוע את השריפה או להשתלט עליה בצורה מהירה וכך למנוע את הנזקים שנגרמו לרכוש, למקום ואף לעובדים שהיו מצויים במקום.

כיצד מונעים שריפות?

בכדי למנוע שריפות חשוב להבין כיצד הן מתלקחות. בכדי שתתפרץ שריפה יש צורך בשלושה גורמים שימצאו בעת ובעונה את והם: חמצן שכן אש היא תהליך חמצון מהיר של גזים ובכדי שהיא תתלקח היא חייבת לנשום חמצן.
יש מקורות שונים של חמצן כגון: חמצן טהור המצוי בבלוני חמצן או חמצן מהאוויר וחשוב מאוד לדעת כי בכל מקום שיש בו אוויר קיימת סכנת שריפה. מעבר לכך, יש צורך במקור שיצית את חומר הדלק, ייצור אנרגיית חום ויאפשר את הליך הבעירה.

המקור המצית יכול להיות גפרור, כבל חשמלי קרוע, מצית ואפילו לכידה של קרן שמש. כמות האנרגיה אשר נדרשת לצורך הצתת החומר תשתנה בהתאם לסוגים והרכבים שונים של חומרים כאשר יש חומרים רגישים יותר שניתן להצית אותם בקלות וחומרים אדישים יותר.
אם אתם מאחסנים חומרים רגישים חשוב מאוד שתנקטו באמצעי זהירות גבוהים יותר. מעבר לכך, בכדי שאש תתקיים היא חייבת חומר דלק או חומר בערה אשר ממנו ייפלטו הגזים כגון: מוצרי עץ, בנזין ועוד. כדי השריפה תתממש שלושת הגורמים הללו חייבים להופיע בו זמנית ובכדי למנוע שריפות יש להקפיד להרחיק את החומרים אחד מהשני. כאשר מרחיקים את הגורמים הללו אחד מהשני ניתן להקטין את הסיכוי לשריפות בבית העסק ואף למנוע אותן.

ממונה בטיחות באש יכול למנוע אסון

אין ספק כי מינוי של ממונה בטיחות אש אשר מעניק בין היתר הדרכות ממונה בטיחות באש, עשויה להוביל למניעת שריפות ולהתמודדות בצורה הטובה ביותר עם שריפות.
מינוי של ממונה בטיחות באש ידאג לתקינות של כל אמצעי הבטיחות וכיבוי האש במבנים, יביא לירידה ניכרת במספר הדלקות ואף יצליח למנוע אותם.

במקרה של שריפה יישום כללי הבטיחות וההדרכות עשויים להציל חיי אדם ורכוש.
ממונה בטיחות באש הוא למעשה איש מקצוע אשר אחראי על יישום תקנות והוראות בטיחות.
הוא אחראי על פיקוח ובקרה של אמצעי כיבוי מתאימים, על איתור ליקויים ומפגעים העלולים להצית את האש ועל הדרכה של העובדים לגבי כיצד למנוע שריפות וכיצד יש להתנהג במקרה שפורצת שריפה. בכל מקום עבודה ראוי למנות ממונה בטיחות באש והוא חייב לדעת היטב כיצד לאתר את המפגעים אשר עלולים לגרום להצתה של אש ואת כל הכללים לכיבוי האש, על מנת לדעת להעביר אותם הלאה לעובדי המקום.

ממונה בטיחות באש ידריך את העובדים באופן יסודי בנושא כיבוי וגילוי האש. הוא ילמד אותם מהם הגורמים אשר עלולים להצית את האש, איזה סוגי דליקות קיימים, התנהגות האש, החום והעשן בזמן אמת וכן ידריך את העובדים כיצד להשתמש בציוד לכיבוי אש וינחה אותם באשר לשיטות המתאימות לכיבוי אש והתמודדות עם שריפות. ממונה בטיחות יסיק לקחים בכל מקרה של התלקחות אש, יאתר את הליקויים וכן יפעל לצורך מניעה של התלקחות שריפות עתידיות, הוא יארגן צוותי חירום ואף יכשיר אותם ויכין נהלים לבטיחות באש במפעל או בבית העסק. הוא יבצע גם תרגילי חירום אשר יכינו את העובדים להתמודדות ראויה במקרה של שריפות במקום העבודה.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכת כיבוי אש מותאמת לאופי עבודתכם, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf