בודקי תוכנה QA ודבאופס – למה כדאי ללמוד את שני התחומים יחד:

בודקי תוכנה QA ודבאופס – למה כדאי ללמוד את שני התחומים יחד:

עוסקים בבדיקת תוכנה ואוטומציה מעוניינים להתקדם? הנה היתרונות המרכזיים בלמידת דבאופס בנוסף 

אנו חיים בעולם שמשתנה במהירות רבה, בכל התחומים. בזכות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה בעשרות השנים האחרונות, החיים של כולנו נראים שונה לחלוטין כיום, במגוון היבטים, כאשר אחד השינויים הגדולים ביותר חל בשוק העבודה. כיום, יותר ויותר אנשים עוברים לעבוד בהייטק, ומגלים כי משרות בעולם זה הינן הרווחיות, המעניינות והנוחות ביותר בעולם העבודה של היום. אחד המקצועות הנפוצים והחשובים בעולם ההייטק, הינו בדיקה תוכנה – QA. זהו תפקיד בעל חשיבות גדולה, אשר רבים יכולים למצוא את דרכם אליו גם ללא ניסיון רב או ידע מעמיק מקדים בתכנות.

משרת בודק תוכנה הינה משרה מבוקשת ביותר במגוון חברות הייטק, אך לרוב, מי שעוסק בה לאורך תקופה, מעוניין להתקדם למשרות עם אחריות ושכר גבוהים יותר. לכן, בודקי תוכנה רבים מחפשים קורסים ותכניות לימודים אשר יגדילו את ארגז הכלים שלהם, ויאפשרו להם להתקדם למשרות נחשקות יותר. אחד הקורסים הטובים ביותר עבור בודקי תוכנה, הינו קורס דבאופס, אשר משלב חלק מעולם בדיקת התוכנה, עם אחריות גדולה בהרבה.

אז מה זה דבאופס? 

מילה זו הינה חיבור של שתי מילים באנגלית: development ו-operations, כך שבפועל איש הדבאופס עובד עם שתי מחלקות אלה: מחלקת הפיתוח ומחלקת האופרציה. הוא אמון על שיפור היעילות של שתי מחלקות אלה, מכל הבחינות, תוך שימוש בכלים מגוונים. חלק לא קטן מן הכלים של איש דבאופס, קשורים באופן ישיר לעולם בדיקת התוכנה, ולכן בודק תוכנה יוכל לבצע תפקיד זה בצורה מיטבית, ולא יידרש ללמוד אותו מאפס. כך, למשל, במסגרת קורס דבאופס מקיף, לומדים מספר תחומים אשר זהים לחלוטין לקורס בודקי תוכנה, כמו שימוש במערכת ההפעלה לינוקס, תכנות בpython ו-java, שימוש ב-SQL ועוד.

מסיבות אלה, בודק תוכנה בעל ניסיון, יוכל לבצע תפקיד דבאופס באופן טוב בהרבה מאדם בעל ניסיון בתחום

שונה לחלוטין בעולם ההייטק, או כמובן בהשוואה לאדם אשר למד קורס דבאופס ללא כל ידע קודם.

דבאופס ובודק תוכנה QA  –  למה כדאי ללמוד את שני התחומים היחד? 

בעולם של היום, בו שוק העבודה משתנה בקצב מסחרר, ושוק ההייטק בפרט חווה שינויים אדירים, יש חשיבות גדולה ללמידה מתמשכת ומעמיקה בתחומים הרלבנטיים. בהסתכלות קדימה, רבים מעריכים כי עולם בדיקת התוכנה יילך וייאבד מערכו עם השנים, בעקבות האוטומציה ההולכת וגוברת. עם זאת, כל משבר הינו גם הזדמנות, ובמקרה זה, בודקי תוכנה רבים יכולים לנצל את ההזדמנות, להשתמש בניסיון שלהם ולרכוש כלים חשובים ביותר, אשר יאפשרו להם להמשיך להתקדם בעולם ההייטק, אל עבר מקצועות רווחיים ומעניינים יותר.

כשמדובר בדבאופס, בודקי תוכנה QA  באמת יכולים ליהנות מכל העולמות. רכישת כלים חשובים בתחום זה תדרוש מהם מעט באופן יחסי, עם גמול ותועלת מקסימליים. כיום, אנשי דבאופס מרוויחים שכר ממוצע גבוה בהרבה בהשוואה לבודקי תוכנה, עם שכר התחלתי של 18-23 אלף ₪ בחודש, ואפשרות להתקדם למספרים גבוהים בהרבה עם השנים. לכן, אם אתם עובדים כבודקי תוכנה, ומעוניינים ברכישת כלים משמעותיים ומרתקים, למקצוע רווחי, מעניין וגמיש יותר, קורס דבאופס הינו אפשרות נהדרת עבורכם. כיום, תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לקורסים גמישים ונוחים, אשר נפרסים למשך זמן רב, ומאפשרים לכם לעבוד וללמוד באותו הזמן ללא קושי. עם מרצים מנוסים ברמה גבוהה, אין כל ספק כי קורס דבאופס ייתן לכם כלים חשובים, אשר יפתחו לכם המון דלתות בשוק העבודה למשך שנים רבות.

הכלים של איש DevOps

ה – DevOps מתבסס על שימוש בכלים טכנולוגיים רבים, תוכנות מדף חינמיות Open Source בעיקר, שימוש בבדיקות אוטומטיות שבד"כ שנכתבות בשפות תכנות סקריפטינג בעיקר Python ו-BASH, ניהול גרסאות, ניהול שרתים,פיתוח אוטומציה וכן הלאה, ישנם כלים רבים, נתייחס רק לעיקריים שבהן:

  • git – שרת גרסאות – בשרת זה נשמרים הקוד של מפתחי תוכנה.
  • Jenkinsשרת אוטומציה – מדובר במנהל משימות שמריץ את הבדיקות האוטומטיות שלנו, אחד הכלים הפופולריים ביותר בעבור CI\CD.
  • Docker Containers – מערכת שמאפשרת להתקין ולהריץ יישומים בתוך קונטיינרים (מכולות), מכולה היא וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה – דומה Virtual Machine דורשים פחות משאבים ונותנים בגדול את אותה הפונקציונליות.
  • Kubernetes  – מערכת המאפשרת ניהול, קיפוג, scaling, פריסה אוטומטית של יישומים על גבי קונטיינרים. הרי כבר ציינו שה Docker Containers הם וירטואליים, אז Kubernetes בנוסף לניהול מאפשר גם הגדלת המשאבים של הContainer ע"פ צורך לדוגמא בשימוש ב 2 או 4  מעבדים, או יותר זיכרון ועוד.
  • Ansible – קוד פתוח המספק כלי אוטומציה לאספקה, ניהול תצורה, פריסת יישומים, וניהול תהליכי IT ידניים רבים אחרים.
  • Zabbix – תוכנת ניטור קוד פתוח עבור רכיבי IT מגוונים הכולל רשתות, שרתים, מכונות וירטואליות (VMs) ושירותי ענן. Zabbix מספקת מדדי ניטור כגון ניצול רשת, עומס מעבד וצריכת שטח דיסק. התוכנה עוקבת אחר פעולות של מערכות הפעלה מגוונות כגון: לינוקס, Hewlett Packard Unix (HP-UX), Mac OS X, Solaris ומערכות הפעלה אחרות (OSes); עם זאת, ניטור Windows אפשרי רק באמצעות סוכנים.
  • Terraform – תוכנת קוד תשתיתי המאפשר להגדיר משאבים בענן וגם משאבים מקומיים בקובצי תצורה. בקבצים אלו ניתן לבצע גרסאות, שימוש חוזר ולשתף. אפשר גם להשתמש בזרימת עבודה עקבית כדי לספק ולנהל את כל התשתית לאורך מחזור החיים שלה.
  • ELK Stack – פלטפורמת Open Source המאפשרת אגירה ועיבוד מידע ממקורות רבים.
    ה- ELK Stack מורכב מהרכיבים הבאים: Elasticsearch, Logstash, Kibana ו- Beats.
    המערכת דואגת לאיסוף ועיבוד הנתונים ומבצע אינדקס לאחסן את המידע.
  • Grafana – מערכת להצגת מידע או ערכים בתצורות שונות כגון: טבלאות, גרפים, שעונים וכדומה. המידע נקרא ממקורות כגון: MySQL, MongoDB.

מהו טווח שכר של  איש.אשת DevOps

מדובר בתפקיד ה דורש ידע נרחב בתחומים שונים, ולכן קורס דבאופס לאנשים שאינם בעלי ניסיון בהייטק ובתכנות, יהיה קורס מקיף ורחב ביותר. הוא יהיה קורס של כמה מאות שעות, עם נושאים כמו שפות תכנות שונות, ניסיון מעשי בשרתי הענן הנפוצים ביותר ותחומים רבים נוספים.

בוגר קורס דבאופס, אשר יצליח להשתלב בתעשייה משרת דבאופס ג'וניור, יכול לצפות לשכר של 18-23 אלף ₪ בחודש. לאורך השנים, כאשר איש דבאופס צובר יותר ויותר ניסיון, הוא יכול לצפות לסכומים גבוהים יותר. בנוסף, אנשי דבאופס עם התמחויות ספציפיות וייחודיות, או עם שילוב בין מספר התמחויות, לרוב יקבלו שכר גבוה בהרבה.

לימודי DevOps  ב Real Time Group

הינו קורס דבאופס, אשר משלב חלק מעולם בדיקת התוכנה, עם אחריות גדולה בהרבה.
הסילבוס והתכנים של לימודי דבאופס במכללה מתעדכנים על בסיס קבוע.
כיום ישנה דרישה גבוהה מצד לקוחותינו לפרויקטים בתחום, ולכן אנו מחפשים מועמדים המעוניינים להצטרף אלינו – ללמוד ולעבוד איתנו.

Real Time Group – מרכז הכשרה למקצועות ההייטק

בית תוכנה, מרכז הדרכה ומיקור חוץ – בואו ללמוד ולעבוד אתנו!

פיתוח קריירה בהייטק במסלול מותאם הכולל סטאז' מעשי והשמה –

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf