אורטופדיית כף רגל וקרסול – במה היא מטפלת?

אורטופדיית כף רגל וקרסול – במה היא מטפלת?

אורטופדיית כף רגל וקרסול היא תחום רפואי העוסק באזורי הקשת האמצעית, האזור האחורי של העקב ואזור הבהונות והכריות שנמצא בקדמת כף הרגל, כמו גם בקרסול עצמו. בואו לקרוא על בעיות כף רגל וקרסול נפוצות שעבורן ניתן לקבל מענה.

בין אם אתם מחפשים אורטופד כף רגל סוכרתית, בוהן קלובה, אגודל כואבת, אצבע פטיש או לכאבים בבהונות, רפואת כף רגל מציעה שורה ארוכה של טיפולים למגוון רחב של בעיות. חשוב לציין כי כפות הרגליים שלנו הינן גמישות ומורכבות מאוד, תפקידן הוא לשאת את משקלנו כאשר אנו עומדים או נמצאים בתנועה, ויש בהן לא מעט מפרקים ועצמות. עקב המורכבות הגדולה ישנה קשת רחבה של בעיות בכפות הרגליים ובקרסול שיכולות להופיע עם השנים.

דורבן – בעיה נפוצה וכואבת

אחת הבעיות הנפוצות והכואבות נקראת "דורבן" ובה מרגישים באזור העקב כאבים עזים, שמופיעים לרוב אחרי מנוחה ארוכה. מה שגורם לכאבים האלו הוא קרעים מיקרוסקופיים שנוצרו ברקמות בחלק התחתון של כף הרגל, דבר המוביל בסופו של יום לדלקת. אמנם אצל אנשים רבים מדובר במצב החולף מעצמו אך אם הדלקת לא עוברת יש לקבל טיפול רפואי המבוסס בעיקר על תרופות נוגדות דלקת ועל מדרסים. במידה שאלו לא הביאו לתוצאות המבוקשות, האורטופד יכול להפנות את המטופל לקבלת זריקות סטרואידים או לתת אותן לעצמו.

דלקת בגיד אכילס

עוד בעיה נפוצה שבין כף הרגל האחורית והקרסול היא דלקת בגיד אכילס שתפקידו לחבר בין השוק ובין כף הרגל עצמה. מדובר בדלקת המופיעה פעמים רבות אצל העוסקים בספורט מקצועני בגלל מאמצים גדולים או קרעים בגיד, ומלבד הכאבים יש גם נפיחות באזור. במצבים אלו הטיפול הטוב ביותר כולל בתחילה ביצוע חבישה ומנוחה מפעילות גופנית, ביצוע תרגילים מיוחדים לפי הנחיית האורתופד או הפיזיותרפיסט, וכמו כן יירשמו במידת הצורך תרופות נוגדות דלקת. בכל מקרה, חשוב לציין שטיפול בבעיות גף רגל וקרסול, במיוחד אצל העוסקים בפעילות ספורטיבית, חייב להינתן בזמן ולא להידחות, שכן המצב עלול להסתבך ולדרוש התערבויות מורכבות יותר עם השבתת פעילות ארוכה יותר.

רגל שטוחה ושברים

פלטפוס היא בעיה המופיעה בחלק המרכזי של כף הרגל ושמה מעיד עליה: "רגל שטוחה". מצב זה נגרם עקב קריסה של חלקה הפנימי של כף הרגל וגם הוא נפוץ במיוחד אצל ספורטאים, אבל גם בקרב תינוקות, ילדים ואנשים נוספים. יש לציין כי במרבית המקרים פלטפוס לא מפריע לתפקוד היומי או פוגע באיות החיים, אך במקרים מסוימים עלולים להתלוות לתופעה זו כאבים, דבר המצריך לבישת מדרסים בנעליים. עוד בעיה קצת פחות שכיחה באמצע כף הרגל היא שברים שנגרמים בדרך כלל בגלל פגיעות בכפות רגליים המצויות במצב של קיבוע. השבר יוצר רגישויות ונפיחות ולעיתים גם שטפי דם, כך שיש לטפל בו עם גבס. במקרים יותר חמורים של שבר המלווה בקריעה של הרצועות, סביר להניח שיהיה צורך לטפל באמצעות ניתוח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf