בחירה נכונה של עדשות מגע

בחירה נכונה של עדשות מגע

בחירה בעדשות המגע הנכונות לכם היא לא החלטה שכדאי לקבל ללא ייעוץ מקצועי או ידע. למשל, כדי לבחור בעדשות הנכונות, אתם אמורים לדעת כמה זמן אפשר להשתמש בעדשות אלה, מהו הטיפול והתחזוקה המתאים להן, ומהי שגיאת השבירה שלהן.

חוץ מזה, אתם צריכים להבהיר לעצמכם, אם אתם מתכננים להשתמש בעדשות המגע כל יום או רק מדי פעם? אם, למשל, אתם מתכננים להשתמש בעדשות המגע במשך שעות ארוכות ביום, כדאי לשקול בחירה בעדשות מגע רכות. אבל, אם בסופו של דבר תבחרו בעדשות מגע קשות, חשוב שתדעו שייקח קצת זמן עד שתצליחו להתרגל אליהן.

מבולבלים? ככה זה כשקונים עדשות מגע בפעם הראשונה. לכן, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור את עדשות המגע הטובות ביותר עבורכם.

  1. שיקולים המתבססים על סוג עדשות המגע

עדשות מגע מחולקות לשתי קטגוריות: קשות או רכות. העדשות הקשות הן הוותיקות יותר, אבל היום רוב המשתמשים מעדיפים את העדשות הרכות.

אם מעולם לא השתמשתם בעדשות מגע, מומלץ ללכת על עדשות רכות, אלא אם כן צרכי הראייה שלכם מחייבים אתכם לבחור בעדשות קשות.

  • עדשות מגע רכות חד-פעמיות יומיות – פופולריות מאוד כי יש בהן פחות סיכון לזיהום, קל יותר לטפל בהן ונוח יותר להשתמש בהן. יש גם אנשים שמעדיפים את התחושה של שימוש בעדשות מגע יומיות חדשות בכול יום.

כיוון שבכול יום מרכיבים עדשות חדשות, סוג זה של עדשות מתאים לאנשים עם אלרגיות ולאלה שמבלים זמן רב בנסיעות. נוח להשתמש בעדשות שאפשר להשליך בערב, ולשלוף זוג חדש מהאריזה בבוקר שלמחרת.

  • עדשות מגע רכות לשימוש יומי – כדי לא לבלבל בין עדשות אלה לעדשות החד-פעמיות היומיות, בעדשות מגע לשימוש יומי ניתן לעשות שימוש חוזר בכול יום לאורך זמן, בהתאם למגבלת הזמן שהוגדרה לעדשות מגע אלה מראש. למשל: שבוע, חודש ואפילו שנה – תלוי בסוג עדשת המגע. זכרו: חשוב להסיר אותן בכול בערב ולנקות אותן היטב בתמיסת ניקוי.

עדשות מגע לשימוש יומי זולות יותר מהחד-פעמיות היומיות.

  • עדשות מגע מורחבות – הן עדשות שאפשר להרכיב גם במשך הלילה. למעשה, ניתן להשתמש בהן למשך שבעה ימי שימוש רצופים. עם זאת, חשוב לנקות אותן בכול פעם שאתם מרגישים שיש בכך צורך.

אם תבחרו בעדשות מגע מורחבות, רופאי העיניים ממליצים לעבור בדיקת עיניים כל 6 חודשים, כדי לעקוב מקרוב אחר בריאות העיניים שלכם.

  • עדשות מותאמות לבעיות ראיה – יש סוגים של עדשות מגע המותאמים לבעיות הראיה השונות, לדוגמה:
    • קוצר ראיה – קושי לראות דברים רחוקים. במקרה זה אתם יכולים להרכיב את רוב סוגי עדשות המגע.
    • רוחק ראיה – קושי לראות דברים קרובים אליכם. במקרה זה עליכם לבחור בעדשות מגע כדוריות (spherical).
    • פרסביופיה (Presbyopia) – בעיית עיניים שנוצרת עם ההזדקנות. במקרה זה תזדקקו לעדשות דו-מוקדיות או רב-מוקדיות, שתוכננו כך שתוכלו לראות עצמים גם קרובים וגם רחוקים.

יש מקרים שבהם צריך להתאים עדשת מגע שונה לכל אחת מהעיניים, האחת לקוצר ראיה והשנייה לרוחק ראיה. אם זו הבעיה שלכם, קחו בחשבון שהמוח יעזור לעיניים להתרגל בהדרגה לשתי העדשות השונות.

  • אסטיגמציה (Astigmatism) – טשטוש ראיה שנגרם בגלל בעיות בקרנית. במקרה זה תצטרכו עדשות חדירות חמצן, עדשות היברידיות (hybrid) או עדשות טוריות (toric). עדשות המגע הטוריות הן האופציה היקרה מבין השלוש.
  1. שיקולים אחרים לבחירה בעדשות המגע הנכונות

הנה כמה דברים נוספים שעליכם לקחת בחשבון כשאתם בוחרים את עדשות המגע הטובות ביותר עבורכם.

  • עדשות מגע לשינוי צבע העיניים – יש אנשים שמשתמשים בעדשות מגע לצורך הצהרה אופנתית. אם אתם נהנים לשנות את המראה שלכם, בטח תיהנו מעדשות מגע שמשנות את צבע העיניים שלכם. היום, אפשר למצוא עדשות שמציעות צבע עיניים דרמטי או טבעי, מה שתרצו. אפשר לקנות עדשות צבעוניות אופטיות, שמתקנות את בעיית הראיה.
  • ראיה לא אחידה – לאנשים רבים יש רמת ראיה אחרת בכול אחת מהעיניים. אם זה המקרה שלכם, תוכלו לבחור בעדשות מגע המותאמות לכל עין. למשל, במקרה אם אתם סובלים מאסטיגמציה שפגעה רק בעין אחת.
  • עיניים יבשות – מה עושים אם אתם רוצים להשתמש בעדשות שלכם במשך שעות ארוכות, אבל סובלים מיובש בעיניים? במקרה זה כדאי להתייעץ עם רופא העיניים ולוודא שעדשות מגע הן בכלל פתרון מתאים עבורכם.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf