איך להישמר ממזיקים ברמת גן?

איך להישמר ממזיקים ברמת גן?

כולנו רוצים לחיות ברמת חיים גבוהה, וחלק בלתי נפרד מכך הוא בית שאין בו אורחים לא רצויים – ג'וקים, תיקנים גרמנים, נמלים, חרקי מזון, פשפשי מיטה, עכברים, חולדות, צרעות ועוד בעלי חיים שיכולים לגרום לנו נזק. אם אחד מבעלי החיים הנ"ל הופיע אצלכם בדירה, הפתרון הוא באופן טבעי הדברה, אבל המלצה נוספת היא להקדים תרופה למכה ולצמצם למינימום את הסיכוי לכך. בכתבה זו תמצאו המלצות שיעזרו לכם להישמר ממזיקים ברמת גן בקלות וביעילות.

לא להשאיר מזון חשוף

רוב החרקים וגם המכרסמים מגיעים לבתים של בני אדם בגלל שאנחנו מציעים להם שפע של מזון נגיש. עכברים וחולדות אוהבים לכרסם את מה שהם מוצאים, חרקי מזון נמשכים לאריזות של קמחים, קטניות וגם פירות יבשים ותבלינים, זבובונים מגיעים כדי ליהנות מפירות ובפרט אלה הבשלים מאוד וגם תיקנים ונמלים נהנים משאריות המזון שלנו.

בהתאם הפעולה הראשונה המומלצת כדי להישמר ממזיקים ברמת גן היא פשוט לא להשאיר מזון חשוף, ובנוסף לשמור היטב על הניקיון ובפרט במטבח. כמו כן כשקונים מזון בתפזורת חשוב לבדוק אותו בקפידה כדי שלא יהיו בו חרקי מזון או ביצים של חרקים.

איטום מלא

צרעות נכנסות אלינו לבתים לא כדי לחפש מזון אלא על-מנת למצוא מחסה. בהתאם הפעולה הנדרשת כדי להימנע מהמצב המסוכן שבו יש קן צרעות בתוך הדירה או בסמוך לה היא לבדוק את האיטום. בפרט חשוב לוודא שארגזי התריסים אטומים היטב ועוד נקודת תורפה היא המקום שבו מותקן המזגן. כמובן שצרעות יכולות להתעופף פנימה גם דרך החלונות – אפשר להתקין עליהם רשת, ועוד אפשרות היא להיות ערניים ולשים לב אם יש צרעה שמתעופפת בנקודה מסוימת וחוזרת אליה שוב ושוב (במקרה כזה סביר להניח שהיא בוחנת את ההיתכנות להקמת קן באותה נקודה).

הדברה מונעת

עבור חלק מהחרקים, ובמיוחד אלה הנפוצים ביותר, כלומר נמלים וג'וקים, ניתן לבצע הדברה מונעת בתחילת הקיץ או בסוף האביב. התחרות בתחום מאפשרת למצוא הדברה ברמת גן בזול מבלי להתפשר על האיכות – כך שלפחות מבחינת הסוגים הנ"ל של החרקים יובטח לכם ראש שקט גם בלי הוצאה כספית גבוהה מדי.

לבדוק קרטונים, מזוודות ורהיטים ישנים

תיקנים גרמנים עוברים ממקום למקום בעיקר דרך קרטונים – כל קרטון שנכנס אליכם הביתה עלול להכיל את החרקים הזעירים האלה או ביצים שלהם, ולכן חשוב לבדוק אותו בקפידה וגם לא להשאיר אותו בדירה זמן רב מדי. באופן דומה מזוודות ותיקים מסייעים לפשפשי המיטה להתפשט ממדינה למדינה וחשוב לבדוק אותם אחרי כל טיול, ואם בחרתם לקנות רהיט ישן ומעניין – רצוי לבדוק אותו כדי שלא יגיעו איתו גם פשפשים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf