האנטומיה של מכונת כביסה פתח עליון: איך, למה ואיפה

האנטומיה של מכונת כביסה פתח עליון: איך, למה ואיפה

מכונת כביסה פתח עליון היא מכשיר מורכב, ולעתים אנשים עשויים להתבלבל מעט בכל מה שקשור להתקנתה או אפילו להתמודדות עם בעיות במכונת הכביסה.

על מנת לסייע לכם להבין טוב יותר את תהליך הכביסה שלכם, הנה מאמר שמסביר את פעולת חלקי מכונת הכביסה, כמו גם מידע בסיסי על אופן פעולתה.

חלקי מכונת כביסה פתח עליון

היות וכל מכונת כביסה פתח עליון זמינה בעיצוב ותכונות משלה, חלק מהחלקים ישתנו בין הדגמם, אבל חשוב להכיר את החלקים הנפוצים במכונות כביסה, שתוכלו למצוא במכונה שלכם:

משאבת מים וצינור ניקוז

מפזרת את המים דרך המכונה, ומסתובבת לשני כיוונים. המשאבה משמשת להפצת המים דרך מחזור הכביסה וגם לניקוז המים במהלך מחזור הסחרור. כל המים המלוכלכים מהכביסה יוצאים מהמכונה דרך צינור הניקוז.

שני תופים

האם ידעתם שבמכונת כביסה יש שתי אמבטיות? התוף שרואים הוא המקום להעמסת הבגדים ונקרא התוף הפנימי. הוא נע סביב מכונת הכביסה ומנוקב עם חורים על מנת לאפשר למים לצאת ולהיכנס.

האמבט החיצוני מכיל את התוף הפנימי והמים, ומונע ממנו לדלוף לשאר חלקי המכונה, תוך תמיכה בתוף הפנימי.

המשוטים הם החלקים במכונה שמנקים את הבגדים

ממוקמים בתוך האמבט של מכונת כביסה פתח עליון, ומסייעים לכיבוס הבגדים. לרוב מכונות הכביסה האוטומטיות לחלוטין יש משוטים על התוף הפנימי שמסתובב ונשלט על ידי דיסק מסתובב, ואילו מכונות הכביסה האוטומטיות למחצה משתמשות במכשיר שמסתובב בתוך המכונה על מנת לייצר זרם במכונה.

כך או אחרת, מכשירים אלו מיועדים להעברת הבגדים סביב הכביסה כדי לאפשר לחומר הניקוי לעבוד ולהסיר חלקיקי לכלוך מהבגדים שלכם, וכך לסייע לבגדם להתחכך בזמן הכביסה.

מנוע מכונת כביסה פתח עליון

משולב עם התסיסה או הדיסק שמסובב את התוף, ומייצר תנועת סיבוב. זהו המנגנן שמניע מכונת כביסה פתח עליון.  גף החימם מחמם את המים במכונת הכביסה לטמפרטורה הרצויה.

איך פועלת מכונת כביסה פתח עליון?

רוב תהליכי מכונת כביסה פתח עליון נשלטים באופן חשמלי, כמו התוף; השסתומים; המשאבה; המנוע; והחימם.

זהו אופן פעולת כביסה ממוצעת:

  • מעמיסים את המכונה בכביסה, מכניסים אבקת כביסה או נוזל ומרכך, ובוחרים את התוכנית הדרושה.
  • המתכנת במכונה פותח את השסתומים כדי להכניס את המים החמים למכונה, והם ממלאים את שני התופים. קצת מים נכנסים גם למגש חומרי הניקוי, ומפיצים אותם לחלק העיקרי של המכונה.
  • השסתומים נכבים לאחר שהמים נכנסים למכונה.
  • התרמוסטט מודד את המים שנכנסים למכונת הכביסה ועשוי לחמם את המים באמצעות גוף החימום לטמפרטורה הנדרשת.
  • ברגע שהמים מגיעים לטמפרטורה הרצויה, התוף הפנימי מתחיל להסתובב קדימה ואחורה, לערבב את הבגדים במים החמים עם הסבון, ולהסיר כתמים.
  • חומר הניקוי מסייע בהוצאת הלכלוך מהבגדים וטבילתם במים.
  • השסתום נפתח שוב והמים המלוכלכים מתנקזים מהתופים. המשאבה פועלת כדי להיפטר מהמים.
  • השסתום מאפשר שוב למים נקיים להיכנס לתופים.
  • התוף הפנימי מסתובב שוב כדי לשטוף את הבגדים משאריות המים או חומר ניקוי שנותר.
  • לאחר השטיפה, התוף הפנימי מתחיל להסתובב במהירות גבוהה כדי להסיר את המים שנותרו. המים יוצאים דרך החורים הקטנים בתוף הפנימי אל התוף החיצוני לפני שהמשאבה מסלקת מים שנותרו, והבגדים שלכם מוכנים להוצאה והעברה למייבש.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf