באילו מקרים נדרשים שתלים קצרים למחוסרי עצם?

באילו מקרים נדרשים שתלים קצרים למחוסרי עצם?

תחום השתלות השיניים השתכלל באופן משמעותי בשנים האחרונות. בהתאם כיום ניתן לבצע השתלות גם במצבים שבעבר לא התאפשר בהם שיקום הפה. השתלת שיניים למחוסרי עצם באמצעות שתלים קצרים היא דוגמה מצוינת לכך, וכדאי להבין מה פירוש המונח וכיצד מתבצע התהליך.

למי מתאים הפתרון החדשני?

העצם שמרכיבה את הלסת היא רקמה שמגיבה להתרחשויות שונות בחלל הפה. שיניים חסרות או מחלות חניכיים גורמות לרקמה הזו להיספג ובעצם להיעלם. גם לגיל יש השפעה כזו ולכן בעבר היו מקרים רבים שבהם נדרשה קודם כל השתלת עצם כדי לבצע השתלת שיניים, או שלחילופין המטופלים נאלצו להסתפק בתותבות. כיום ישנם שתלים קצרים למחוסרי עצם ועליהם ניתן להניח את השיניים החדשות.

מהו אורך השתלים הקצרים?

שתלים קצרים למחוסרי עצם מגיעים באורך של פחות מ-10 מ"מ וזאת לעומת השתלים ה"רגילים" שאורכם 10 מ"מ ומעלה. הבדל מהותי נוסף הוא הרוחב – שתלים לחסרי עצם רחבים יותר משתלים "רגילים" וזאת על-מנת לספק את היציבות הנדרשת. הבדל שלישי הוא במבנה, כשהשתלים החדשניים הם בעלי צורת אגס בניגוד לצורת התפוח של השתלים המשמשים למקרים שבהם כן יש מספיק עצם.

הסוגים השונים של שתלים קצרים למחוסרי עצם

ישנם 3 סוגים שונים של שתלים קצרים למחוסרי עצם:

א. שתלים לשיניים קדמיות – שלא נדרשות לעמוד בעומס כבד במהלך לעיסה. האורך הוא כאמור עד 10 מ"מ והקוטר הוא עד 5 מ"מ.

ב. שתלים קצרים לשיניים טוחנות – שתלים רחבים שיכולים לעמוד בעומס משמעותי. האורך שלהם הוא עד 6 מ"מ.

ג. שתלי מיני – שתלים קטנים במיוחד המשמשים למצבים ספציפיים מאוד.

היתרונות של השימוש בשתלים הקצרים

עבור מחוסרי עצם השתלים הקצרים מהווים חבל הצלה של ממש. בזכות שתלים חדשניים אלה ניתן לבצע תהליך שיקום פה פשוט יחסית, ללא ניתוח הרמת סינוס לצורך השתלת עצם חדשה, ובדרך זו נחסך זמן יקר וגם העלות הכספית של התהליך תהיה נמוכה יותר.

למי מתאימה האופציה של שתלים קצרים?

גם לשתלים הקצרים יש כמובן אורך מסוים ולכן נדרשת עצם לסת מינימלית. כשהעובי של הלסת הוא 7 מ"מ קרוב לוודאי שניתן יהיה להשתיל שיניים בדרך זו. עובי של 5-6 מ"מ מחייב בדיקות נוספות, אם כי ייתכן שאפשר יהיה לצאת לדרך.

בכל מקרה נלקח בחשבון גם המצב הרפואי הכללי של המטופל או המטופלת. כך למשל יש מחלות רקע ובהן אוסטאופורוזיס או סוכרת שעלולות למנוע שימוש בשתלים קצרים. גם תרופות מסוימות מהוות מכשול בפני השתלה באמצעות שתלים קצרים, וכך גם עישון משום שהוא פוגע באופן דרמטי ביכולת של הגוף להתאושש אחרי ההשתלה.

כשאי אפשר לנצל את האופציה של שתלים קצרים למחוסרי עצם, מומחים לשיקום הפה יכולים לבצע גם הליך שנקרא השתלת שיניים בזאלית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf