ביטוח סיעודי: אבנר הייזלר מסביר מדוע מדובר בביטוח חשוב 

ביטוח סיעודי: אבנר הייזלר מסביר מדוע מדובר בביטוח חשוב 

כ-80% מסך המבוגרים מוגדרים ברמה כזו או אחרת כסיעודיים, כאשר חלק גדול מצוי בביתם ללא בן משפחה צמוד שיכול לסייע בכל הנדרש בחיי היומיום. העלייה בתוחלת החיים מלווה במקרים רבים במצב סיעודי מורכב וקושי כלכלי, ולכן ביטוח סיעודי מהווה בחירה אחראית לעתיד, בחירה שחושבת קדימה ומעניקה מענה מדויק, ובין היתר מונע העמסה כלכלית על בני המשפחה. לרשותכם מידע מפורט לצד דגשים חשובים.

המצב ללא ביטוח פרטי

ביטוח סיעודי מגובה ע"י 3 גופים: ביטוח לאומי, משרד הרווחה ומשרד הבריאות. עם זאת, שלושת גופים אלו מעניקים סיוע מאוד בסיסי, וברגע האמת, הוא לרוב לא מספק. הגופים המוזכרים בוחנים את רמת ההכנסה ואת מצבו הבריאותי של האדם, ובהתאם מגדירים מה תהיה גובה הקצבה החודשית שלו. כמו כן, קיימים מספר תנאים מגבילים, כגון גיל פרישה ומגורים מחוץ למוסד.

פתרון כפול

כפי שראינו, המצב הקיים לרוב אינו מספק ועל כן בנקודה זו נכנסות שתי שחקניות נוספות למשוואה: קופת החולים, שמאפשרת לרכוש ביטוח סיעודי, וחברות הביטוח הפרטיות. פה נציין שמי שיצא לו לקרוא על אבנר הייזלר בדה מרקר יודע כי מדובר באיש עסקים שבוחן כל דבר לעומק לפני שהוא פועל או מייעץ, ועל כן גם במקרה זה הוא מבקש לעצור ולהבין מהם ההבדלים המהותיים בין שתי האפשרויות שזה עתה ציינו. ובכן, ביטוח דרך קופת החולים אחיד לכל המבוטחים ולרוב תקופת ההסכם תקפה עד כ-5 שנים. מנגד, ביטוח סיעודי פרטי מעניק התחייבות לכל החיים, כמובן בהתאם לתנאי הפוליסה והעלות.

דווקא עכשיו

מדהים היה לקרוא על אבנר הייזלר בראיון בדה מרקר ולהבין ממנו שתמיד יש הזדמנויות בחיים, כך שרק צריך לדעת לנצלן כהלכה. זו יכולה להיות הזדמנות עסקית וזו יכלה להיות זכות שרק מחכה שננצל אותה כחוק. בהקשר לכך הייזלר מוצא לנכון לחדד שגם ביטוח סיעודי מהווה הזמנות שראוי ורצוי לנצל. ביטוח סיעודי עולה רק כמה עשרות שקלים מדי חודש והוא עשוי להיות שווה בעתיד כמה אלפי שקלים מדי חודש. גם אם לא מעט אנשים אומרים לעצמם "אני צעיר ואין סיכוי שאזדקק לביטוח סיעודי בעשור הקרוב", בהחלט צריכים לשנות גישה. מדוע? בגלל שתי הסיבות הבאות: אין לדעת מה יוליד יום, כלומר, מצב סיעודי יכול להיגרם לא רק מזקנה אלא גם מתאונה או אירועים פתאומיים אחרים, ובמקביל חשוב לדעת שאם מחכים לעשות ביטוח סיעודי בגיל מבוגר, העלות החודשית תהיה הרבה יותר גבוהה.

2 סיבות מהותיות לפעול בהקדם

אז לא, אין טעם לסמוך על המדינה שבעת הצורך תעזור כנדרש, כי גם אם תקבלו תמיכה מלאה, עדיין סביר להניח שהעלות החודשית עבור שירותי הסיעוד תהיה גבוהה משמעותית. נוסף על כך, הצטרפות לפוליסה בשלבים מוקדמים אינה רק מכתיבה פרמיה יחסית זולה, אלא היא גם מאפשרת לצבור זכויות, זכויות שניתנות למימוש גם לאחר ביטול הפרמיה.

חשוב לחשוב קדימה

לבסוף, הייזלר מחדד שמומלץ מאוד לחשוב קדימה, גם בגילאים צעירים, ולדאוג לעתיד בכל הנוגע לנושא הביטוח הסיעודי. עם זאת, הוא מציין שלפני שחותמים על פוליסה כזו או אחרת, יש לקרוא היטב את האותיות הקטנות ואף מוטב להתייעץ עם בעל מקצוע בקיא בתחום. אומנם מדובר במוצר ברור, אך עדיין תמיד ניתן להתאימו בצורה נקודתית לרשימה של צרכים אישיים ולבחון את תנאי הפוליסה והתאמתם לכל מקרה ומקרה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf