הגבהת מעקה למרפסת

הגבהת מעקה למרפסת

לעיתים גם לאחר התקנת מעקה למרפסת הוא לא מספק את הלקוח ומהווה סכנה לדיירים שמתגוררים בבית. המעקה הוא ללא ספק אחד ממתקני הבטיחות החשובים ביותר אשר מגנים עלינו מפני נפילות מגובה רב, הגבהת מעקה למרפסת תתבצע במקרים בהם קיים חשש שמא המעקה לא מספק את רמת הבטיחות הנדרשת ויש לבצע פעולה כל שהיא על מנת להפוך אותו ליותר בטוח.

המרפסת היא מקום שבו ניתן לשבת, לעמוד או אפילו לרוץ. כל זאת רק במידה והיא אכן מאובטחת ולא מאפשרת כל סיכוי לנפילה. ילדים אוהבים לרוץ ולא תמיד שמים לב לאן הם רצים, עובדה זו מביאה הורים רבים למסקנה שצריך לעשות כל מה שניתן על מנת להבטיח את שלומם.

גם לאנשים מבוגרים

אמנם ילדים יותר מועדים לפורענות, אך גם אנשים מבוגרים עלולים לאבד את שיווי המשקל מסיבות שונות וליפול ממקום גבוה רב כאשר הם עומדים על מרפסת. ניתן לבצע הגבהת מעקה מרפסת על ידי פניה לחברה מנוסה ומקצועית שתדע כיצד להתקין את ההגבהה בצורה תכונה ותקנית. ההגבהה תיעשה על ידי חיבור של מערכת מאלומיניום חזק וכבלים. המרווחים בין הכבלים הם לא יותר מאשר 7 ס"מ וניתן לחבר אותם לכל סוג של מעקה שכבר קיים בשטח. היא גם משתלבת בעיצוב של המעקב באופן מושלם ואפשר לפרק אותה מתי שרק רוצים.

אין כל צורך לחשוש משינוי בזרימת האוויר אל תוך הדירה, ההגבהה מותקנת בצורה אופקית וכלל אינה חוסמת את האוויר שמגיע למרפסת. כך ניתן להמשיך ליהנות מבריזה נעימה ובטיחות ברמה גבוהה יותר. כמו כן, לא צריך להסיר את ההגבהה וניתן להשאיר אותה לזמן ארוך לאורך כל עונות השנה מבלי לחשוש מפני חלודה או קורוזיה. האלומיניום לא נוטה להחליד כלל וכלל ומחזיק מעמד זמן רב מאוד.

רואים רחוק, רואים שקוף

הגבהת מעקה מרפסת אינה פוגעת בנוף הנשקף ממנה. ההגבהה לא גורמת להסתרה של הנוף וניתן להמשיך וליהנות ממנה מבלי לאבד את הביטחון שלכם. גם אם יש לכם חיית מחמד, כלב או חתול הם יהיה יותר בטוחים והסיכוי שלהם לנפילה יהיה נמוך מאוד.

הגבהה של המעקה היא פעולה חשובה והכרחית מאוד וישנם כל מיני סוגים של פתרונות שניתן לנקוט בהם. ישנן חברות אשר מבצעות את ההגבה על ידי שימוש בברזל ויש כאלו שעושות שימוש באלומיניום או אפילו עץ. הכול תלוי בסופו של דבר בצרכים שלכם וברמת הבטיחות שלה אתם זקוקים. כמובן שהפן הבטיחותי הוא חשוב מאוד ולא ניתן להתפשר עליו, מאידך יש לקחת בחשבון גם את הצד העיצובי והיופי. ישנם רעיונות רבים שניתן לעצב באמצעותם מעקות וכדאי לבדוק מה הוא הסגנון שהכי מתאים לכם.

מי מתקין את ההגבהה?

כמו כל מתקן בטיחותי יהיה עלינו לפנות רק לחברה מקצועית שתבצע את העבודה בצורה נכונה, יסודית ואחראית. רק מתקין מיומן יוכל להבטיח שהמתקן יבצע את העבודה ובאמת ימנע נפילה, ולא מומלץ לבחור במתקין שאינו מורשה ומנוסה דיו בהתקנת מוצר מסוג זה. אם מותקן במרפסת מעקה זכוכית אז ניתן להגביה אותו על ידי מתקן שמותאם באופן מלא.

ישנם מספר גורמים שעליהם נסתמך בבחירת מעקה לבית. בסופו של דבר יהיה על המעקה לעמוד בתקן מחמיר כך שניתן יהיה להגביה אותו במידת הצורך:

  • השלב הראשון בהתקנת מעקה הוא שלב המדידה שבמהלכו ימדדו את המרפסת באופן מדויק על מנת לקבוע כמה מוטות ידרשו, כאשר המרחק המקסימלי הינו 8 ס"מ.
  • בשלב הבא הוא זה שכולל את התכנון של המעקה. כאן יש לקחת בחשבון כמה היבטים חשובים. הבטיחותי, הקונסטרוקטיבי וכמובן גם העיצובי של המעקה העתידי. את הבחירות העיצוביות יבצעו על פי הרצונות והצרכים של הלקוח.
  • השלב הבא בבניית מעקה היא בחירת החומר שממנו עשוי המעקה. ישנם חומרים מסוגים שונים, עץ, זכוכית, ברזל, אלומיניום ואפילו נירוסטה. מעקה זכוכית יהווה פתרון למקומות בהם יש ערך גבוה לנוף שנשקף מהמרפסת.
  • בסופו של דבר מגיע שלב ההתקנה של המעקה. מעקה שמותקן על פי התקן לא תהיה כל בעיה להגביה אותו בעת הצורך חשוב שהמעקה יהיה מעוצב כך שילדים לא יוכלו לטפס עליו בשוב צורה. חשוב כמובן לבחור רק בחברה מקצועית שמכירה האת העבודה ועובדת על פי התקנות וחוקי הבניה.

מה כדאי לעשות לאחר ההגבהה של המרפסת?

לאחר שהותקנה ההגבהה של המרפסת מומלץ ליצור קשר עם צבעי מוסמך שיתאים את צבע ההגבהה למרפסת (במקרה הצורך).  אין כל צורך להמתין וכעת המרפסת היא מוגנת בהרבה וניתן לשחק בה ולהשתעשע עם הילדים מבלי לחשוש מנפילה.

אם מדובר על מעקה מברזל אז יש לשמור עליו ולחדש את הצביעה שלו מידי כמה זמן. חלודה עלולה לגרום להיחלשות של המעקה ואפילו לשבירה שלו. תחזוקה נכונה תביא לכך שהמעקה יחזיק מעמד זמן רב יותר ולא יזדקק לטיפול של בעל מקצוע. אם מדובר על מעקה מעץ אז ישנם חומרים שמיועדים למקרה זה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf