איך לשלב טקסטיל בעיצוב הבית?

איך לשלב טקסטיל בעיצוב הבית?

מעוניינים לעטוף את החלל בנגיעה של רכות? ליצור אווירה מחבקת ונעימה? להוסיף גוון? פריטי טקסטיל הם בדיוק ההשלמה שחיפשתם לעיצוב סביבת המגורים. מצעים, שמיכות, כיסויים, וילונות, שטיחים במגוון דגמים וסגנונות המתמזגים עם הטון, אופי החלל ונענים לצרכי הדיירים.

מתלבטים איזה סוג טקסטיל לשלב, מהם החיבורים המומלצים, הבדים והגוונים הנבחרים ולאיזה מגוון מוצרי טקסטיל זקוק כל חלל בבית? לפניכם טיפים שיעזרו לכם לרפד, לכסות ולעטוף את המרחב.

לעטוף את הסלון מכל הכיוונים

הסלון הוא הלב הפועם של הבית והמקום בו הטקסטיל יכול לחולל פלאים ולהפיח חיים. חשבו על הדרך לתחום את הסלון ולהפריד אותו מיתר אזורי הבית ולהעניק לו מקום של כבוד באמצעות שטיח מרענן, שיחצוץ בעדינות ובאלגנטיות בינו ובין המטבח או פינת האוכל ואפילו המרפסת הסמוכה. חשבו על תליית הווילונות – שקופים או אטומים או בשתי שכבות, כך שתוכלו לבחור מתי לעמעמם ומתי למסך את החלל. אפשר לשבץ את הספה בשלל כריות נוי בגוונים התואמים או ממשיכים את הצבע של הספות או הרהיטים ובסגנון דומה – מודרני או כפרי או להפך, לייצר קונטרסט מעניין באמצעות כריות בגוון ובסגנון שונה לחלוטין מהרקע של הסלון.

פינת האוכל היא עוד כוכבת בסביבת המגורים, שמאגדת סביבה את בני הבית לסעודות וגם אורחים באירועים חגיגיים. אין כמו לפרוש מפה ססגונית או פורמאלית, תלוי באופי האירוע, על גבי השולחן ולבחור מפה שתתאים הן אם השולחן מרובע והן אם הוא עגול. שימו לב רק למידות כך שהמפה אכן תכסה חלק ניכר מהשולחן. להשגת תחושה חגיגית, קנחו במפיות שולחן מרהיבות, אחת לכל סועד.

פשתן – הכוכב הבלתי מעורער של טקסטיל בבית

אם נעבור לחדרי הרחצה, הרי שהטקסטיל ממלא תפקיד חשוב בחוויית הרחצה עצמה. חלוק נעים אליו יוצאים ישירות מהמקלחת, מגבות נפלאות לייבוש הגוף וגם שטיח ססגוני למרגלות האמבטיה או סביב המקלחון. במקרה זה, חשוב מאוד להשקיע בטקסטיל איכותי נעים למגע ומתאים גם לבעלי עור רגיש כמו הפשתן, שנחשב לבד אוורירי, בעל עמידות גבוהה, שמשתבח מכביסה לכביסה.
בחדר השינה הטקסטיל מוסיף נופך רומנטי ונעים, כאשר אפשר להתכרבל בנעימים עם שמיכות מלטפות ומצעים רכים. גם כאן חשוב

לשים דגש על בד איכותי בשל המגע המתמשך עם הבד על עור הגוף. פשתן מהווה אלטרנטיבה מצוינת גם לטקסטיל בחדרי השינה ובחדרי הילדים: הוא בד נושם המווסת טמפרטורה, כך שבחורף הוא מחמם ובקיץ הוא מצנן. הוא אנטי סטטי ודוחה לכלוך וחרקים, עמיד בפני רדית אבק ופטריות ופשוט מאוד לשמוע עליו, הוא גם ידידותי לסביבה ונראה כמו חדש לאורך זמן אפילו יותר מזה, מבריק יותר ככל שעובר הזמן.

כשפרקטיקה ואסתטיקה נפגשים בעולם הטקסטיל

הממד הפרקטי בבחירת טקסטיל לבית חשוב לא פחות מזה האסתטי. שימו דגש על עמידות ושרידות גבוהה של הבד, קלות הניקיון והתחזוקה, עמידות בפני מים במיוחד בחללים הנוטים לרטיבות כמו המטבח או חדרי הרחצה. כדאי גם לנסות למנוע מגע ישיר של הבד עם המים, כדי למזער סיכוי לנזק.

מבחינה עיצובית, שאלו את עצמכם האם כדאי לבחור טקסטיל בגוונים בהירים מרגיעים, מה יהיו ההדפסים שיככבו על גבי הבד או האם תעדיפו בדים בגוון אחיד. שימו לב שיש בדים עבים ומאסיביים שיכולים להקנות תחושת פרטיות ודיסקרטיות, אך גם להכביד ולהעמיס על החלל בעוד שיש בדים המצטיינים בקלילות ואווריריות ויתאימו יותר לחללים צרים, חשוכים או גדושים ברהיטים.
בחרו מוצרי טקסטיל איכותיים, שילוו אתכם למשך שנים רבות ויסבו לכם גם הנאה רבה וגם יתרמו לעיצוב הבית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf