איך לטפל בהורים מבוגרים?

איך לטפל בהורים מבוגרים?

ילדים להורים מבוגרים נתקלים לא פעם בקשיים רבים. ההתמודדות עם הורים שהופכים סיעודיים ומאבדים את היכולת לבצע פעולות פשוטות, ההתלבטות האם לבצע מעבר לבית אבות סיעודי או לטפל בבית, ו"היפוך התפקידים" כשהילד הופך להיות המבוגר האחראי הם כולם מביאים להתמודדות עם אתגרים בטריטוריה לא מוכרת.

הכתבה הבאה תעזור לכם לקבל מושג איך לטפל בהורים מבוגרים, מתי כדאי לשקול בית אבות סיעודי ואיך לשמור על בריאות ההורים לעוד שנים ארוכות.

בקרו אותם ככל האפשר

קשישים רבים סובלים מבדידות וניתוק מהחברה, ולכן הביקורים ושיחות הטלפון שלכם הם חשובים מאוד. מעבר לזה שהתקשורת הזו עוזרת להפיג את הבדידות, היא גם חשובה לשמירה על יכולות קוגניטיביות. גם אם הם נמצאים בבית אבות או בבית אבות סיעודי, והם כביכול מוקפים באנשים ובפעילויות חברתיות, חשוב לבקר, להתקשר ולהראות להם כמה הם חשובים לכם.

תזונה

תזונה היא חשובה מאוד בכל גיל, וכמובן גם בגיל השלישי. חשוב לשים לב מה ההורים אוכלים והאם התזונה שלהם נכונה. חשוב לוודא שהם אוכלים מספיק חלבון מלא (בשר, דגים, גבינות, ביצים וכדומה),  שכן חלבון הוא הכרחי לחיזוק השרירים ותפקודם. כמו כן, יש לוודא שצריכת המלח שלהם לא גבוהה מדי – צריכת מלח גבוהה מובילה לעליה בלחץ דם, דבר שיכול לגרום לעומס על שרירי הלב, ולכן היא מסוכנת מאוד בגיל זה. מלח במינונים גבוהים נמצא במאכלים כמו אבקות מרק, מזון תעשייתי מוכן וחמוצים.

אם ישנה תזונה מיוחדת בהתאם למצבם הרפואי הספציפי, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל ועם תזונאי כדי לבנות תפריט איכותי. לסיום, אם הם מתגוררים בבית אבות סיעודי, כדאי לבדוק גם שם את התזונה ולוודא שהם אכן אוכלים בצורה נכונה.

בדקו את התרופות שלהם

מבוגרים נוטלים לא מעט תרופות, אבל למרות שרופא רשם אותן, חשוב לתת עליהן מבט. תרופות ללחץ דם יכולות להכיל רמות גבוהות של אשלגן שיכול לגרום להפרעות בקצב הלב, בעוד תרופות להפחתת כולסטרול יכולות לגרום לחולשה בשרירים. שימו לב לתרופות ובדקו איך ניתן להתמודד בצורה נכונה עם תופעות הלוואי שלהן.

שימו לב לסימנים המצביעים על ירידה ביכולות הקוגניטיביות

בכל פעם שאתם נמצאים עם הוריכם, כדאי לשים לב לסימנים שעלולים להצביע על בעיות מסוימות. תופעות כמו בלבול, קושי בהתמצאות, הפרעות בשינה וירידה משמעותית בצלילות מצביעות כולן על ירידה קוגניטיבית מסוימת. זה הזמן להתייעץ עם הרופא, שכן מצבים כמו אלצהיימר ודמנציה יכולים להתפתח במהירות. אם המצב חמור, יש לשקול מעבר לבית אבות סיעודי.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf