אל תגיעו לחקירה במשטרה ללא עורך דין תעבורה

אל תגיעו לחקירה במשטרה ללא עורך דין תעבורה

כל זימון למשטרה גורם לבעיה למזומן, אבל יש מקרים שבהם מומלץ ללכת לחקירה אך ורק עם עורך דין תעבורה, במיוחד במקרה שביצעתם עבירה. הוא היחיד שיודע אילו זכויות יש לך וכיצד ליישם אותן למענך. כל השאר עלול לפעול לרעתך אם תגיע לשם לבד.

חשיבות ההתייצבות בחקירת משטרה

אי אפשר לסרב להזמנה לחקירה במשטרה, אבל זה עדיין לא אומר שכל הזכויות שלכם נשללות מכם במקרים כאלה. אם אתם חשודים בעבירת תעבורה ומקבלים זימון למשטרה לחקירה, החוקרים ינסו להוכיח זאת על ידי איסוף ראיות ודיבוב שלכם כדי להודות בכך או לקשור את עצמכם לעבירה. יש שיטות חקירה שמיועדות לשם כך והמיומנות שלהם גדולה משלכם. יש סיכוי רב שתפלילו את עצמכם ויש סיכוי רב שתצאו משם עם כתב אישום ולא תצליחו להוכיח את חפותכם.

השוטרים יכולים לעשות זאת בזמן החקירה או לשלוח חוקר שידבר אתכם לפניה או אחריה ולהוציא מכם בתמימות כל מיני פרטים שעובדים נגדכם. למעשה, לא תדעו לעולם מתי החקירה התחילה ומתי מסתיימת ומה מותר לומר ומה אסור. זו הסיבה שרק עורך דין תעבורה יכול להזהיר ולהכין אתכם לכך ולמנוע מכם לעשות את הטעות הנפוצה כל כך. הם גם עלולים למנוע מכם פגישה עם עורך הדין ובכך ללחוץ עליכם עוד יותר ולהפחיד אתכם בהשלכות של הסירוב שלכם. בכל המקרים מתברר שייצוג משפטי הוא זה שיעשה את ההבדל שבין זיכוי לבין הרשעה במקרים רבים.

מה יכול לקרות בחקירת משטרה?

אנשים רגילים לעשות למען עצמם את כל הסידורים הנחוצים במוסדות השלטון אולם יש מקום אחד שבו הם לא יכולים לעשות זאת לבד ולקוות לתוצאות משביעות רצון. מורכבות חוקי התעבורה כל כך גדולה שרק עורך דין תעבורה יכול לדאוג לכך שכל דקויות החוק יכובדו בתהליכים המשפטיים שאתם עוברים. עורכי דין עושים הכל כדי לא להגיע למשפט והם גם יודעים בדיוק כיצד לעשות זאת ולנהל את המשא ומתן בשמכם. הם יודעים כיצד לערער על מוצקות ראיות שעומדות נגד החשוד, או להבהיר לחוקרים עד כמה המקרה שלכם אינו מעניין את הציבור וראוי לסגירת התיק.

מה עושה למענכם עורך הדין?

כשעורך דין מייצג אתכם הוא לא ייכשל בדבריו ולא יספק לחוקרים ראיות נגדו. הרי הנטייה הטבעית של כל אחד היא לתאר את המקרה כדי להוכיח את חפותו, אבל מבלי להבין שבכך הוא קושר את עצמו למקרה ואף מגלה פרטים שמשמשים נגדו להגשת כתב אישום. תפקידו של עורך דין תעבורה היא להדריך אתכם ולהכין אתכם לביקור בתחנת המשטרה, להסביר לכם כיצד לענות בחקירה ולא למסור פרטים שלא יסייעו לכם. בכל מקרה, הוא זה שינסה להשיג לכם עסקת טיעון במקרה שכשלו המאמצים ויוגש נגדכם כתב אישום, או שינסה להפחית מחומרת סעיפי האישום, ויפעל לשכנע את הפרקליטות לדרוש שתישאו עונש קל יותר. אם ידרשו עונש בפועל יהיה אפשר בתנאים מסוימים לדרוש מאס רעל תנאי בלבד, או המרה לעבודות שירות.

הליכים משפטיים והמרב"ד

הליכים משפטיים מובילים ישירות למרב"ד כדי לקבוע אם ייפסל הרישיון שלכם בעקבות עבירת התעבורה. הנהג מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לעבור שם בדיקות רפואיות ונפשיות, וכך קובעים אם אתם עדיין כשירים לנהיגה. משרד הרישוי שמעניק סמכויות אלה למכון דורש אותן כדי להבין אם אתם יכולים להמשיך לנהוג מבלי לסכן את שלום הציבור ואתכם. זה קורה אם עברתם תאונת דרכים ואם הורשעתם בעבירת תנועה. אם עלה במהלך המשפט כל ליקוי רפואי שלכם זוהי עילה לזימון למרב"ד. בוועדה הרפואית שם תיקבע כשירותכם ולכן חשוב מאוד להגיע לשם עם ייצוג הולם של עורך דין תעבורה. הסמכות של המכון היא להגביל אתכם בנהיגה ובכל מקרה תצטרכו ייצוג משפטי כדי לעבור את הליכי הערר בהצלחה. אל תתמודדו אתו לבד כדי לחסוך לכם זמן והשלכות לא רצויות. עורך דין תעבורה ישיג את כל המסמכים הנחוצים לכם להוכיח את מצבכם הרפואי התקין.

המאמר נכתב ע״י עו״ד לתעבורה ניר שלום 077-9976882

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf