ביצעת עבירת תנועה חמורה? – כדאי להסתייע בעורך דין תעבורה מנוסה

ביצעת עבירת תנועה חמורה? – כדאי להסתייע בעורך דין תעבורה מנוסה

ביצוע עבירות תנועה חמורות הן חלק בלתי נפרד מהנהיגה שלנו, וכוללות בתחומן מגוון רחב של עבירות שעלולות לעלות בחיי אדם. בעקבות העלייה בביצוע של עבירות מסוג זה, חלה החמרה בענישה, ועבירות תנועה חמורות שבעבר הובילו לענישה בינונית – כיום מובילות לענישה כבדה – משלילת רישיון לתקופה מסוימת ועד מאסר בפועל במטרה להרתיע נהגים ולגרום לנהיגה זהירה ומחושבת יותר. עם זאת, כדאי לדעת שעצם הביצוע של עבירת תעבורה המוגדרת כחמורה, לא בהכרח מבטיחה שהנהג יקבל עונש כבד, אם יצליח לשכנע את בית המשפט בצדקתו.

עבירות תנועה חמורות – סקירה של סוגי העברות 

עבירות תנועה חמורות הן עבירות מסוכנות שיכולות לעלות בחיי אדם, אך את רובן יכול לבצע כל אדם נורמטיבי, ללא כל כוונה. כלומר – עבירת תנועה חמורה היא לא עבירה ששמורה לעברייני תנועה סדרתיים, אלא גם למי שמעולם לא ביצע עבירת תנועה כלשהי ומקפיד על נהיגה בהתאם לחוק. בין עבירות התנועה החמורות ניתן למנות: נהיגה בשכרות, נהיגה באור אדום, נהיגה תחת השפעת סמים, המתה בקלות דעת, גרימת מוות ברשלנות (לדוגמה, בעת נסיעת רוורס ופגיעה בילד קטן שלא ניתן היה לראות דרך המראה), נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה בזמן פסילת רישיון, תאונת דרכים והפקרת הפצוע, וכן עבירות תנועה שמוגדרות חמורות אך ככל הנראה קורות לכולם – מהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה, חצייה באור אדום ויציאה לעקיפה מסוכנת.

עבירות חמורות נפוצות – והעונשים הצפויים

  • נהיגה בשכרות – נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה, והעונש הצפוי לא יפחת משנתיים פסילת רישיון. במקרה זה, ניתן לנסות להפחית את הסעיף מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול ולהסתפק בשישה חודשי פסילה בלבד.
  • עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף – זוהי עבירה חמורה שהובילה לתאונות קטלניות רבות, אך העונש הוא לא קבוע אלא תלוי בגורמים שונים כמו מדוע הנהג יצא לעקיפה ומהו הסיכון שהיה גלום בה.
  • תאונת דרכים והפקת – במקרה של תאונת דרכים והפקרת הפצוע, העונש הוא מחמיר ועומד על 3 שנים עד 14 שנים מאסר בפועל ושלילת רישיון ארוכה ואפילו לצמיתות. במקרה זה, אחת המטרות יכולה להטיל ספק בכך שהנהג הנאשם ידע כי הוא מפקיר אדם בזירה.
  • כניסה לצומת ברמזור אדום – כניסה לצומת באור אדום היא עבירה חמורה אך נפוצה למדי, והיא יכולה להסתיים בקנס, בפסילה על תנאי או בפסילה בפועל. גם במקרה זה, עורך דין תעבורה מנוסה יכול לסייע כך שתקבלו את העונש המינימלי.

כיצד עורך דין יכול לסייע לכם?

למרות שמדובר בעבירות תנועה חמורות, שכאמור עלולות להסתיים בכך שרישיון הנהיגה שלנו נשלל ואף יותר מכך, יש מה לעשות. מיד אחרי שנהג מבצע עבירת תעבורה חמורה, הוא מרגיש צורך להודות באשמה, גם אם הוא אינו אשם באופן מלא – כאילו שזה מה שיוריד את כובד המשקל מעל הכתפיים שלו. אך האמת היא – שהכובד יתחיל ברגע של הודאה. התפקיד של עורך דין תעבורה הוא להוכיח שהנהג לא ביצע את העבירה, או לפחות למצוא פרצה אפשרית בחוק, לדוגמה ערעור גרסת המשטרה, במטרה לצמצם ככל הניתן את העונש שהנהג יקבל, אם בכלל. ככל שלא ניתן יהיה לפגוע בגרסת המשטרה, עורך הדין יכול לטעון בבית המשפט בעד הנהג, בפרט אם העבר שלו אינו כולל עבירות חמורות, וכן יציין את תפקודו כאיש משפחה, אדם מפרנס ואת תלותו ברכב, כדי להשפיע על בית המשפט במתן עונש מופחת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf