באילו מקרים כדאי להמשיך ללימודי תואר שני

באילו מקרים כדאי להמשיך ללימודי תואר שני

בין אם סיימתם עכשיו תואר ראשון ובין אם אתם מקצוענים עם המון ניסיון בעבודה, ייתכן שאתם מעסיקים את עצמכם בסוגיה: ״האם כדאי לי להמשיך ללימודי תואר שני?״.

אין ספק שתואר שני לא מתאים לכולם, לכן החלטה זו די תלויה במצב האישי שלכם, במיוחד אם אתם נדרשים לקחת בחשבון את הזמן ואת הכסף שתידרשו להשקיע בלימודים. מצד שני, יש לא מעט ג׳ובים ומשרות הדורשים מהמועמדים להיות בעלי תואר שני בניהול, בכלכלה או בכול תחום אחר. חלק מאותן משרות גם מציעות שכר חודשי גבוה, מה שהופך את הרעיון להשיג תואר שני, לרעיון שווה.

כדי להחליט אם קבלת תואר שני היא המקפצה לקריירה שלכם, הנה כמה שאלות שהמענה עליהם יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

האם תואר שני יעזור להשיג את המשרה שאני רוצה?

מי לא רוצה לעבוד במשרה מלאת סיפוק ומעורבות? אם משרת החלומות שלכם דורשת תואר שני, כנראה שעליכם לעשות זאת. אמנם, במשרות מסוימות ניתן לעקוף את דרישות ההשכלה (כמו למשל במקרה שאדם הוא גאון במחשבים ועם השכלה תיכונית בלבד), אבל ברוב העיסוקים כמו: קלינאית תקשורת, מהנדסים ביו רפואיים, או משרות בדרגות ניהול בכירות – נדרש תואר שני, וברוב המקרים אי אפשר לחרוג מדרישה זו.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים הדרישה לתואר שני היא עדיפות ולאו דווקא חובה, תוכלו לנצל הצעות אלה כדי למצוא משרה שמתאימה לכם ולא מחייבת תואר שני.

האם תואר שני יעזור לי להרוויח הרבה יותר?

תואר שני מצריך השקעה כספית, שלפעמים עלולה להיות מכבידה, תלוי במצב האישי שלכם. לכן, כדאי להתבונן על רכישת ההשכלה כעל התחייבות פיננסית.

חשבו על ההשקעה בלימודים כמו על אפשרות להחזר השקעה באמצעות שכר עבודה גבוה יותר בעתיד. בדקו מה מרוויחים עובדים במשרות הדורשות תואר שני, לעומת השכר במשרות דומות שמסתפקות בתואר ראשון. ברוב המקרים תגלו שהשכר לבעלי תואר שני הוא גבוה יותר, אבל לא בכול המשרות.

לפעמים, ייתכן שתגלו שההבדל ברמות השכר במסלול קריירה בתחום שלכם לא מצדיק את ההשקעה בזמן ובכסף בלימודי תואר שני. עובדות אלה יאפשרו לכם להגיע להחלטה אם שווה לכם להתחיל בהרפתקה אקדמית זאת.

האם אני יכול לממן את לימודי התואר השני?

אולי אנחנו מנגנים יותר מדי על מיתרי התקציב, אבל העובדה היא שהסתבכות בחובות כדי לממן את הלימודים, שעשויים להגיע לכ-14,000 שקלים בשנה, עלולה להיות מסוכנת לאנשים רבים. אם אתם לוקחים הלוואה כדי לממן את הלימודים, עשו זאת באופן מושכל, בריבית בנקאית ולא בריבית של השוק האפור.

כמה זמן עדיין נותר לי לעבוד עד לפנסיה?

אמנם, אין גיל ספציפי שבו כדאי להפסיק ללמוד, להיפך, מומלץ להמשיך ללמוד כל החיים כדי לשמור על מוח רענן ובריא. אבל השנים שנותרו לכם עד ליציאה לגמלאות, הן פרמטר מוצדק שיש לקחת בחשבון כאשר אתם שוקלים ללמוד לתואר שני.

לדוגמה, אם אתם מתכננים לפרוש לגמלאות בתוך ארבע או חמש שנים, השקעה משמעותית בלימודים עשויה להיות לא הגיונית בעליל. לא יהיה לכם מספיק זמן כדי ששכר העבודה הגבוה שתקבלו בגין התואר השני, יחזיר את ההשקעה הכספית שהשקעתם בלימודים.

מצד שני, אם אתם עדיין צעירים ועומדות בפניכם שנים רבות של עבודה ועשייה, והיציאה לגמלאות נראית רחוקה, אי שם מעבר לאופק, ייתכן שכדאי לממן את הלימודים, כי התואר השני יגדיל את הרווחים שלכם מעבודה, בטווח הארוך.

האם המסלול לתואר שני מציע תכנית שמתאימה לי?

האם כבר חשבתם על לימודי תואר שני במסלול שמציעה מכללה מסוימת? כדי לשפר את אפשרויות הקריירה שלכם, חשוב לבדוק היטב איך תואר שני במסלול מסוים, יכול לסייע לכם. במיוחד, התבוננו ברשימת הבוגרים של המסלול ובאילו משרות במשק הם הצליחו להשתלב.

כמובן, שיש חשיבות גם למוניטין של המכללה או האוניברסיטה שמעניקות תואר שני מוסמך, ואולי גם עם תזה (בניגוד למסלולים שמציעים תואר שני ללא תזה) – עובדה זו יכולה להפוך אתכם לאטרקטיביים יותר בעיני המעסיקים העתידיים שלכם.

האם אוכל להמשיך לעבוד תוך כדי הלימודים לתואר שני?

ברוב המקרים, הלימודים לתואר שני מתקיימים כיומיים בשבוע, כך שבשאר הימים תוכלו להמשיך ולעבוד. יש היום גם אפשרויות ללימודים מקוונים, מה שיכול לסייע לכם ללמוד ולעבוד בו זמנית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf