בודק חשמל ברמת גן

בודק חשמל ברמת גן

  • מתכוון להזמין בדיקת חשמל בקרוב?
  • עליך להערך לביקורת של חברת החשמל?
  • מחפש בודק חשמל מקצועי ומנוסה?

בחשמל לא משחקים. במבנים מסוגים שונים נדרשות בדיקות חשמל תקופתיות, ע"מ לוודא כי מערכת החשמל תקינה ובטיחותית. עסקים רבים ברמת גן ובאיזור המרכז בכלל, נדרשים לבצע בדיקות חשמל תקופתיות עבור מכבי אש, העירייה, חברות ביטוח ועוד. בנוסף אליהם, גם אנשים פרטיים נדרשים לבצע בדיקות חשמל במסגרת הליכי בנייה ושיפוצים. יש להקפיד על הזמנת בודק חשמל מוסמך ומנוסה.

מתי אנו נדרשים לשירותיו של בודק חשמל?

עסקים מענפים שונים וגם מוסדות ציבור נזקקים לשירותיו של בודק חשמל ברמת גן ע"מ שיבצע בדיקה תקופתית של תקינות מערכת החשמל. את האישור המיוחל מעבירים בד"כ למחלקה הרלוונטית בעירייה או למכבי האש. בנוסף לכך, בדיקות חשמל מתבצעות פעמים רבות לפי ביקורת מתוכננת. באופן זה, ניתן לחסוך מראש עיכובים מיותרים בהליכי בנייה או שיפוצים.

מניעת התלקחות ואסונות

הנתונים מראים כי מערכות חשמל ישנות אשר מותקנות במבנים רבים הינן הגורם המרכזי לדליקות ושריפות ברחבי הארץ, כולל ברמת גן. פעילות מניעתית של בודק חשמל מוסמך כוללת בדיקות עומסים ואף ביצוע צילום תרמוגרפי של האיזור המועד לפורענות. עסקים אשר עושים שימוש בהספקי חשמל גבוהים חייבים להקפיד בנושא זה הקפדה יתרה. תחזוקה שוטפת וביצוע בדיקות תקופתיות מונעות את האסון הבא ומצילות חיי אדם. שריפות ודליקות במערכות חשמל מתפשטות במהירות הבזק.

הסמכתו של בודק חשמל

רגע לפני שמתאמים בדיקה עם בודק חשמל, יש לוודא כי הינו מוסמך לפי חוק לבצע את הבדיקה הנחוצה. משרד התמ"ת מסווג את בודקי החשמל השונים לפי 3 קטגוריה/סוגים, כאשר לכל סוג בודק היתרים ומגבלות. כך למשל בודק חשמל סוג 1 מוגבל לבדיקת מתקנים תלת פאזיים במתח נמוך עד 3X80 אמפר. בודק חשמל סוג 3 לעומת זאת, מורשה לבדיקת כל הסוגים של מתקנים החשמל ללא הגבלה כלשהי. בודק חשמל סוג 3 לשנתיים לפחות ניסיון של עבודה בתור חשמלאי-מהנדס, כדי לקבל הסמכה זו.

אגב, "חשמלאי בודק" אינו בודק חשמל. בציבור נוטים לבלבל בין המקצועות, כאשר בפועל כל אחד מהם נדרש להסמכה שונה לחלוטין וראשי לבצע בדיקות אחירות לגמרי.

בדיקות במבנים פרטיים

כאמור, בנוסף למוסדות הגדולים ולגופים העסקיים, גם לקוחות פרטיים נזקקים לשירותיו של בודק חשמל מוסמך. כך נדרשים שירותיו של בודק עבור תכנון מערכות חשמל ביתיות, תכנון שיפוץ מערכת חשמל, תיקון תקלה שחוזרת על עצמה במערכת ביתית ועוד. אדם פרטי שבונה בית חדש חייב להציג את האישורים הנדרשים של הבודק לרשויות הרלוונטיות.

לא משחקים עם חשמל

תרבות הבנייה הישראלית לוקה מעט בכל מה שקשור לתכנון יסודי מקדים. אלא שבכל מה שקשור למערכות חשמל, הסכנה הינה ברורה ומיידית. אסור לתכנן מערכות חשמל באופן חובבני ואסור לוותר על שירותיו של בודק חשמל מוסמך לצורך קבלת האישור הרשמי. מעבר לעובדה שמדובר בעבירה על החוק, זו הבטיחות של בעל הנכס ושל בני משפחתו. בנוסף, צריך לזכור שבודק חשמל מלווה את בעל הנכס בתקשורת מול ספקים נוספים, שגם הם מחויבים לעמוד בסטנדרטים בטיחותיים חשובים.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf