אל תמהרו להזמין מנעולן!

אל תמהרו להזמין מנעולן!

אף על פי שזה יכול להיות נחמד, להזמין מנעולן ברמת גן – יש דברים שאפשר לעשות בעצמנו. כפי שלא היינו לוקחים אותו למוסך, כאפשר פשוט לנקות אותו בעצמנו, או להחליף לו גלגל – יש דברים שאנחנו יכולים להשאיר במסגרת הביתית. לא כי זה חוסך כסף, אלא כי זה אפשר, ואולי אפילו מהנה – לתחזק כך בעצמנו את המנעולים והדלתות שלנו. ואז, כאשר הגיע הזמן לקרוא "לעזרה מקצועית", אנחנו עושים זאת בששון, ומפנים מרחב למקצוענים האמיתיים, שעברו הכשרה בדבר וצברו ניסיון הולם בדרך.

לשמן את הצילינדר והמנעול

ראשית כל, הבא נדבר על שימון הצילינדר. מה הקשר בין ריסוס, בעדינות, של צילינדר ומנעול בתרסיס שמן? ובכן, אם יש התנגדות בסיבוב המפתח, או בסגירת הדלת – אפשר לשקול לשמן אותה. כל כמה זמן לשמן? ובכן, באם יש את אותה התנגדות, שימון הדלת בתרסיס שמן – יכול להיות אפקטיבי ויעיל. ומעבר לכך, דעות מקצועיות של מנעולנים, כפי שהוצגו באתר "מידרג", מייצגות כי כל חצי שנה זו תקופה טובה להעניק למנעולים ולצילינדרים ריסוס שמן טוב. זה לא אומר שזו סיבה מלהזמין מנעולן ברמת גן, אבל זה כן אומר שזה משהו שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו, ברכישת תרסיס שמן – שיכול להחזיק לכמה וכמה שימושים נהדרים, ולאפשר לדלת אפקט פתיחה וסיבוב מפתח משומן היטב, מה שנקרא.

לנקות את המפתח טרם הכנסתו למנעול

עוד, נוכל ואכן נדבר – על ניקוי המפתח. למה זה שימושי? ובכן, אם המפתח נפל ללכלוך, או אפילו לגרגירי חול (כמו בחוף הים), אפשר שזה יהיה חכם ורלוונטי להעביר את המפתח תחת מים זורמים ושיניה המבריקות של מברשת שיניים. מה זה יעשה? ובכן, ההשקפה שלנו בנידון – היא אם יש אפשרות שלא להכניס את הלכלוכים לתא המנעול, ולהשאיר אותם מחוצה לו – בייחוד אם עושים זאת לעתים קרובות, הרי שזו אפשרות נהדרת. בכך אפשר למנוע הצטברות של לכלוך בין צירי המנעול. במקום לנקות את המנעול, אפשר לנקות את המפתח. שזה בסך הכל נהדר. גם אם הלכלוך "קטן", או זעיר – הרי שמספיק ממנו, "בצירים הנכונים" של תא המנעול, יכול ליצור גודש, שמניעה וניקוי שלו – יכול לאפשר למפתח להמשיך את דרכו עם המנעול הזה גם להמשך הדרך.

לבדוק צירי הדלת

יתרה מכך, הבא נדבר על מקרים בהם הדלת לא ננעלת, או פשוט לא נסגרת כמו שצריך. במקום לקרוא למנעולן ברמת גן, אפשר כמובן לבדוק את מצב הצירים. אם הצירים שקעו, או לא מוברגים עד הסוף – אפשר לבדוק אם ביכולתנו להעניק לזה מענה, או, באם אנחנו לא יודעים, לא רוצים לדעת, ואפילו לא רוצים לגעת בזה – הרי שבמקרה זה מנעולן ברמת גן, אולי מרשת מנעולנים בפריסה ארצית S-LOCK,  יכול להגיע ולספק שירות ראוי.

בריחים תת רצפתיים?

ואם כבר מדברים על צירים, הבא נדבר על בריחים. ליתר דיוק, בריחים רצפתיים. אמנם זה רלוונטי, כנראה לדלתות פלדה ישנות – בהן יש בריח הנכנס לתוך הרצפה – ועם זאת, ראינו גם דלתות "חדישות" יותר, שמכילות את האלמנט הזה. אולי יש בכך שיק עיצובי, או סיבה כזו או אחרת שהבריח נמצא שם כך.

באם, במקרה הדלת לא ננעלת… או לא נפתחת… ייתכן, שהדבר נובע מכך שהבריח שאמור להיכנס לתוך החור ברצפה – לא בדיוק מצליח לעשות זאת. אולי זה בגלל לכלוך שקיים שם, אולי סיבה אחרת. ניתן לקחת מברג, או כלי מתאים אחר – ולהתחיל "לחפור", ולהוציא אוצרות.

טיפים אלו ואחרים יכולים לעזור לאדם העצמאי לטפל בעצמאות בדלת שלו, למידה מסוימת. ניתן להזמין עזרה מקצועית, באם רוצים – וכאשר מבקשים.

צילום: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf