אקוסטיקה לאולפן – הדרך הטובה ביותר לעשות את זה כמו שצריך

אקוסטיקה לאולפן – הדרך הטובה ביותר לעשות את זה כמו שצריך

ליצירת אקוסטיקה לאולפן ברמה בלתי מתפשרת חשוב לבחור באיש סאונד בעל ניסיון וידע בתחום. באופן זה תוכלו להבטיח לעצמכם כי לא תתמודדו עם תדרים כלואים בחלל ועם גלים היוצרים התאבכות של סאונד בתוך החלל.

על מנת ליצור אקוסטיקה לאולפן ברמה גבוהה ובלתי מתפשרת עליכם לבחור את הדרך הטובה ביותר לעצב את האולפן הפרטי שלכם מבלי לוותר על איכות הסאונד ועל כל מאמץ שתוכלו לעשות על מנת ליצור את האקוסטיקה הטובה ביותר.

יצירת האולפן המושלם לצרכיכם

על מנת ליצור את האולפן המושלם לצרכים שלכם עליכם להיות בעלי ניסיון והיכרות עם חוקי הסאונד הקיימים וכן להכיר סוגים שונים של טכניקות המאפשרות ליצור את הסאונד המושלם למען אקוסטיקה לאולפן שתשרת את הצרכים שלכם.

בניית החדר המושלם שיהפוך להיות אולפן ביתי – בין אם לצרכים עסקיים ובין אם לצרכים אישיים ופיתוח תחביבים – תלויה במידה רבה ביכולת שלכם למקסם את התנאים הקיימים ולהשתמש בידע בעל ערך על מנת למנף את הקיים ולהפוך אותו לפרקטיקה יעילה בבית הפרטי שלכם.

ישנם כמה טיפים חיוניים המבטיחים כי תוכלו לבנות אקוסטיקה לאולפן בצורה הטובה ביותר. טיפים אלו לקוחים מעולם הסאונד ומהווים פתרונות אפקטיביים עבור מי שאינו יכול לבנות אולפן במיוחד עבור יצירת מוזיקה.

שמירת התדרים בחדר

על מנת ליצור את הסאונד האולטימטיבי ישנה חשיבות בלתי מבוטלת להיכרות עם חוקי הסאונד והתדרים הקיימים באוויר. כמו כל אנרגיה אחרת, גל קול הוא אנרגיה בעלת כיוון. על מנת לעשות בו שימוש חכם, חשוב להבין איך החדר ואיך התנאים של החדר משפיעים על הסאונד הקיים בו.

מרגע שצליל חולל ויצא לחלל האוויר, הוא מייצר תנודה באוויר. קירות מקבילים למשל, מחזירים את הסאונד ומשחקים מעין "פינג פונג" ביניהם באמצעות הסאונד כך שהוא נותר עומד באוויר ולא מאפשר לצלילים חדשים להיכנס.

על מנת לפנות את החלל מהתדרים הקודמים יש צורך בנטרול התופעות והגורמים הפיזיים המייצרים את התאבכות הצלילים באוויר. מניעת ההתאבכות של הצלילים באוויר יכולה להתאפשר הודות למספר תנאים:

  1. ביטול הקירות המקבילים

ביטול הקירות המקבילים לא תמיד מתאפשר בבית שכבר בנוי ולפיכך ניתן להניח על הקירות לוחות אקוסטיים שיכולים לבלוע את התדר וממתנים את הלחץ המקבילי הנוצר מהקירות. עם זאת, הם בולעים את התדרים הגבוהים ומצריכים פיצוי באמצעות המיקסינג.

  1. דיפיוזרים

תליית דיפיוזרים משופעים באזורים הקריטיים מבטלים את ההשפעה של הקירות המקבילים ומאפשרים לשחק עם הסאונד בצורה חופשית יותר.

  1. לכידת באסים בחלק התחתון של החדר

באמצעות לכידת הבאסים בחלק התחתון של החדר ניתן ללכוד את האנרגיה העודפת וליצור חדר שהוא יותר "נושם"

  1. שטיח

הנחת שטיח על רצפת החדר ממתנת גם היא את התהודה הנוצרת בין התקרה והרצפה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf