דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בתל אביב

כל אחד, בשלב מסויים בחיים, מגיע להבנה שהגיע לגיל שבו ההורים שלו כבר נכללים בביטוי "גיל הזהב. בזמן כזה, צריך להתחיל לחשוב איך ומה יקרה ביום שבו הם יצטרכו עזרה על בסיס יומיומי. ההתלבטות של כל הורה מבוגר האם להמשיך לגור בביתו או לעבור למסגרת תומכת (בית אבות או דיור מוגן) קיימת אצל כל מי שהגיע למסקנה כי ישנה אפשרות נוספת מלבד לבקש עזרה תכופה מהילדים שכבר לא גרים בבית.

החשש ממסגרת חיים בבית אבות הוא ברור ומובן – ובידיוק בשביל זה בשנים האחרונות החלו להופיע פתרונות המכונים "דיור מוגן". לדיור מוגן יתרונות רבים, שכן זו אפצייה שמאפשרת לקשישים להמשיך את חיי הפנאי והחברה, יחד עם הגנה או סיוע לצרכים היומיומיים שלהם (להבדיל מבית אבות שהוא מסגרת יותר מקיפה וכמעט סיעודית שלא מתאימה להמון קשישים המתנהלים בצורה עצמאית). דיור מוגן מתאים בעיקר לאנשים בגיל הזהב שלא צריכים השגחה צמודה וטיפול צמוד.

פריחה של מוסדות דיור מוגן בתל אביב והמרכז

תושבי המרכז הרגילים לחיים שבהם הכל קרוב ונמצא במרחק נסיעה, ירצו למצוא גם להוריהם פיתרון שישאיר אותם, הילדים, קרוב אליהם – לשמחתינו, ישנם המון פתרונות דיור מוגן בתל אביב שיכולים להיות רלוונטים למגוון מאוד רחב של צרכים ודרישות.
דיור מוגן הוא קונספט שמקושר מאוד לאיכות חיים גבוהה, שלא מתפשרת על בטחון סיעודי ובריאותי המותאם לצרכי הגיל השלישי.
דיור מוגן הוא למעשה פיתרון מצויין לאנשים שמצבם הבריאותי טוב, מצבם הכלכלי מאפשר מעבר למוסד מגורים קבוע והם רוצים לקיים חיי חברה וקשרי ידידות ופנאי עם מכרים בגילם.
חלק ממוסדות הדיור מוגן בתל אביב הם למעשה חוויה של מלון ארבעה או חמישה כוכבים, שבו הכל כלול!

דיור מוגן מומלץ לאנשים מגיל 65 שרוצים להינות מהחיים, לקיים מפגשי חברה וקורסים באופן שבועי, זאת תוך ידיעה שגם דואגים לבריאותם ולצרכיהם האישיים באופן שוטף.
רוב בתי הדיור המוגן כוללים מתחם מגורים יפה ומושקע, תנאי המגורים והשירותים המסופקים בהם נחשבים למצוינים וברמה גבוהה. הדיירים יכולים בעצם להינות ממרכזי בילוי בתוך בדיור המוגן, פעילויות פנאי, שיעורי תרבות וקניות. בנוסף, המיקום קרוב להכל כך שנוח לבני המשפחה להגיע.
דיור מוגן בתל אביב יכול להיות פיתרון מושלם לכל אלו שצעירים ברוחם ולא רוצים לוותר על החיים בעיר הגדולה.

דיור מוגן – מחירים

ההחלטה לעבור לדיור מוגן היא בין היתר החלטה כלכלית. האם ישנה האפשרות לעבור לדיור קבע והאם המשאבים יוכלו לאפשר זאת. כשמחליטים לעבור לדיור מוגן – נכונה העובדה שצריך להתייחס לזה מבחינה כלכלית כמו אל מעבר לדירה חדשה, כמו כל פיתרון מגורים אחר.
מוסדות שונים בישראל מציעים מגוון רחב של פתרונות מימון בשביל לפתוח ככל האפשר את האפשרות למבוגרים בישראל. מוסדות שונים מבצעים למעשה התאמת מודלים שונים של מימון בהתאם ליכולת הכלכלית של כל דייר, ולכן מחירים של דיור מוגן יכולים להשתנות בצורה משמעותית בין מוסדות שונים ובין צרכים שונים של דיירים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf