בודק פוליגרף – כל מה שרציתם לדעת

בודק פוליגרף – כל מה שרציתם לדעת

כשאתם חושבים על סרטי ריגול, אתם בטח נזכרים בהתחכמויות מבריקות, במכוניות מהירות ובארגונים מרושעים. בסרטים אלה, בדיקות פוליגרף, גם הן סוג של מאפיין. יחד עם זאת, בדיקות הפוליגרף שרואים בסרטים, הן לא באמת מדויקות. בדיקות פוליגרף "בחיים האמיתיים" נועדו למדוד מדדים פיזיולוגיים מרכזיים, בזמן שהנבדק נשאל סדרה של שאלות, בין היתר מדדים כמו:

  • לחץ הדם
  • קצב הלב
  • רמות ההזעה
  • וקצב הנשימה

על הפי החוק בישראל, כל בודק פוליגרף מוסמך בצורה מסודרת ועובר הכשרה מעמיקה על מנת שיוכל לפרש במדויק את התוצאות שאותן הוא יבדוק. כדי להפוך לבודקי פוליגרף מקצועיים, תצטרכו להשיג את ההשכלה ואת הכישורים המתאימים כדי להיות כשירים לנהל בעצמכם בדיקות פוליגרף, בעתיד.

מהי הכשרתו של בודק פוליגרף?

קורס בודקי פוליגרף מתאים באופן מיוחד לאנשים בעלי רקע וניסיון בתפקידים כגון חוקרים פרטיים, קב״טים, מנהלי אבטחה, עובדי זרועות הביטחון וכו'. תנאי הקבלה לקורס זה מעידים גם בין היתר על ההכשרה הממוצעת של בודק פוליגרף בארץ, כמו:

  • השכלה אקדמית / ניסיון עבודה של 5-7 שנים במערכת הביטחון, במודיעין או בחקירות.
  • שליטה והתמצאות בשפה האנגלית.
  • ראיון אישי.
  • גיל מעל 24 (תנאי שמציבות חלק מהמכללות).

בנוסף, תנאי הקבלה קובעים שעליכם להיות ללא עבר פלילי ובעלי בריאות תקינה.

היכן ניתן ללמוד את המקצוע?

קורס בודקי פוליגרף מוצע היום על ידי מכללות בכול רחבי הארץ, כאשר רובן מציעות לסטודנטים לא רק לימודי בוקר, אלא גם לימודי ערב ולימודים בשישי בבוקר. המשמעות היא שאם אתם עובדים, עדיין תוכלו ללמוד די בנוחות, בזמנים ובשעות המתאימים לכם.

קורס פוליגרף במכללה כולל ברוב המקרים 400 עד 420 שעות לימוד אקדמיות. לימודים אלה נמשכים בין 8 ל-12 חודשים, תלוי במתכונת הלימודים, במספר המפגשים השבועיים ובאורכו של כל מפגש לימודי. בתום הלימודים, הבוגרים שעמדו בהצלחה בכול הדרישות, עברו את מבחני הסיום והגישו עבודה מסכמת, יקבלו תעודת גמר מטעם המכללה בה למדו. תעודה זו מוכרת גם על ידי גורמים בינלאומיים, כמו ה-IBSSA – הארגון הבינלאומי לאבטחה.

אילו נושאים נלמדים במסגרת ההכשרה?

הקורסים השונים בתחום מציעים תכנית לימודים עשירה ומעניינת, אשר משלבת בין לימודים עיוניים ותיאורטיים לבין תרגולים והתנסויות מעשיות בעריכת בדיקות פוליגרף. תכנית לימודים זו מבטיחה שהבוגרים יצוידו בהכשרה ובכלים המתאימים ביותר לנהל בדיקות פוליגרף אמינות ומוצלחות.

מה יהפוך אתכם לבודקי פוליגרף טובים?

בזמן בדיקת הפוליגרף, נוקט הבודק בשיטות הטובות ביותר שמבטיחות תוצאות מדויקות. כלומר, אתם אמורים להיות בעלי יכולת:

  1. להקל על הלחץ של הנבדק שנמצא במצב לא נוח ולא טבעי.
  2. לראיין את הנבדק באופן שיאפשר לכם להכיר אותו ולנסות להבין את הרקע שלו.
  3. לנסח שאלות לבדיקה שלא יעוררו התנגדות שתבוא לביטוי בתגובה פיזיולוגית.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf