אול און פור: עלות, תהליך, שיקום ובעיות

אול און פור: עלות, תהליך, שיקום ובעיות

כדי להבין מהי השתלת שיניים אול און פור, עלינו להתחיל קודם כל בהשתלת שיניים: בורג קטן (בדרך כלל מטיטניום) שמוחדר לעצם הלסת בחלל שהשאירה השן החסרה. ברגע שהשתל מונח בפה, רופא השיניים מצמיד שן מלאכותית לבורג.

עכשיו נכפיל את זה ב-4, ונקבל השתלת אול און פור. במקום להשתמש בשתל אחד לכל שן חסרה, אפשר להשתמש בארבעה שתלים מלמעלה וארבעה בחלק התחתון כעוגנים העיקריים.

איך נראה תהליך של השתלת אול און פור?

ראשית, רופא השיניים ירצה לוודא שניתנת הרדמה מקומית או כללית.

שנית, רופא השיניים או המנתח יכין את הפה לשתלים, כלומר, יסיר את כל השיניים הפגועות שנותרו ויסלק רקמות חולות או נגועות מהלסת והחניכיים.

בשלב הבא יתחיל תהליך ההשתלה של אול און פור. המשמעות היא שהרופא יכניס את ברגי הטיטניום לעצם הלסת. סביר להניח שהוא יניח שני שתלים בקדמת הפה ושניים בצד האחורי, כך שה"עוגנים" יוכלו לחשוף באופן שווה את כוח התותבת.

לאחר השמת השתלים, הרופא ינקה ביסודיות את האתרים הכירורגיים ויתפור את כל החתכים.

זמן ההחלמה מתהליך האול און פור

זמן ההחלמה של השתלה מסורתית יכול לנוע בין שלושה לשמונה חודשים, אך הוא מתקצר משמעותית בהשתלת אול און פור. הסיבה היא שהברגים מתמזגים עם העצם ומקדמים את היציבות של השתלים כבר מהיום הראשון.

במהלך השעה הראשונה שלאחר ההחלמה או עד שפוסק הדימום, מונחות חבילות גזה על אזורי הניתוח – יש לנשוך בעדינות על אלה כדי לשמור על מקומן. לאחר השעה הראשונה, יתכן שכבר ניתן להסיר את הגזה אלא אם כן יש דימום מוגזם, ובמקרה כזה רופא השיניים יניח גזה חדשה. לאחר מכן, יש להחליף את הגזה כל 30-45 דקות.

בבית יש לוודא שלא עושים דבר שיפריע לאזורי הניתוח. אין לשטוף או לגעת באזורים אלה, למעט צחצוח עדין עם מברשת שיניים רכה. חשוב לשמור על הפה נקי ככל האפשר. הרופא עשוי לרשום שטיפה תרופתית כדי לשמור על עומס החיידקים בפה ולעזור לקידום הריפוי.

24 שעות אחרי הניתוח, אם יש דימום מינימלי, אפשר לשטוף את הפה בעדינות עם מי מלח. מערבבים כף אחת של מלח עם כחצי כוס מים ושוטפים בעדינות. רצוי לעשות זאת 2-3 פעמים ביום.

בימים הבאים שלאחר ההליך, הפעילויות העיקריות צריכות להיות כרוכות במנוחה על ספה או מיטה. דברים שאסור לעשות כוללים להתכופף, להרים חפצים כבדים או לעשות פעילות מאומצת, שכן הדבר עלול להוביל לדימום ונפיחות נוספים. כמו כן, כשעוברים ממצב שכיבה לעמידה, עדיף לעשות זאת לאט. מי שמתעמל בדרך כלל יצטרך להימנע מכך במשך 3-4 ימים לאחר הניתוח.

סוגיות נפוצות לאחר הניתוח וכיצד לטפל בהן:

  1. דימום מתמיד – אם הדימום לא מפסיק, זה בדרך כלל בגלל שהגזה לא מכסה היטב את אזורי הניתוח. יש למקם מחדש את הגזה ולבדוק אם זה עוזר. להימנע מפעילות גופנית ולשים חבילות קרח בצד החיצוני של הפה.

אפשר לנשוך חבילת קרח למשך שעה או שקית תה שחורה לחה במשך כ-30 דקות.

  1. נפיחות – נפיחות היא חלק רגיל מניתוח והיא תגיע לשיאה כ-2-3 יום לאחר ההליך. שימוש בקרח על הלחי ב-24 השעות שלאחר ההליך יכול לסייע (20 דקות קרח ואז 20 דקות מנוחה). רופא השיניים יכול לרשום תרופות גם כן.
  2. כאב – זה דבר שלא ניתן להימנע ממנו אחרי ניתוח. רופא השיניים ייתן מרשם לתרופות נגד כאבים שמשפרות מאוד את המצב.

ישנן סוגיות נוספות אך אלה הנפוצות ביותר. במקרים קשים יש להיוועץ עם הרופא המטפל.

צילום:  depositphotos.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf